Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Toyota RAV4 EV

Startet av MeTesla, mandag 13. juni 2016, klokken 23:31

« forrige - neste »

50%NoFuel

Fremtiden er elektrisk

MeTesla

Sitat fra: 50%NoFuel på lørdag 01. oktober 2016, klokken 11:45
1USD=7,98NOK... and counting.

Tipper første miindre justering nedover på pris ikke er så langt unna. De tok jo prisoppgangen veldig gradvis så det er vel grunn til å tro at de tar nedgangen gradvis også.

Amoss

Sitat fra: MeTesla på lørdag 01. oktober 2016, klokken 15:20
Tipper første miindre justering nedover på pris ikke er så langt unna. De tok jo prisoppgangen veldig gradvis så det er vel grunn til å tro at de tar nedgangen gradvis også.

Sant nok. Men merk at de også ventet lenge før de justerte prisene ettersom kursen steg, så må også forvente det samme denne veien.

Har lenge gjettet på at Tesla vil justere ned prisen når kursen har vært under 8.0 kontinuerlig i ett par (tre?) måneder. Så holder den seg under 8 nå fremover burde man kunne vente seg en justering i desember eller starten (1.?) av januar.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

lunitiks

Får vel slenge inn noen chips på at de ikke reduserer prisen, uansett hva som skjer med kursen
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

HelectriC

Sitat fra: 50%NoFuel på lørdag 01. oktober 2016, klokken 11:45
1USD=7,98NOK... and counting.

Min referansebil som jeg bygger i designstudion for å sammenligne pris er nå ca 5000 billigere.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

stefse

Sitat fra: Djur1 på fredag 30. september 2016, klokken 15:55
under 8!!!

Jeg solgte min model s på grunn av forventingen om sterke krone i år. Men det har vært brexit og sendrektig oljepris...

Håper den stuper like fort som den gikk opp!

Høres ut som noen likegjerne kunne begynt med valutahandel.  Da kan du tjene inn hele Teslaens verdi om du får rett,  og du slipper å spekulere med biler ;)
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Bjoris

Sitat fra: Amoss på lørdag 01. oktober 2016, klokken 15:43

Sant nok. Men merk at de også ventet lenge før de justerte prisene ettersom kursen steg, så må også forvente det samme denne veien.

Har lenge gjettet på at Tesla vil justere ned prisen når kursen har vært under 8.0 kontinuerlig i ett par (tre?) måneder. Så holder den seg under 8 nå fremover burde man kunne vente seg en justering i desember eller starten (1.?) av januar.

Det er nok ønskelig for Tesla å gjøre det slik, oppover går det fint, nedover kan det fort stoppe opp selvsagt om folk begynner å vente på at prisene skal settes ned. Tipper derfor det kommer en rask prisreduksjon, men ikke så stor!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

tiger``n

Kommer det litt, ligger det vel i kortene at det fortsetter videre nedover også.
Det spørs bare på om Tesla Motors ønsker å selge mer i Norge enn nå, eller om de er fornøyd med salgsnivået.
De har jo solgt mye Model X i det siste hvertfall, fått inn mye penger der.

nie

Tesla er opptatt av å selge mange biler men bilene deres er blitt dyre i Norge.
Hvis X er priset basert på en dollar tett oppunder 9 kr har de null interesse av å tviholde på den kursen etterhvert som $ kryper på andre siden av 8-tallet. Tipper på en prisnedgang i størrelsesorden 5% for TMS og 7% for TMX tidlig i 4.kvartal...og da kan det hende at det blir bestilling av ny bil også for meg

Elbil fundamentalist

Tesla blir vel nødt til å sette ned prisen om de vil unngå "gjerdesittnig" blant potensielle kunder.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

jkirkebo

Sitat fra: Elbil fundamentalist på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 00:13
Tesla blir vel nødt til å sette ned prisen om de vil unngå "gjerdesittnig" blant potensielle kunder.

Helt klart. Jeg bedriver gjerdesitting nå, om de senker prisen 10% eller mer blir det nok en kjapp bestilling.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Espen Hugaas Andersen

Jeg gjerdesitter helt klart. Ikke bare i forhold til dollarkursen, men også 5-seters Model X. (Om jeg blir overbevist får jeg se hva jeg gjør med Model 3 reservasjonen.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

MeTesla

Jeg sitter på samme gjerde, litt bortenfor :)

Det jeg lurer på er hva de gjør om man bestiller og bekrefter, så setter Tesla ned prisen 3 uker senere. Setter de da automatisk ned prisen for min bestilling? Eller vil de "ta" depositumet mitt og la meg gjøre ny bestiilling?

Ellemelle

De setter ned prisen. Hvis ikke kan du fortelle dem at du venter med å avbestille bilen til den står på kaia i Drammen. Da får nok pipen en annen lyd.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 10:59De setter ned prisen. Hvis ikke kan du fortelle dem at du venter med å avbestille bilen til den står på kaia i Drammen. Da får nok pipen en annen lyd.
Trusler fungerer dårlig. Tesla har svartelistet folk tidligere, og vil trolig gjøre det igjen.

Men slik det har fungert tidligere (riktignok med prisstigninger) når det har kommet nytt utstyr og nye priser, så har man kunne konfigurere bilen på nytt med nye spesifikasjoner og nye priser. Jeg tror det vil være det samme nå - altså at man vil kunne få den nye prisingen uten mye styr.

Nå er den riktige tiden å sette ned prisene - nå er det veldig få biler i transitt til Norge. Om vi ikke ser at Tesla setter ned prisene denne uken eller neste uke, så tyder det på at de ikke har problemer med etterspørsel. Er det slik at de har en ordrereserve på 3 måneder, så trenger de ikke gjøre noe med prisene før i januar.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA