Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oslo - Stavern, et risikoprosjekt?

Startet av Bosun, tirsdag 07. juni 2016, klokken 18:49

« forrige - neste »

Rio


SitatCar-Net driftsmeldinger
01.11.2016

I perioden 2.-8. november planlegger fabrikken å gjøre
ytterligere oppdateringer på Car-Net-systemet. Dette kan dessverre innebære at
Car-Net-tjenestene blir noe ustabile i denne perioden. Vi beklager på det
sterkeste ulempene dette måtte medføre.

http://www.volkswagen.no/no/innovasjon-og-miljo/car-net-driftsmeldinger.html
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Råde

Kan på det sterkeste bekrefte at ustabilitet er riktig.

Imidlertid har jeg blitt fortalt at oppdateringen betyr også at men ikke skal taste passordet hver gang.
e-Golf | X75D

Elmo

Sitat fra: Elmo på søndag 06. november 2016, klokken 17:28
Eksakt samme her. Brukte den i morges, men nå "Ingen bil . . ."  så dette er vel bare midlertidig mens de driver på.

Nå er bilen min tilbake, og forvarming via APP funker igjen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Chivas

Sitat fra: Elmo på søndag 06. november 2016, klokken 21:06
Sitat fra: Elmo på søndag 06. november 2016, klokken 17:28
Eksakt samme her. Brukte den i morges, men nå "Ingen bil . . ."  så dette er vel bare midlertidig mens de driver på.

Nå er bilen min tilbake, og forvarming via APP funker igjen.
Spennende...det er vel i dag de skal være ferdig med oppdateringer, så da får man se om denne tråden snart kan stenges :D

Elmo

Sitat fra: Chivas på tirsdag 08. november 2016, klokken 09:05
Sitat fra: Elmo på søndag 06. november 2016, klokken 21:06
Sitat fra: Elmo på søndag 06. november 2016, klokken 17:28
Eksakt samme her. Brukte den i morges, men nå "Ingen bil . . ."  så dette er vel bare midlertidig mens de driver på.
Nå er bilen min tilbake, og forvarming via APP funker igjen.
Spennende...det er vel i dag de skal være ferdig med oppdateringer, så da får man se om denne tråden snart kan stenges :D
Det kan du si ???  Idag fikk ikke positiv respons om at varme var satt på, men jeg har sett før at bilen har startet varmen til tross for negativ respons så jeg lot den bare være. Og da jeg kom ut var bilen god og varm :D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

e-curious

Fikk ikke startet varme idag, verken fra app eller webside

Vronn

Ingen synlig varsel om at varme er på hos meg heller, men en liten lunk var d i bilen, kommer vel en ny oppdatering snart igjen da.

dabis

Når jeg aktiverte min varme manuelt via app i dag så gikk den av igjen etter 15 min og ikke 30 som tidligere. Bare jeg som opplever dette?
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

aageaasved

Celina:
14:04:43     Hei og velkommen til kundeservice. Hva kan jeg hjelpe deg med?


Jeg:
14:05:07     hvor lenge er d før carnet er helt i orden
Celina:
14:06:42     Det kan vi dessverre ikke gi noe tidsestimat på. Vi er i dialog med Car-Net daglig nå for å få de til å finne ut hva som er feilen. Siste vi vet er at i noen tilfeller så er kommunikasjons feilen mellom appen og bilen i selve bilen. For noen har det hjulpet å kontakte forhandler og få de til å se på saken. Men i de tilfellene det ikke hjelper har vi dessverre ikke noe godt svar på hva som er feilen eller hva som kan gjøres med det inntil videre

eivhelle

Stort sett har jeg ikke hatt noen problemer med Car-net og varme. Men de siste 5 dagene har appen konsekvent påstått at klimaregulering er aktiv, hele tiden, og man får kun forsøke å stoppe klimaregulering som da heller ikke fungerer. Med andre ord fungerer det ikke lenger å starte oppvarming manuelt. Men det fungerer fortsatt å starte oppvarming via timer.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Råde

Timer via appen, eller. Det funker nemlig overhodet ikke hos meg.
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA