Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Endring av adferd pga Tesla

Startet av satheesh.net, lørdag 07. mai 2016, klokken 21:58

« forrige - neste »

Håkons Xadventure

Nå skal jeg dra til Rud for å hente den 35. produksjons Model X som blir levert her i landet. Nå er det bare 1 time igjen av ventingen som varte i nesten 2,5 år!
Tesla X90D (venter)

V65

Heldiggris  ;)

Må vente helt til Torsdag  :(
Model X #1821 (Levert 1.September 2016)

Nasatech

Glede dere :) Håper bilen sto til forventningene, Håkon. Jeg fikk ikke med varseltrekant osv. forrige fredag. Hadde de fått det nå?

prophan

Jeg fikk beskjed at min bil ikke blir klar for levering i Bergen før i uke 37/38. Skyldtes en "liten" forsinkelse, var visstnok et eller annet med at de ikke rakk en båt i Nederland. Jeg ble selvsagt utrolig skuffet. Hadde et stort håp om å kunne fått den denne uken, da vi må til Østlandet, og tenkte å slå to fluer i et smekk da den skal inn til foliering der. Nå må vi ta en separat tur kun for folieringen :(
Da har min bil vært under transit helt siden juli det vil si i over 10 uker!!! :(
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Håkons Xadventure

#349
Sitat fra: Nasatech på søndag 28. august 2016, klokken 03:11
Glede dere :) Håper bilen sto til forventningene, Håkon. Jeg fikk ikke med varseltrekant osv. forrige fredag. Hadde de fått det nå?

Bilen er helt fantastisk. Litt trang med tanke på setet bak meg (jeg er 1.96), som gjør at vi ikke helt har klart å finne den optimale setekonfigurasjonen som passer både meg og min datter som sitter bak meg.

Har bestilt foliering og får det om 1 mnd. Fant fort ut at det er et must med tanke på setene. Så da ryker 36.000 til der.

Må også ha nye matter - funker ikke helt med de som er der så bestilte på e-Bay til 4.000

Så leter jeg fortsatt etter i-pad holdere. Synes det er vanskelig da jeg ikke finner noen steder hvor jeg faktisk kan se hvordan det vil funke. Har fått et tips her et sted på et sett og har også sett et par alternativer på you tube.

Prøver å venne meg til cruise controllen og autopilot.  Var utrolig kjekt når jeg sto i kø på e18 i dag tidlig. Hadde da forøvrig med meg sønnen så jeg kunne kjøre taxifeltet inn til Oslo. Det sparte jammen mye tid.
Tesla X90D (venter)

prophan

Håkon,
Skal du få foliert med Xpel? Dekket den prisen full utvendig (inkl lykter) og baksetene inne?
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Håkons Xadventure

Sitat fra: prophan på mandag 29. august 2016, klokken 21:29
Håkon,
Skal du få foliert med Xpel? Dekket den prisen full utvendig (inkl lykter) og baksetene inne?

Ja. Xpel ute og inne. Det var inkludert TOCN rabatt.
Tesla X90D (venter)

V65

Hvem er det som folierer med Xpel og gir TOCN rabatt?
Model X #1821 (Levert 1.September 2016)

satheesh.net

Sitat fra: V65 på tirsdag 30. august 2016, klokken 10:06
Hvem er det som folierer med Xpel og gir TOCN rabatt?

Holder muligens på med en avtale. Jeg skal ha LLUMAR.

prophan

LLUMAR har 5 års garanti mot 10 år for XPEL. Jeg er forsåvidt interessert i begge, avhengig av pris.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Nasatech

Hvor lenge har du bilen? 10 år er lenge!

satheesh.net

Poenget er at samtlige jeg har snakket med kan meddele om at Xpel er noe hærk å legge på skikkelig. Blir det noe feil eller liknende, så er det enda mer hærk fordi limet er så vanskelig å jobbe med. Det er ingen forskjell på funksjon og resultat. Fått demonstrert dette flere ganger. Enkelte som tidligere la Xpel har gått vekk til f.eks LLUMAR da den er enklere og bedre å forme og jobbe med - visstnok.

Der jeg har bilen inne 'as we speak" faktisk, er sertifisert på LLUMAR og dens produkter. Så vi får se hvordan resultatet blir. De som skal til Nebbenes kan gjerne ta en titt på resultatet.

eha

Veldig spent på å høre om det blir en avtale på dette, Satheesh. Krysser fingrene. Har ennå ikke bestemt meg 100% på om jeg skal wrappe bilen, men anser det som sannsynlig.

Skal du wrappe blankt eller matt, Satheesh?
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

eha

Ble registrert en X med VIN 0137xx i dag. Suverent høyeste hittil, så det går fremover. Vedkommende har fått levert bilen sin raskt! Er fortsatt mange Signatur-biler som kommer inn :)
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

satheesh.net

Sitat fra: eha på tirsdag 30. august 2016, klokken 17:55
Veldig spent på å høre om det blir en avtale på dette, Satheesh. Krysser fingrene. Har ennå ikke bestemt meg 100% på om jeg skal wrappe bilen, men anser det som sannsynlig.

Skal du wrappe blankt eller matt, Satheesh?

Det er blankt gjennomsiktig for å beskytte mot steinsprut, etc. Og dette kun på utsatte plasser på bilen. Så blir det Ceramic Pro til slutt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA