Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think Classic til salgs i Tyskland for "kun" 150 000 kr

Startet av seidl, tirsdag 29. mars 2016, klokken 22:13

« forrige - neste »

kornman

nr1rayner

Jeg fikk etterhvert oppdatert status med v 2.35 ser det ut som.
Fikk "ugyldig brukernavn/passord" først. Ble såvidt jeg husker kastet ut av carwings og påtvingt bytte til mail som brukernavn, og brukte Nissan EV ei stund.
Skiftet fra det gamle brukernavn i Manager, til det nye (e-post), og tilbake igjen så kom jeg inn.
Men etter oppdatering til v 2.41 får jeg ugyldig uansett hva jeg gjør ser det ut som..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Mazzbot

Jeg også kommer ikke inn , har versjon 2.41 , prøvd både brukernavn og e post :(
Tesla model 3 reservert 31/3 .

gyathaar

Kan det være at dere la inn f.eks store bokstaver i brukernavn da dere registrarte? Jeg ser at appen skiller på store og små bokstaver i brukernavn ('gyathaar' er ok for meg men ikke 'Gyathaar' )

(men ser at den skilte på store og små bokstaver i det gamle carwingsystemet også.. Gyathaar virker ikke mot den gamle europa alt serveren heller.. )

Mazzbot

Europa alt serveren er borte , bare Europa og den fungerer ikke , har prøvd alt !!

gyathaar

fant denne beskrivelsen på speakev.com

"Update to help those having trouble;

The User ID that is required is not your email address OR the nick name used on Carwings. It is an unused name that lives hidden in the workings of Carwings.

To find it go on your laptop/ipad and into Carwings. Then on the options on the left hand side is "Configuration". Select that and then 'Carwings Update" and you will find the secret User ID that is required. You will have only used it once months or years ago.

Hope this helps."

Så ifølge denne er det ikke epost eller carwings brukernavnet man bruker...

Gå til:
https://www.nissan.no/NO/no/YouPlus/private/carwings/update/services.html
(logg inn)

Står der felt med VIN, epost.. og så et felt med Bruker-ID
Hvis jeg forstår det rett er det dette som skal brukes.. (for meg er det det samme som carwingsbrukeren)

BE

Helt strålende, nå er endelig den beste appen på plass igjen! Uten appen er Leafen like kjip å sette seg inn i som fossilbilen.

Gyathaar skulle fått betalt av Nissan for jobben han gjør.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Mazzbot

Jeg har akkurat samme brukerid som visningsnavn hmm , er det dette som menes ?

Hadde vært så fantastisk om det hadde funket :( sier vel litt om nissan når 3 part klarer å få til en app men ikke nissan ? rett og slett elendig arbeid av Nissan !!

Burger

Sitat fra: BE på søndag 20. mars 2016, klokken 21:34
Gyathaar skulle fått betalt av Nissan for jobben han gjør.

Man kjøper da pro versjonen, så litt støtte får han :-)
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

vangli

Sitat fra: gyathaar på søndag 20. mars 2016, klokken 19:07
Bare europa vil virke
(alle bruker samme server, det bare en opsjon som sendes med som sier hvilken region du er i)

Jeg har leaf fra februar 2012, og bruker samme innlogging som jeg alltid har brukt på carwings

Har du noen spesialtegn i brukernavn eller passord?
og fungerte nissanconnect ev appen før de tok den ned?

Ingen spesialtegn. Nissanconnect virket før de tok den ned. Har trippelsjekket brukernavn og passord, som  virker fra vanlig PC. Har også restartet enheten min. Skal teste fra andre  enheter også. Ha en god påske. ☺

Mvh Bent
Leaf eier fra 24/1-2012

BobbyBrown

Sweet! Det funka! Har aldri hatt denne tjeneste! Systemet ble tatt ned samme dag som jeg fikk bilen! Dette bblir bra! Logget inn med samme info som på hjemmesiden. Ikke no brukernavn, bare mail:)

Edit: mene....appen viser at jeg har nesten fullt batteri, noe som jeg vet ikke stemmer( websiden sier 34%) i tilegg under bilvalg står det et navn jeg vet jeg ikke har kalt bilen min...det er vell ikke mulig at jeg har logget inn på en annen sin bil?? Jeg brukte jo min mailadresse... :-[

gyathaar

Sitat fra: vangli på søndag 20. mars 2016, klokken 23:40
Ingen spesialtegn. Nissanconnect virket før de tok den ned. Har trippelsjekket brukernavn og passord, som  virker fra vanlig PC. Har også restartet enheten min. Skal teste fra andre  enheter også. Ha en god påske. ☺

Mvh Bent
Lastet opp versjon 2.42 med en fiks for at noen passord ble sendt til server på feil måte... tipper det vil fikse det for deg i alle fall (siden det virket før i connect ev)

gyathaar

Sitat fra: BobbyBrown på søndag 20. mars 2016, klokken 23:55
Sweet! Det funka! Har aldri hatt denne tjeneste! Systemet ble tatt ned samme dag som jeg fikk bilen! Dette bblir bra! Logget inn med samme info som på hjemmesiden. Ikke no brukernavn, bare mail:)

Edit: mene....appen viser at jeg har nesten fullt batteri, noe som jeg vet ikke stemmer( websiden sier 34%) i tilegg under bilvalg står det et navn jeg vet jeg ikke har kalt bilen min...det er vell ikke mulig at jeg har logget inn på en annen sin bil?? Jeg brukte jo min mailadresse... :-[
Hmm det var rart.. kanskje noe feil i oppsettet på kontoen din...
Har du mulighet for å velge flere biler på innloggings- siden?

Er jo også mulig at det har blitt noe krøll hos nissan da de la til innloggingssesjoner og du har fått noen annens....
Forsøk å logge inn igjen og se om det endrer seg...

gyathaar

Det skrives også ut debug info på all kommunikasjon mellom servere og appen hvis noen vil sjekke info nærmere i logcat (tag: LeafManager )

Mazzbot

Etter den nye oppdateringen funker det også hos meg

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA