Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tilbud på parkeringsur i påsken!

Startet av Teslanewbie, onsdag 23. mars 2016, klokken 21:29

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 23. mars 2016, klokken 14:50
Hvis dere så videoen, så ble det informert at disse dørene garantert ikke skulle komme på produksjonsmodellen. De var der kun for å gi innblikk i innteriøret. ::)

Sant nok, men likevel interessant at andre viser tilsvarende dører nå. For jeg faller i alle fall ikke for forklaringen om at de har bygget denne med slike dører bare for å vise frem interiøret, men tror dem nesten på at det er grunnen til at de har valgt å vise frem denne utgaven, helt uavhengig av hvorfor de har bygget den og om den noen gang kommer i produksjon på denne eller andre modeller.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Muffinman

Det er allerede kommet en bulletin på bytte av sensorer på disse dørene pga at de av og til ikke registrerer objekter. Heldigvis ikke solgt så veldig mange biler enda så det blir vel håndterbart, men jeg er fremdeles ikke helt overbevist om at Tesla ikke har laget seg en del armod her.

Øyvind.h

Erfaringen var vel så god med de elektriske dørhåndtakene i Model S at de følte for å gjøre X dørene langt mer kompliserte :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cowboystrekk

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 27. mars 2016, klokken 11:02
Erfaringen var vel så god med de elektriske dørhåndtakene i Model S at de følte for å gjøre X dørene langt mer kompliserte :)
Tesla hadde vært mer profitabelt om de hadde droppa gimmicker som dørhåndtakene, rammeløse vinduer og annet fordyrende pjask mot å prioritere bedre interiør og seter som etterhvert har kommet på de nyere modellene. Jeg hadde gladelig bladd opp noen tusenlapper for ordinære dører og håndtak da de allerede irriterer meg ganske mye med ustabilitet, problemer vinterstid etc.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

samotholt

S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

rsomby

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 31. mars 2016, klokken 15:19
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 27. mars 2016, klokken 11:02
Tesla hadde vært mer profitabelt om de hadde droppa gimmicker som dørhåndtakene, rammeløse vinduer og annet fordyrende pjask mot å prioritere bedre interiør og seter som etterhvert har kommet på de nyere modellene. Jeg hadde gladelig bladd opp noen tusenlapper for ordinære dører og håndtak da de allerede irriterer meg ganske mye med ustabilitet, problemer vinterstid etc.

Enig. Og sleng med innfellbare speil som funker ca 47% av tiden og i tillegg riper opp chromen på festet. Masse småting som er alt for fancy til at noen kan holde bilen 100% etter garantitiden er ute :-/

Teslanewbie

Dørene ser ikke bjelker i taket

Several Model X owners are reporting the Falcon Wings doors' sensors cannot detect certain obstacles when opening up to prevent impact. It involves mainly low beams from ceilings. This might have to do with the centre proximity sensor failing to detect obstacles directly above the glass roof.
Model X's manual does state "...the sensors are unable to detect all areas under all circumstances, particularly when closing...".
Recently, Tesla has pushed an OTA update with option to open the doors halfway in "umbrella" mode.

http://teslaupdates.blogspot.no/2016/04/falcon-wing-doors-sensors-have-bug.html?m=1

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

peik

Med litt snøfokk vil ikke sensorene til dørene registrere noe som helst. Det er i hvert fall erfaringen med andre sensorer på Tesla. I snøvær og slaps virker verken autopilot eller parkeringsvarslere. Med snø, rim og is må nok dørene åpnes manuelt. Bilen er først og fremst designet for californiamarkedet.
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

RuneW

Disse falkevingedørene framstår som en dummere og dummere ide for hver dag som går. Var det to år forsinket bilen ble pga disse dørene? Og så blir det ikke annet en gråt og tænders gnidsel når de endelig kommer i produksjon.

Et lite svakhetstegn hos MrMusk at han ikke har villet drepe akkurat denne babyen. Det er en god egenskap å være standhaftig, men ett sted går grensen...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Cowboystrekk

Måkevingene er en katastrofe for bilen av følgende grunner mener jeg:
- De er fordyrende, tipper det er snakk om godt over 10k pr dør.
- Mye kan gå galt: sensorene, reklamasjoner etc.
- De er upraktiske og umuliggjør takboks samt bruk av lave garasjer, noe mange i Norge har.
- Problemer relatert til snø

Det er flott at Tesla er innovative, men måkevingene må være det dummeste Tesla har gjort så langt i sin historie.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

fonberg

Falcon wing er kult for show off og ja det letter tilgang til bakre seterad, men det må da være en kjempetabbe å gjøre dem standard. Kunne man valgt konvensjonelle bakdører ville jeg vært svært interessert i en X, men med FW-dørene har X hele veien vært fullstendig uaktuell for meg - nettopp av grunnene Cowboystrekk lister opp.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

hgs

Det er iallfall bra at Tesla kan bruke opp tabbekvoten på disse dørene på en modell med begrenset volum, og forhåpentligvis lære av fiaskoen. Elon har jo tidligere sagt at 'Model Y' vil få disse dørene også...
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Øyvind.h

Sitat fra: fonberg på tirsdag 26. april 2016, klokken 10:20
Kunne man valgt konvensjonelle bakdører ville jeg vært svært interessert i en X, men med FW-dørene har X hele veien vært fullstendig uaktuell for meg - nettopp av grunnene Cowboystrekk lister opp.

Med konvensjonelle dører og mulighet for takstativ hadde det blitt kjøp her i hvert fall :)
Håpte jo i det lengste at de skulle finne en løsning på takstativ (ikke sugekopp) og at jeg skulle bli positivt overrasket når jeg så/testet fwd irl. Men dessverre.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA