Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilket forbruk har du typisk på din D modell?

Startet av TorC, fredag 04. mars 2016, klokken 22:12

« forrige - neste »

Panduck

Fint med konkurranse, Clever til Norge ville vært fint. Men de trenger vel en samarbeidspartner langt over det AR kan gi. Fortum har Shell & Kiwi, GK har Circle K. Hvem skal clever alliere seg med? Esso? De har jo ikke hatt veldig positive synspunkter på elbiler, men når Deli Deluca har begynt å ta over butikkdelen, med servering og fine sitteplasser til å spise ved, har stasjonene blitt veldig optimale for hurtigladere. Rema1000 kunne vært et alternativ.

goggo

Esso bensin stasjonene er jo i ferd med å kjøpes av et selskap fra Irland, og det samme selskapet kjøper opp bensinstasjoner i andre europeiske land også.  Esso og Clever hadde jo passet fint :)

http://e24.no/boers-og-finans/exxonmobil/irske-dcc-kjoeper-esso-stasjonene-i-norge/23918196

Mvh
Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

Lars C. Krogenæs

Jeg kan ikke fatte hvorfor ikke bensinstasjonene ruller ut hurtiglading på samtlige bensinstasjoner. Det burde være en grei skuring å sette opp dette. Først semi-hurtigladere som kan settes opp overalt, over natten, og så hurtigladere der det lar seg gjøre/kundegrunnlaget er tilstede.

Hadde det bare vært opp til meg....

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

moderator 2

Innleggene som ble lagt inn etter siste innlegg har i stor grad dreid seg om lovligheten av å selge strøm basert på kilopris er lovlig.

Jeg har skilt ut dette som en egen tråd:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,32276.0.html

Så kan diskusjon om Arctic Roads fortsette i denne tråden.

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

brako79

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 14. februar 2017, klokken 11:06
Jeg kan ikke fatte hvorfor ikke bensinstasjonene ruller ut hurtiglading på samtlige bensinstasjoner. Det burde være en grei skuring å sette opp dette. Først semi-hurtigladere som kan settes opp overalt, over natten, og så hurtigladere der det lar seg gjøre/kundegrunnlaget er tilstede.

Hadde det bare vært opp til meg....

Lars
Har tenkt på det samme....
Men så tenkte jeg strøm/gnister kontra drivstoff-damp.....

Man skal jo ikke snakke i mobil mens man fyller fossildrivstoff.

Men så kan man jo ta ibruk alle de nedlagte stasjonene til el-bil lading.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

Myrvang

Var nettopp på Verpet (Vestby) og ladet på GK, og kjørte bort til AR sine ladere. Det var faktisk hjulspor forran de, men usikker om det var ladende biler eller parkerte biler som har laget de. Spurte (for morroskyld) på AR sine FB-sider for 1 mnd siden hvordan man blir kunde, men ikke fått svar, så tydlig at de ikke er så opptatt av å få kunder...
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

THE

Sendte en epost i april 2016 og spurte om status på utbygging av de 388 ladelokasjonene som etter planen skal være ferdig i løpet av 2018. La også med en oversikt over de 70 lokasjonene som skulle åpnes i løpet av 2016.

Jeg har aldri fått noe svar fra AR.

For moroskyld sendte jeg en ny epost i går der jeg lurte på om de hadde noe mer info om status etter 2016. Jeg la også med en oversikt over de 200 lokasjonene som etter planen skal ferdigstilles i løpet av 2017, og spurte om status, og om de er i rute med utbyggingen.

Jeg har vel ikke noe stor forhåpning om at de skal svare nå heller. Og om jeg får svar så er jeg veldig spent på forklaringen deres på "forsinkelsen" av utbyggingen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

moderator 2

Tror nok det meste av aktivitet er lagt på is i AR, i påvente av å bli kjøpt opp....

Så noe svar tviler jeg på at du får.

Lars
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

THE

Sitat fra: Forum Admin på fredag 17. februar 2017, klokken 09:06
Tror nok det meste av aktivitet er lagt på is i AR, i påvente av å bli kjøpt opp....

Så noe svar tviler jeg på at du får.

Lars

Ja, jeg vet. Det har vel vært slik i over et år allerede.

Bare så synd at AR ikke har innført en fornuftig drop in-pris på de få laderne de faktisk har inntil de blir kjøpt opp. Fortsatt er Dombås, Hjerkinn og Lom viktige ladelokasjoner som i praksis ikke blir brukt på grunn av den sinnsvake stykkprisen på lading hos AR.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: brako79 på torsdag 16. februar 2017, klokken 22:47

Har tenkt på det samme....
Men så tenkte jeg strøm/gnister kontra drivstoff-damp.....

Man skal jo ikke snakke i mobil mens man fyller fossildrivstoff.

Alle ladestasjoner (både hurtig og langsom) skal være plassert minst 10 meter fra enhver EX sone. Dette er soner der det potensielt kan være gass som kan antenne. Derfor vil vi aldri finne ladestasjoner under samme tak som bensinpumpene :-(

Å legge hurtigladere til nedlagte bensinstasjoner er jo kjedelig da. Mye bedre å legge de sammen med bensinstasjoner, slik at man kan fylle koppen og tømme tanken osv. Så får vi heller greie å gå mellom pumpene og minst 10 meter til vårt busskur :-)
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Dexter

noe som også er så mye bedre med tanke på at idioter helst skal parkere inne i butikken.

pudderjagar

#116
AR er aktive på facebook igjen. Dei er ute og anonserer for årabonementet sitt.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

DagfinnN

Sitat fra: pudderjagar på tirsdag 21. februar 2017, klokken 18:29
AR er aktive på facebook igjen. Dei er ute og anonserer for årabonementet sitt.
Jeg dytter heller bilen til nærmeste stikk-kontakt enn å lade hos landeveisrøverne.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

stefse

Kom i skade for å planlegge lading på en slik Arctic roads lader, men de godtar ikke brikken(?), og prisen sto ikke i stil med noe. Heldigvis var det nok til å kjøre til neste lader som var Fortum, hvor jeg forøvrig påtraff Tesla-Bjørn.

Så business strategien her er å ha disse ladestasjonene, og vente på at noen skal kjøpe opp selskapet?
Virker som det trengs noen reguleringer her. 2,50 pr minutt kunne godt blitt pålagt standard. Bensinprisen varierer jo heller ikke med flere hundre prosent fra stasjon til stasjon.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Panduck

Sitat fra: pudderjagar på tirsdag 21. februar 2017, klokken 18:29
AR er aktive på facebook igjen. Dei er ute og anonserer for årabonementet sitt.

"Nå er det enklere å registrere seg for å få oppdateringer" står det på FBsiden. Med lenke til 12 mnd medlemskap.

Ikke mye til annonse, ikke veldig konsistent.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA