Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilket forbruk har du typisk på din D modell?

Startet av TorC, fredag 04. mars 2016, klokken 22:12

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

AR har forøvrig også slettet alle innlegg fra besøkende på siden.

Det betyr jo at de ikke er konk enda....

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

m0nkey

Når artic roads går konkurs håper jeg ikke elbil haterne vrir dette til noe negativt ala. "Går ikke an å tjene penger på lading" osv. osv. Blir det medieoppslag av konkursen kan jeg nesten garantere at ingen journalister vil gidde å ta en telefon til GK eller Fortum og faktisk få bekreftet at det går an å tjene penger på hurtiglading i Norge.
KIA Soul EV Classic (2015)

AmocoCadiz

Sitat fra: m0nkey på torsdag 23. februar 2017, klokken 08:55
Når artic roads går konkurs håper jeg ikke elbil haterne vrir dette til noe negativt ala. "Går ikke an å tjene penger på lading" osv. osv. Blir det medieoppslag av konkursen kan jeg nesten garantere at ingen journalister vil gidde å ta en telefon til GK eller Fortum og faktisk få bekreftet at det går an å tjene penger på hurtiglading i Norge.
Greit nok, men tjener GK og Fortum foreløpig faktisk penger på selve hurtigladingsdelen, særlig med den fortsatt store investeringstakten de har? Er vel ikke helt lett å finne ut av, særlig siden de begge som el-everandører har mange forskjellige aktivitetsområden i denne sektoren.

Lars C. Krogenæs

#123
Clever og E.ON skal samarbeide med YX om ladestasjoner på bensinstasjonene mellom de store byene. De vil satse på raske hurtigladere, noe som vil komme på de fleste nye ladestasjoner etterhvert som det kommer biler som takler høyere ladehastigheter. 

Vi må også huske på at Shellstasjonene som i dag eies av Reitan vil bli YX 7-Eleven i 2019. Det er snakk om ca. 87 stasjoner.

https://www.tu.no/artikler/na-kommer-ultrahurtig-lading-til-yx/377415

Ser ut som hurtigladerne til AR blir stående ubrukt en stund til...

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

THE

Sitat fra: THE på fredag 17. februar 2017, klokken 08:03
Sendte en epost i april 2016 og spurte om status på utbygging av de 388 ladelokasjonene som etter planen skal være ferdig i løpet av 2018. La også med en oversikt over de 70 lokasjonene som skulle åpnes i løpet av 2016.

Jeg har aldri fått noe svar fra AR.

For moroskyld sendte jeg en ny epost i går der jeg lurte på om de hadde noe mer info om status etter 2016. Jeg la også med en oversikt over de 200 lokasjonene som etter planen skal ferdigstilles i løpet av 2017, og spurte om status, og om de er i rute med utbyggingen.

Jeg har vel ikke noe stor forhåpning om at de skal svare nå heller. Og om jeg får svar så er jeg veldig spent på forklaringen deres på "forsinkelsen" av utbyggingen.

Da har jeg faktisk fått svar fra AR, men de svarer ikke på noen av spørsmålene mine.

Svaret jeg fikk er:
"Vi har gått bort fra å kommunisere hvor og hvilke stasjoner som blir bygd, før de faktisk er blitt bygd.
Hvis du ønsker mer detaljert informasjon om status for Arctic Roads anbefaler vi at du tar kontakt med oss på 974 80 720."

974 80 720 er registrert på Diomedes AS, og ikke direkte på Arctic Roads. Har ikke ringt ennå, og vet ikke om jeg orker å ta det bryet, da jeg ikke ser for meg at jeg noen gang vil benytte AR-ladestasjoner.

De som eventuelt er interessert i mer detaljert status om selskapet kan jo forsøke å ringe.

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Lars C. Krogenæs

Nummeret er til daglig leder i diomedes.

Tror ikke AR har noen lønnede ansatte lenger...

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

stefse

Hvordan AR styrer sjappa får egentlig bli deres business. Om de ikke betaler skatt og krav fra offentlige myndigheter er veien til konkursbegjæring kort.

MEN, som eiere av hurtgilader burde de bli pålagt å yte denne tjenesten til 2,50 kr/min. Det burde bli et krav fra det offentlige for å operere og få støtte til hurtigladere. Det bør ikke være opp til hver enkelt å finne på kreative strategier for å melke stat og elbilister på denne måten.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Knut Røe

Det er egentlig ganske enkelt. Så lenge kundene viser veien og de ikke tilbyr et attraktivt produkt som folk vil bruke, vil de gå konken. Markedsmakten som forbruker er meget sterk dersom man klarer å dra med seg mange.

Myrvang

Sitat fra: tiger``n på torsdag 02. mars 2017, klokken 22:17
Det er egentlig ganske enkelt. Så lenge kundene viser veien og de ikke tilbyr et attraktivt produkt som folk vil bruke, vil de gå konken. Markedsmakten som forbruker er meget sterk dersom man klarer å dra med seg mange.

Problemet med AR er at de er j***** seiglivet...Noermalt skulle et slikt firma gått konkurs for lenge siden, og boet overføert til operatører som tilbyr gunstigere priser, helst GK med sin rabattordning.
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Robert Sund

Sitat fra: stefse på torsdag 02. mars 2017, klokken 22:11
Hvordan AR styrer sjappa får egentlig bli deres business. Om de ikke betaler skatt og krav fra offentlige myndigheter er veien til konkursbegjæring kort.

MEN, som eiere av hurtgilader burde de bli pålagt å yte denne tjenesten til 2,50 kr/min. Det burde bli et krav fra det offentlige for å operere og få støtte til hurtigladere. Det bør ikke være opp til hver enkelt å finne på kreative strategier for å melke stat og elbilister på denne måten.
Dette er jeg 100% enig i.

Sitat fra: tiger``n på torsdag 02. mars 2017, klokken 22:17
Det er egentlig ganske enkelt. Så lenge kundene viser veien og de ikke tilbyr et attraktivt produkt som folk vil bruke, vil de gå konken. Markedsmakten som forbruker er meget sterk dersom man klarer å dra med seg mange.
Dette er jeg uenig i. Jeg vil gå så langt som å si at det er uriktig.

Tenk hvis det kun var AR selskaper som leverte ladestasjoner, og alle hadde en eller noen få stasjoner, og alle krevde abonnement eller 200kr+ i drop-in, og de hadde en økonomisk sterk bakmann.

Da ville det blitt grusomt dyrt på langtur. Og upraktisk.

Lokale EV bilførere ville også vært prisgitt ethvert innfall til den lokale parasitt; å kjøre milevis for å fylle batteriet og milevis tilbake kan man kun gjøre hvis man allerede har bra med strøm på batteriet.

Hvis noen forsøker å konkurrere ville prisen kunne settes ned midlertidig til den som forsøkte seg gikk konkurs. Det er store investeringer som må betjenes.

Det er kun flaks at vi ikke er i denne situasjonen.

@Myrvang
Ja det er underlig.

Fakur

Har tenkt meg en tur over Dovrefjell, men oppdaget at Arctic Roads har forsvunnet fra Hurtigladekartet.  Har de gått dukken nå, eller er det noen som vet om jeg kan lade på Dombås og Hjerkinn?

Lars C. Krogenæs

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

tomrh

Ligger ikke inne her: http://elbil.no/lading/hurtigladekartet/

Lars, den linken din er vel utdatert?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Lars C. Krogenæs

Ladestasjoner.no har fått nye eiere, og skal hente info fra Nobilbasen og tar da med AR.

Hurtigladerkartet på elbil.no sin side som du viser til, har ladepunkter som støtter elbilforeningens nøkkelbrikke, DVS, GrønnKontakt, Fortum og Lade i Norge.
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Olemann


Interessante tall fra Proff her.  Se vedlegg. 

Ser at daglig leder fikk 50.000.- i lønn i 2015, så råflotte kan de ikke beskyldes for å være, men tallene viser ikke et selskap som det frister å satse på heller....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA