Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilket forbruk har du typisk på din D modell?

Startet av TorC, fredag 04. mars 2016, klokken 22:12

« forrige - neste »

Panduck

Sitat fra: Ole Henrik Hannisdahl på tirsdag 22. november 2016, klokken 12:22
Her var det så mange påstander jeg ikke skjønner noe særlig av, at jeg gjerne skulle hatt litt mer info:

Infoen du savner er at noen føler de har kjøpt katta i sekken fordi ladestandarden i bilen de kjøpe, er lagt død. I steden for å innse dette, må de spre sin frustrasjon overalt det lar seg gjøre. Gitt så mye man hører om hvor ille det er at 43kW standarden ikke blir støttet, skulle man tro at 50% av elbilene i norge brukte denne. Personene med 43kW ladere er altså ekstremt aktive i å få ut sin irritasjon over at de kun kan lade med 22kW.

goggo

Tilbake til Arctic Roads.

Jeg ser at de ikke lenger har daglig leder, og at de har fått ny styreleder...

https://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_alle.jsp?kid=20160000582378&sokeverdi=912460681&spraak=nb

mvh
Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

AmocoCadiz

Sitat fra: goggo på tirsdag 22. november 2016, klokken 14:03
Tilbake til Arctic Roads.

Jeg ser at de ikke lenger har daglig leder, og at de har fått ny styreleder...

https://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_alle.jsp?kid=20160000582378&sokeverdi=912460681&spraak=nb

mvh
Hugo

AR ikke levert årsregnskap for 2015 enda?
Lurer på utviklingen i selskapet og manglende lovet utbygging, og med så massiv motstand på betalingsmodellen fra kundene?

AmocoCadiz

Sitat fra: AmocoCadiz på tirsdag 22. november 2016, klokken 19:23
Sitat fra: goggo på tirsdag 22. november 2016, klokken 14:03
Tilbake til Arctic Roads.

Jeg ser at de ikke lenger har daglig leder, og at de har fått ny styreleder...

https://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_alle.jsp?kid=20160000582378&sokeverdi=912460681&spraak=nb

mvh
Hugo

AR ikke levert årsregnskap for 2015 enda?
Lurer på utviklingen i selskapet og manglende lovet utbygging, og med så massiv motstand på betalingsmodellen fra kundene?
Her er selskapets lite tilfredsstillende utvikling,

leafnor

Med de tallene tørr jeg ikke kjøre over Dovre mer, for kan risikere å komme til mørklagte ladere pga uoppgjort strømregning.
Men etter hva jeg forstår mangler det bare Fortumlader på Kvikne så kommer jeg meg sørover på EL-drift via Østerdalen. Og blir det til at Fortum setter opp lader på Dombås (Oppdal kommer) slik jeg leste et sted, så kommer 2012-Leaf'n seg likevell ned Gudbrandsdalen.   

Leaf 2012/Aug 160.000 km

pudderjagar

Flott at GK tar til motmæle på desse påstandane for dei er jo heilt hinsider all realitet. Eg vil bare sei at både GK og Fortum gjer ein kjempejobb både med bygging og kundeservice.

Og ja, eg er ein av dei som har ein 43kw bil og skulle gjerne sett fleire av desse ladarane men må nok berre innsjå at da ikkje skjer. Men bilen er fullt brukbar på langkjøring med 22kw også så den kritikken mot fraværende 43kw stiller eg meg IKKJE bak.


Sitat fra: Ole Henrik Hannisdahl på tirsdag 22. november 2016, klokken 12:22
Hei,

Her var det så mange påstander jeg ikke skjønner noe særlig av, at jeg gjerne skulle hatt litt mer info:

Sitat fra: bositron på tirsdag 22. november 2016, klokken 06:16
GK nekter å legge inn informasjon om hvor de tilbyr hurtigladning i nobil databasen

Vi sender konsekvent inn info om alle hurtigladerne våre i det de blir idriftsatt. Dette skjer automatisk fra vårt driftssystem. Oss bekjent, er samtlige av  våre ladere registrert i NOBIL. Dersom det er noen som mangler, setter vi pris på å få beskjed om dette. Det er NOBIL som registrerer data hos seg, men vi minner dem gjerne på stasjoner som mangler dersom det skulle være noe. At vi skulle ha nektet NOBIL info, er for meg helt ukjent.

Sitat fra: bositron på tirsdag 22. november 2016, klokken 06:16
Pr i dag er det ikke mulig å finne ut hvor i Norge det er et tilbud om hurtigladning da ingen av opperatørene
(Lyse, Fortum, GK eller AR) gidder å oppdatere sine systemer med informasjon om hvor de selger hurtigladning

Vi har et til enhver tid oppdatert kart i både appen vår og på hjemmesiden vår. Hva legger du i at vi ikke gidder å oppdatere systemene våre? Hva er det du savner?

Sitat fra: bositron på tirsdag 22. november 2016, klokken 06:16
GK og Fortum får offentlig støtte for å bygge ut hurtigladere, men de oppfyller ikke kravene fra myndighetene og myndighetene foretar ingen fysisk kontroll med at pålagt vare fakktisk blir levert.

At vi ikke oppfyller pålagte krav til utbygging er en alvorlig påstand. Hvilke krav er det du mener vi ikke oppfyller? For ordens skyld: Det er ikke stilt krav til 43kW AC i noen av utlysningene vi har fått tilsagn på

Sitat fra: bositron på tirsdag 22. november 2016, klokken 06:16
Når f.eks GK eller Fortum får en feilmelding på at et ladepunkt er feilkonfigurert gidder de ikke å rette oppfeilen, de gir fullstendig "faen"

Dette er ikke en påstand jeg kan la ligge. Vi tar oppetid i nettverket vårt særdeles seriøst, og går over lik for å fikse kritiske feil så fort som overhodet mulig. Vi har i enkelte tilfeller hatt ladere som har vært nede, eller trøblete, lenger enn vi skulle ønske. Det beklager vi på det sterkeste ovenfor våre kunder, og vi gjør det vi kan for å unngå slike situasjoner. At vi ikke bryr oss om oppetid er en påstand som går direkte på stoltheten vår som ladeoperatør. Vi tar gjerne eksempler på situasjoner der du mener vi burde håndtert saken bedre, så skal vi gjøre det vi kan for å forbedre oss.

Sitat fra: bositron på tirsdag 22. november 2016, klokken 06:16
I Norge har GK fått gjennomslag for at det ikke skal leveres hurtigladertjenester til alle, og dersom de ved et "uheld" har fått inn en billig lader fra ABB som kan levere hurtigladning til alle så nekter de å informere sine kunder om dette faktum, ved å nekte elbilforeningen å føre ladetilbudet opp i nobil databasen.

Hvis du med dette mener at vi ikke fører opp lokasjoner med 43kW i NOBIL - databasen (eller i våre egne ladekart), så stemmer dette. Det er fordi det er svært få lokasjoner det dreier seg om, fordi 43kW AC er en standard vi ikke vil bygge mer av, og fordi vi ikke garanterer at disse lokasjonene leverer fulle 43kW AC. Vi informerer derfor om at det finnes AC 22kW her, og tenker at det er bedre at kundene blir positivt overrasket dersom det går kjappere.

Med vennlig hilsen
Ole Henrik Hannisdahl
Daglig leder, Grønn Kontakt
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Gliderman

bositron sitt velfunderte innlegg minner meg om v.i.c. som teppebombet alle tenkelige tråder her om 43kW lademulighet eller mangel på sådan.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

gigafactory

Snakker jo om å være utestengt fra forumet, så det er nok en gammel traver  ;D

Angående AR så har de levert regnskap for 2015, men revisor påpekte vesentlig usikkerhet knyttet til selskapets videre drift. Uten frisk kapital var det klart at det ville gå over ende. Den kombinerte daglig leder/styrets leder (med god erfaring innen alternativ medisin) er nå fratrådt og etter all sannsynlighet er dette slutten på AR i dagens form.

Myrvang

Da gjenstår det bare at GK eller Fortum kjøper lederene og sikrer videre drift med normal prising da. Håper på GK da rabattordningen deres er fin på langtur.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Dexter

Det som er fint med artic roads kontra andre er mulighet for årsabb. Med fri lading for de som kjører mye.

Myrvang

Kjempefint når du står der med lite strøm og laderen er slått av fordi AR er konk. Men inntil videre kjempefint fordi man slipper ladekø [emoji23]
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Dexter

Ja, de er på kanten av stupet, men fortum og gk burde og hatt samme tilbud.

Panduck

Sitat fra: Dexter på onsdag 23. november 2016, klokken 08:41
Det som er fint med artic roads kontra andre er mulighet for årsabb. Med fri lading for de som kjører mye.
...
Sitat fra: Dexter på onsdag 23. november 2016, klokken 09:19
Ja, de er på kanten av stupet, men fortum og gk burde og hatt samme tilbud.

Vi har hatt personer som kjører absurd mye med bensinbil, det er ikke noe snakk om å gi fastpris på bensin til disse.

Ingen vil gi bort tjenester gratis bare for å være snille. Skulle Fortum eller GK gjort dette, ville prisen vært slik at de hadde tjent på det. Og taperene blir alle som blir stående i kø fordi folk med "fastpris" lader mer og lengre enn de trenger fordi "det koster jo ikke noe ekstra". Det er allerede kø på en rekke ladere til stadighet, selv med 2.50 pr minutt.

Grønn Kontakt har "volumrabbat", som belønner de som lader ofte på laderene deres. Dette er en grei ordning som gjør de vil tiltrekke seg folk som vet at prisen vil gå nedover dersom de mer konsekvent bruker GK sine ladere, men man blir fremdeles "straffet" ved å stå lengre enn man trenger, man må fremdeles betale. Om GK får mange nok ladere, tror jeg fortum blir tvunget til å følge etter. Det er ikke helt der enda, fortum har fordelen med det store volumet med ladere, noe som igjen trekker folk (det har vært lang kø på fortumladere uten en eneste bil på GK laderene på andre siden av veien, da flere ikke engang var klar over at det fantes andre hurtigladere der. mange gidder ikke bry seg om andre enn fortum, det sier litt om hva slags posisjon de har)

Chivas

Sitat fra: Dexter på onsdag 23. november 2016, klokken 08:41
Det som er fint med artic roads kontra andre er mulighet for årsabb. Med fri lading for de som kjører mye.
Jepp, det kunne jeg tenkt meg på diesel'n min og - årsabbonement og fri fylling ;)

Dexter

Ellers har dere det bra.

Ikke sakt noe om gratis heller. Fint å dikte opp. Noen som har begynt på helge fylla allerede?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA