Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 100000 Elbiler i Norge!

Startet av WhatsUp, lørdag 27. februar 2016, klokken 08:56

« forrige - neste »

pwb

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 23. februar 2016, klokken 10:45
Sitat fra: pwb på tirsdag 23. februar 2016, klokken 10:35
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 23. februar 2016, klokken 10:19
Tull. Fungerte veldig bra på min P85.

Hva er tull?
Dette:
SitatSå cold package har null virkning på problemet.

Hvorfor er det tull. Han hadde problemer, fikk montert cold package og har fortsatt problemer. Hvordan kan du si at det er tull?

Muffinman

Fordi flere, inkludert i innlegget over ditt siste, rapporterer at det har effekt. Det samsvarer også med min erfaring. Dermed er det feil å påstå at det har null effekt.

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 23. februar 2016, klokken 12:11
Fordi flere, inkludert i innlegget over ditt siste, rapporterer at det har effekt. Det samsvarer også med min erfaring. Dermed er det feil å påstå at det har null effekt.

Ja, det hjalp veldig på min ihvertfall. Ikke mere fastfryste bremser og slutt på dårlig bremsevirkning etter kjøring i snøføyke.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

fonberg

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 23. februar 2016, klokken 12:11

Gjentar det jeg skrev noen få poster lenger opp: Jeg fikk cold weather package i fjor vinter, det hadde en god effekt den vinteren, men nå i vinter var problemet med manglende bremseeffekt tilbake, på starten av turer rundt null grader/noen få minus, og høy luftfuktighet. Jeg har nå fått nye skiver igjen, denne gangen også bak, samt nye klosser f+b, og bilen bremser igjen helt som den skal.

Sier dette for å nyansere bildet litt.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Muffinman

Fikk med meg det, men det du egentlig sier her er vel at du nå har fungerende bremser?

Kan det tenkes at det er flere versjoner av denne kaldværsbremsepakka, og at det du nå har nyeste utgave? For Tesla bytter vel ikke bremser uten at de mener det vil ha en effekt? 2013-modellen her i gården er på andre vinteren siden ettermontering, og bremsene fungerer fremdeles bra. Den har ikke fått byttet skivene bak. Men 2015-modellen derimot byr på en og annen overraskelse.

fonberg

Bremsene jeg har nå fungerer topp, ja. Håper det varer, for jeg har hatt et par gufne situasjoner tidligere i vinter som jeg ikke ønsker flere av. Bare flaks at det har gått bra, faktisk.

Mulig det finnes flere CWP-versjoner, det kan kanskje CookieMonster si noe om?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

OleJA

Sitat fra: fonberg på tirsdag 23. februar 2016, klokken 14:27
Mulig det finnes flere CWP-versjoner, det kan kanskje CookieMonster si noe om?

Jeg fikk byttet til CWP bremser første gang i Januar 2015 (Skjold, skiver og klosser forran). Når bilen var på service i september 2015 ble de byttet nok en gang. Vil anta at dette da var en CWP v2.0.

Edit: Er ikke sikker på om det ble gjort noe med bremsene bak også gang nr 2.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Cookie Monster

Her er det som er av service bulletins på bremser for cold climate
2015 P85D

Voll1

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 09. februar 2016, klokken 07:35
Under hvilke forhold bør jeg teste evnt. bremsesvikt på min bil?

Forsøk å kjøre inn på et område med 20 cm løssnø (pudder) med varme skiver (nettopp bremset), men sørg for at du ikke treffer noe når bremsene IKKE stopper bilen. Da vil du kjenne effekten av våte skiver/klosser. Dette skjer også når jeg tester det samme med andre biler.

Jeg har ikke klart å gjenskape hva som skjer når pedalen forsvinner til bunns uten bremsevirkning.
Model S  2013-2018
Model X  2017-

Muffinman

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 23. februar 2016, klokken 15:12
Her er det som er av service bulletins på bremser for cold climate
Ser ut som den eldste bare inneholder skjold, mens den nyeste har skjold, klosser foran og bak samt alle skiver. Bulletinene er fra april i henholdsvis 2014 og 2015. Jeg vet at klossene foran er byttet to ganger på P85``en, og muligens bak. Skivene foran ble byttet på grunn av kast våren 2014. Men bakre skiver er originale (lett å se siden jeg ble nødt til å fatte tiltak for å stoppe rusten).

SunSeeker

Leser dette med stor interesse. På gamle bilen fikk jeg denne Cold Weather pakken, og da ble alt bra. Var plaget med null bremser og at klossen frøs fast.
MEN..... Nå på nyeste bilen opplever jeg det samme,  altså at klossene fryser fast. Har de montert "restlageret" av den gamle typen på nye biler??
Holdt også på å bli knertet av en trailer isted, da det var NULL bremseeffekt inn mot kryss. Delvis min skyld kanskje, at jeg ikke pumpet på bremsene før jeg kom til krysset. Det var ganske sørpete føre.

mj

Fikk oppgradert bremser for over ett år siden til nordic edition eller noe sånt samt påmontert nye bremseskjold. Disse har vært bedre helt frem til nå nylig da jeg merket kraftig redusert effekt og tildels svikt i slapseføre. Sa i fra før service i forrige uke. De byttet alle skiver og klosser til siste cold weather type sa damen som gikk igjennom servicen med meg. Merker STOOR forskjell nå, så får vi de om det holder.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Hyperstress

Bytter de automatisk til cold weather pakken, eller gjøres dette kun for kunder som har klaget på manglende bremseeffekt. ?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

mj

Virker som om det er til de (oss) som klager mest og skriker høyest.  Evt om du forteller om total bremsesvikt og hvor skremmende du opplever det og at det nesten gikk galt.

Mulig det og hjelper er å være hyggelig, blid, positiv og saklig :)
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

jazzwheel

Jeg her vel ikke engang vinter/nordic edition med skjold og har aldri opplevd dårlige bremser. Kan det være fordi jeg alltid kjører med low regen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA