Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bensinforbruket

Startet av David Skov Hansen, tirsdag 16. februar 2016, klokken 14:24

« forrige - neste »

alagerqv

#225
Da var Ampera-e kontrakt signert gitt... La inn forbehold om prøvekjøring, og det var greit for forhandleren.

Må vel da ut av gruppen her siden det neppe blir mer e-Golf... Revurderes kun dersom den får 25-30 mil reell kjørelengde, noe som er høyst tvilsomt med ryktene i nabolaget.

alagerqv

Da har det gått ut info til Møller forhandlere om nye detaljer på facelift e-Golf:

7,2kwh lader
reell rekkevidde 20 mil

Batteri er ikke offisielt, men skal ligge på i underkant av 40 kwh.

e-curious

#227
Hva menes med reell rekkevidde?  Hva vil rekkevidden være i forhold til dagens modell?



jkirkebo

Sitat fra: alagerqv på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 15:31
Da har det gått ut info til Møller forhandlere om nye detaljer på facelift e-Golf:

7,2kwh lader

Utrolig merkelig. Hvorfor satser en tysk produsent på en 32A 1-fase 230V lader på det europeiske markedet? Både BMW, MB og Renault lader jo fint på 3-fase.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

moonbuggy

http://www.whatcar.com/news/facelifted-vw-golf-confirmed-for-november/

A facelifted version of the e-Golf is likely to be revealed at the same time as the regular car. Crucially, the e-Golf will feature a more advanced battery, which will boost its driving range to around 186 miles, or 68 miles further than the current model. It will also get more power from its electric motor and should be around 20kg lighter than the current model.

Rekkeviddeøkningen høres bra ut. Helt på linje med BMW i3.

Rio

Merkelig med 7,2 kW lader, men nå skal det sies at USA-modellen av e-GOLF allerede har en 7,2 kW lader nå, så det er kanskje bare den de har fått CE-merket?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

jkirkebo

Sitat fra: Rio på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 18:15
Merkelig med 7,2 kW lader, men nå skal det sies at USA-modellen av e-GOLF allerede har en 7,2 kW lader nå, så det er kanskje bare den de har fått CE-merket?

Virker som de bare har tatt en kjapp løsning ja, fremfor å skaffe en ordentlig 3-fase lader. Hadde de gått for 3-fase lader ala Tesla sin ville den også kunne bli brukt i USA-modellen og der gitt 48A 1-fase lading (mot dagens 32A). Perfekt for en 60A kurs (kursene skal være 25% større enn forbruket i USA).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

SteinarSun

Møller har lagt ut info for forhånsdbestilling på nye e-golf'en.
Ser ut som de tror de er Tesla, og leverer noe eksklusivt..(med forhåndsbetaling...)
Står ikke noe om ny ladeløsning på teaseren, ville tro de fremhevet dette hvis det kommer.
Blir ikke noen ny e-golf på meg, venter heller et drøyt år til ..
http://www.volkswagen.no/no/models/e-golf/nye-e-golf-2017.html
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Kanutten

Sitat fra: SteinarSun på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 19:31
Møller har lagt ut info for forhånsdbestilling på nye e-golf'en.
Ser ut som de tror de er Tesla, og leverer noe eksklusivt..(med forhåndsbetaling...)

Vel, det har tidligere vært lange ventelister for å få eGolf, så dette er vel egentlig ganske lurt.
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

jkirkebo

Sitat fra: SteinarSun på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 19:31
Møller har lagt ut info for forhånsdbestilling på nye e-golf'en.
Ser ut som de tror de er Tesla, og leverer noe eksklusivt..(med forhåndsbetaling...)
Står ikke noe om ny ladeløsning på teaseren, ville tro de fremhevet dette hvis det kommer.
Blir ikke noen ny e-golf på meg, venter heller et drøyt år til ..
http://www.volkswagen.no/no/models/e-golf/nye-e-golf-2017.html

Bra at de nå kan tilby ekstrautstyr som el-føreresete med minne, dette (samt lengdejusterbart ratt) er sårt savnet på Leafen vår. Hadde de nå bare tilbudt hengerfeste også så hadde jeg bestilt en i morgen...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rio

Det var akkurat noen i Facebook-gruppen for e-GOLF som la ut bilde av sin e-GOLF med henger, i USA. Jeg vet ikke om det er lovlig der, osv.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

jkirkebo

Sitat fra: Rio på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 21:15
Det var akkurat noen i Facebook-gruppen for e-GOLF som la ut bilde av sin e-GOLF med henger, i USA. Jeg vet ikke om det er lovlig der, osv.

I USA er det lovlig å trekke henger med omtrent hva som helst, det er opp til produsenten av hengerfestet å fastsette maksvekten.

I Norge må vi følge vognkortet, og så lenge det står 0kg der går det dårlig.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

eivhelle

Sitat fra: Rio på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 18:15
Merkelig med 7,2 kW lader, men nå skal det sies at USA-modellen av e-GOLF allerede har en 7,2 kW lader nå, så det er kanskje bare den de har fått CE-merket?
For meg er alt mellom 3.6KW og 22KW omtrent likegyldig. Med 22KW kan du ha et reelt alternativ til CCS og betale omtrent samme prisen pr. KWh hvis du lader hos Fortum. Med tregere AC lading kan du like godt vente på en ledig hurtiglader når du er på tur. Hjemme er det uansett unødvendig for meg å lade med mer enn 13A og jeg kunne også fint klart meg med 10A.

Men fordelen er vel at 32A laderen forhåpentligvis er mer stabil enn 16A laderen som brukes i dag. På min bil får jeg stadig vekk feil når jeg lader med mer enn 10A, så jeg tar første reklamasjonsrunde med Møller denne uka.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

jkirkebo

Sitat fra: eivhelle på onsdag 19. oktober 2016, klokken 08:59
Sitat fra: Rio på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 18:15
Merkelig med 7,2 kW lader, men nå skal det sies at USA-modellen av e-GOLF allerede har en 7,2 kW lader nå, så det er kanskje bare den de har fått CE-merket?
For meg er alt mellom 3.6KW og 22KW omtrent likegyldig. Med 22KW kan du ha et reelt alternativ til CCS og betale omtrent samme prisen pr. KWh hvis du lader hos Fortum. Med tregere AC lading kan du like godt vente på en ledig hurtiglader når du er på tur. Hjemme er det uansett unødvendig for meg å lade med mer enn 13A og jeg kunne også fint klart meg med 10A.

Men fordelen er vel at 32A laderen forhåpentligvis er mer stabil enn 16A laderen som brukes i dag. På min bil får jeg stadig vekk feil når jeg lader med mer enn 10A, så jeg tar første reklamasjonsrunde med Møller denne uka.

For Norge er en 32A 1-fase lader helt ok, jeg tenkte på resten av Europa der man svært sjelden kan avse såpass med strøm på 1 fase. For de blir det maks 16A eller 13A 1-fase lading hjemme med denne laderen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rio

Storbritannia har "sterke" enfase anlegg.

I vanlige hus i Storbritannia har de noe som heter "ring main", og det er en 32 A sikring med 2,5 mm2 kabel som går fra veggkontakt til veggkontakt i en ring, og så TILBAKE TIL SIKRINGEN. Dvs. alle veggkontakter i en ring main har i prinsippet 5 mm2 til sikringen. Men en britisk "plug" har da en 13 A (maks) sikring innebygget.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA