Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bensinforbruket

Startet av David Skov Hansen, tirsdag 16. februar 2016, klokken 14:24

« forrige - neste »

alagerqv

Ja, siden gamle, gode GSI, er jo Opel en gubbebil på linje med Jaguar?

np

Sitat fra: tutti på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 13:57
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 12:40
Sitat fra: alagerqv på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 11:15
Er det flere enn meg som er skuffet over den lille justeringen på e-Golf facelift 2017? Forventningene var vel at den skulle gå lenger enn oppgradert Leaf, men legger seg på samme (og for dårlige) 300km...

Det er jo nesten så man blir tvunget over til å vurdere gubbebilen fra GM i påvente av Tesla Model 3...

Er det ikke snakk om 36kWh i eGolf da mot 30kWh i Leaf? I så fall bør den gå en del lengre.
Det som er også interessant er også om mkv2 kommer med vinterisolering av batteripakken (noe som mkv1 ikke har), en like effektiv motor som AE og kraftigere hjemmelader.

I og med at batteriet passer i samme slot (sies det), er det neppe bedre isolering av batteriet. Og såvidt jeg har hørt er laderen fortsatt maks 3.6kW. :( Men jeg vurderer faktisk å oppgradere. Hva taper jeg mest på? Å selge min 2016 rundt jul og kjøpe 2017+, for så å selge den når Model 3 kommer, eller å beholde den jeg har nå og selge den når Model 3 kommer?  ???
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

bno

Litt avhengig av når M3 kommer. Jeg valgte først E-Up som ventebil. Nå kjøper jeg AE da jeg tror denne bilen vil kanskje ikke vil ha et alt for bratt verdifall første omgang pga rekkevidde bl.a. Kvittet meg med golfene. Om du nå velger EG 2017 er vel det fortsatt å regne som en kortrekkevidde som for EG 2016.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Chivas

Sitat fra: np på onsdag 05. oktober 2016, klokken 07:49

Men jeg vurderer faktisk å oppgradere. Hva taper jeg mest på? Å selge min 2016 rundt jul og kjøpe 2017+, for så å selge den når Model 3 kommer, eller å beholde den jeg har nå og selge den når Model 3 kommer?  ???
I det scenarioet taper du nok garantert minst ved å beholde den du har nå, og selge når M3 kommer.

Det minste tapet dog, er å beholde den du har til den er rustet bort ;)

SteinarSun

Når det gjelder fremtidig bruktpris på E-Golf, kan man jo bare ta en titt på finn.no og se prisene på brukte Nissan Leaf av forrige generasjon.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

vitcho

I DK er prisen på en brukt E-golf (2015) ca. 240.000 DKK, prisen på en ny er ca. 330.000, så det kan helt sikkert ikke svare sig at opgradere.

alagerqv

Jeg hadde tenkt å oppgradre til facelift e-Golf til høsten, men med så liten forskjell i rekkevidden, heller jeg nå mot å heller bare sette av penger på konto til Model 3 kommer... Så får jeg selge dagens e-Golf til det jeg får for den istedet for å ta nybil tap på enda en bil...

Men det er mulig jeg svinger innom Opel og sjekker ut hva de har på Ampera-E....

bno

Høres ut som et klokt valg. Hilsen gammel Tyskbil importør  8)
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

model3citizen

Sitat fra: alagerqv på onsdag 05. oktober 2016, klokken 18:58
Jeg hadde tenkt å oppgradre til facelift e-Golf til høsten, men med så liten forskjell i rekkevidden, heller jeg nå mot å heller bare sette av penger på konto til Model 3 kommer... Så får jeg selge dagens e-Golf til det jeg får for den istedet for å ta nybil tap på enda en bil...

Men det er mulig jeg svinger innom Opel og sjekker ut hva de har på Ampera-E....

Lurer på hvordan sjansene er for å få en Ampera-e i 2017 nå?
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

alagerqv

Sitat fra: model3citizen på torsdag 06. oktober 2016, klokken 19:16
Sitat fra: alagerqv på onsdag 05. oktober 2016, klokken 18:58

Lurer på hvordan sjansene er for å få en Ampera-e i 2017 nå?

Er neppe veldig stor hvis det pressefolkene deres sier er sant...

stefse

Det kan gå votter og vinter før de nye bilene faktisk blir tilgjengelig, slik som skjedde med de foregående modellene. Alle bilene som er i emninga må ha batterier, og de skal produseres. Kun Tesla har en realistisk plan for å skaffe til veie disse.
Tenkte litt på dette med ventebil, men gidd å gå vinteren i møte med noe eldre fossilt herk som skal varmes og skrapes is av, EU-kontrolleres og repareres og betales årsavgift og drivstoff på. Mulig man kunne spart noen kroner på et slikt opplegg, men store summer er det uansett ikke snakk om på biler i denne klassen. Batterioppgradering for å hoppe over 30kWh området og gå rett til 50-60 kWh er også noe man kan vurdere å koste på bilen om den oppfører seg pent :)
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Megaoctane

Hvis du skal ha en ventepølse hvorfor ikke kjøpe en bil som er EU godkjent for 2 år? Må ikke kjøpe det billigste skrapet du finner og så klage over fossil herk [emoji3]

Amigakongen

@bno
Siden du er gammel tysk importør, da burde du vel vite at du ikke trenger vente på noen M3???

Litt skufffende av store VW hvis de ikke fikser større lader. Men regner med at de vil selge den nye i bra antall likevel.
Sitat fra: bno på onsdag 05. oktober 2016, klokken 09:19
Litt avhengig av når M3 kommer. Jeg valgte først E-Up som ventebil. Nå kjøper jeg AE da jeg tror denne bilen vil kanskje ikke vil ha et alt for bratt verdifall første omgang pga rekkevidde bl.a. Kvittet meg med golfene. Om du nå velger EG 2017 er vel det fortsatt å regne som en kortrekkevidde som for EG 2016.

Høres ut som et klokt valg. Hilsen gammel Tyskbil importør  8)
2015 BMW I3 - 11800km

stefse

Sitat fra: Megaoctane på lørdag 15. oktober 2016, klokken 10:17
Hvis du skal ha en ventepølse hvorfor ikke kjøpe en bil som er EU godkjent for 2 år? Må ikke kjøpe det billigste skrapet du finner og så klage over fossil herk [emoji3]
Hvis denne ideen skal ha noe som helst økonomisk verdi, må man kjøpe en veldig  billig fossilbil. Ellers vil verditapet på fossilbilen ligge i nærheten av det man ville hatt på elbilen.
Så en eller annen billig kjerre til 20-40 000 kr som nettopp er EU ok er det man må satse på. Men innen man skal selge den er det jo da tid for EU igjen, ihvertfall hvis man skal vente på mer enn 300km rekkevidde.
Pluss at man har betalt bensin, bompenger og andre fossilutgifter innen den tid.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

bno

Sitat fra: Amigakongen på lørdag 15. oktober 2016, klokken 12:26
@bno
Siden du er gammel tysk importør, da burde du vel vite at du ikke trenger vente på noen M3???

Litt skufffende av store VW hvis de ikke fikser større lader. Men regner med at de vil selge den nye i bra antall likevel.
Sitat fra: bno på onsdag 05. oktober 2016, klokken 09:19
Litt avhengig av når M3 kommer. Jeg valgte først E-Up som ventebil. Nå kjøper jeg AE da jeg tror denne bilen vil kanskje ikke vil ha et alt for bratt verdifall første omgang pga rekkevidde bl.a. Kvittet meg med golfene. Om du nå velger EG 2017 er vel det fortsatt å regne som en kortrekkevidde som for EG 2016.

Høres ut som et klokt valg. Hilsen gammel Tyskbil importør  8)

Kommer vel ann på hvor langt fremme du er i køen. Jeg har en E-Up som ventebil og AE er bestilt så får vi se om jeg velger å selge TM3 eller AE. Sikkert en del som vil være villig til å kjøpe seg tilgjengelighet til bilen(e) ....
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA