Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bensinforbruket

Startet av David Skov Hansen, tirsdag 16. februar 2016, klokken 14:24

« forrige - neste »

krist10an

Mer rekkevidde er alltid bra :-)
Var ikke helt klart hva rekkevidden blir syns jeg. Blir det NDEC estimert ~240km eller noe sånt?

David Skov Hansen

De siger 30% mere batteri så det må nok være begge værdier som stiger 30%

rlnd

Spennende å se om de gjør som med Leaf og innfører to modeller med forskjellig pris eller bare oppgraderer den eksisterende til samme pris.
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

Dexter

bra de kommer etter, men litt for sent og for dårlig.

Kommer ikke til å handle ny elbil føre det kommer en med minst 300km rekkevidde og 4 hjulstrekk.

vitcho

Please, oh please, lad dem tilbyde at opgradere batterier i eksisterende E-golfer! Det ville være pengene værd for mig!

thomanie

Quoting Tanneberger:

    "It's the same package but just with the next generation of cells."

Er også veldig spent på om de vil tilby oppgradering, og hva prisen på en slik oppgradering evt blir :)

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

tutti

#7
Da ser det ut som egolf kommer med 36 kWh batteri. Det er teoretisk 300 km/t + som er 20% mer enn Leaf?

David Skov Hansen

De bør tilbyde det ellers er bilen jo nærmest intet værd om et par år nspørgsmålet er hvad det vil koste

spaceman

Dette var veldig god nyheter:) Og ja det vil nok etterhvert komme muligheter for å kjøpe ny batteripakke til eldre e-golfer. Den fysiske størrelsen på batteriene forblir jo akkurat den samme siden det er tettheten i batteriet som øker. Men er spent på når og til hvilken pris.

np

Tror prisen på en ny pakke blir såpass høy at vi kan glemme å oppgradere våre. Hvor mye er du villig til å betale for å få 30% lengre rekkevidde?
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

gamer73

ja jeg tror heller ikek prisen på noen måte gjør at det blir aktuelt. Det er sikkert snakk om 150 000 spenn. Det KAN bli aktuelt om 5-8 år når vårt batteri er utenfor garanti og den 30% typen er sunket kraftig i verdi..og at man vil ha noen få mer år ut av bilen sin før den blir spiker og plastposer...

vitcho

Jeg forventer da, de tager mit gamle batteri retur og giver noget rabat på den konto! Jeg håber på en pris ala 50-60k. Hvis det kommer på den forkerte side af 100k, så går det i hvert fald ikke. Men det vil faktisk nok være 50-60k værd for mig at få 30% længere range :-)

gamer73

men hva skal dem gjøre med et "gammelt" batteri? Vi kan håpe, men jeg tror ikke. I beste fall kan vi håpe på at batteripakken blir laget av en tredjepart til 50% av prisen om noen år....

vitcho

Før jeg købte Golfen kiggede jeg på I3'eren, og der sagde sælgeren ordret "vi forventer at kunne opgradere dit batteri inde for nogle år". Han sagde, at materialerne i det gamle batteri kunne genbruges til nye, så det ikke blev alt for dyrt. Om han oversolgte det lidt, ved jeg ikke, men det var det, han sagde. Jeg håber VW har samme politik i forhold til batteri.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA