Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteri - Hvor lenge kan Tesla stå parkert uten å tappe batteriet?

Startet av satheesh.net, mandag 15. februar 2016, klokken 16:09

« forrige - neste »

krister461

Sitat fra: xderia på onsdag 13. januar 2016, klokken 08:49
Flere enn meg som ikke har fått oppdatering enda?
Jada. Kan vi ikke vente en uke eller to med slike spørsmål? Det tar alltid tid med disse utrullingene...

Muffinman

For å glede dere som ikke har fått oppdatering kan jeg melde om at P85``en ble oppdatert for noen dager siden og 85D`` en i går.

Nå fikk jeg nettopp melding om at det er nok en softwareoppdatering tilgjengelig for P85``en som står på verksted. Bugfix allerede? Har oppdaget en feil, bilen låser seg ikke når man kjører slik som den andre. Og klimaanlegget fungerte virkelig elendig, men det kan like godt være at en reset ville ordnet saken.

På den eldste bilen var oppdateringen estimert til 45 minutter, mens den nye truet med 1 time + 45. Sistnevnte tok litt over en time i realiteten.

Skal uansett bli interessant å sjekke versjonsnummer via VT senere når bilen kommer online igjen. I går hadde begge 2.9.154.

Kim Kim

Etter oppdatering gikk min TYPICAL range fra 36 mil til 38 mil. Det er en 85D fra juli i år.
er det gjort forbedringer eller bare en ny beregning for at jeg ikke er så hard på gassen lenger?

Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Spinner

Sitat fra: boppus på tirsdag 12. januar 2016, klokken 14:57
Auto brightness fungerer ekstremt dårlig, ikke sant?

Kommer ut av tunell og skjermen forblir på 0%. Må justere opp manuelt.

Kjører inn i tunell og den justerer saaaakte nedover mot 0, men ikke så lavt som jeg satte den. I praksis må jeg fortsatt justere ned raskt manuelt, for ikke å bli blendet av skjermen.

Dårlig implementert, synes jeg. Skuffet.
Andre med bedre (eller verre!) erfaringer?
Den justerer fra 0-100% her, men alt for tregt. Tar bortimot minuttet å gå fra 0-100, burde tatt noen få sekunder.

nie

Sitat fra: Kim Kim på onsdag 13. januar 2016, klokken 10:34
Etter oppdatering gikk min TYPICAL range fra 36 mil til 38 mil. Det er en 85D fra juli i år.
er det gjort forbedringer eller bare en ny beregning for at jeg ikke er så hard på gassen lenger?
Det virker som mange av oss med 85D opplever det samme, dvs ca 2 mil økt typical "rekkevidde" etter oppdatering til 7.1.

Det hadde jo vært flott om dette betydde at de har gjort ting med bilen som reelt reduserte energiforbruket og økte rekkevidden men dette er vel lite trolig. Jeg kommer iallfall til å følge med på forbruket fremover og se om jeg merker noen reelle forskjeller....men de helt store forhåpningene har jeg ikke :-)

MeTesla

Jeg lader samme sted hver dag på jobben. Ren luksus så klart...

Men det var ikke poenget, snarere at etter at 7.1 kom på plass så ser det for meg ut som at VisibleTesla rapporterer om noe høyere chargerate. Før var den alltid 13,2, dag ut og dag inn, nå er den 14,0.

Er det andre som har erfart endringer på dette etter installasjon av siste versjon?

cra

Sitat fra: Kristian O på mandag 11. januar 2016, klokken 09:36
Har det blitt slik igjen at dørhåndtakene går ut når man setter bilen i Park?
Eller kan vi velge det en plass?

Min erfaring så langt er at med "auto-unlock on park" skrudd på så kommer håndtakene ut med en gang man setter i Park. Svært upraktisk og teit når man stopper for å stå i fergekø, stillestående veiarbeid eller lyskryss hvor det er rødt lenge.

Har man ikke "auto-unlock on park" skrudd på virker det som om passasjerer ikke kan lokke ut håndtakene selv når de ankommer bilen. Upraktisk når man står og venter på unger som skal hentes fra trening.

Ingen showstoppers i mine øyne, men nok en liten ting på lista som var bedre før.  ::) :-\
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

nie

Sitat fra: MeTesla på onsdag 13. januar 2016, klokken 13:20

Men det var ikke poenget, snarere at etter at 7.1 kom på plass så ser det for meg ut som at VisibleTesla rapporterer om noe høyere chargerate. Før var den alltid 13,2, dag ut og dag inn, nå er den 14,0.

Er det andre som har erfart endringer på dette etter installasjon av siste versjon?
Samme.
Lader på jobben på 16A / 230V.
Tidligere stabil "hastighet" på 17km/t.
Etter 7.1 har denne hoppet opp til 18 km/t.

Cookie Monster

Sitat fra: cra på onsdag 13. januar 2016, klokken 13:22

Min erfaring så langt er at med "auto-unlock on park" skrudd på så kommer håndtakene ut med en gang man setter i Park. Svært upraktisk og teit når man stopper for å stå i fergekø, stillestående veiarbeid eller lyskryss hvor det er rødt lenge.

Har man ikke "auto-unlock on park" skrudd på virker det som om passasjerer ikke kan lokke ut håndtakene selv når de ankommer bilen. Upraktisk når man står og venter på unger som skal hentes fra trening.

Ingen showstoppers i mine øyne, men nok en liten ting på lista som var bedre før.  ::) :-\

Trykk inn park knappen 2 ganger så kommer de ut :)
2015 P85D

MeTesla

Sitat fra: nie på onsdag 13. januar 2016, klokken 13:29
Sitat fra: MeTesla på onsdag 13. januar 2016, klokken 13:20

Samme.
Lader på jobben på 16A / 230V.
Tidligere stabil "hastighet" på 17km/t.
Etter 7.1 har denne hoppet opp til 18 km/t.

Interessant. Må jo være pga at de har endret på rekkeviddeestimatene i bilen? Til info har jeg 85d. Har liten tro på at bilen faktisk GÅR noe lengre...

bernta

Er det noe system når det gjelder utrulling av ny SW? Rekkefølgebestemmelse? Eller er det bare helt vilkårlig?
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

Bushy

Sitat fra: cra på onsdag 13. januar 2016, klokken 13:22

Trykk bremsen hard. Så det blir autohold. Løst...
S75D sept. 17

fonberg

To ting jeg savner etter oppdateringene:

-Temperatur ble flyttet fra øverste linja på storskjermen, er nå bortgjemt på lilleskjermen (forsvant med 7.0)
-Media Source knapp forsvant fra toppramma på mediaspilleren, denne lå ved siden av "Equalizer"-knappen. (forsvant med 7.1)

-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Muffinman

D`` en på lading. Den viser med 7.1 samme rekkevidde på 77% som P85``en gjør på 90%.

EDIT: Ser at på D``en rapporteres en høyere charge rate på enn tidligere. Så batteriet er nok ikke blitt større selv om det rapporteres større rekkevidde. Får over 30km/t på 27A enfaselading nå.

Muffinman

Sitat fra: Muffinman på onsdag 13. januar 2016, klokken 09:07
Skal uansett bli interessant å sjekke versjonsnummer via VT senere når bilen kommer online igjen. I går hadde begge 2.9.154.
Melding om fullført oppdatering fra appen, men fremdeles 2.9.154.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA