Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteri - Hvor lenge kan Tesla stå parkert uten å tappe batteriet?

Startet av satheesh.net, mandag 15. februar 2016, klokken 16:09

« forrige - neste »

lunitiks

Fikk  2.9.154 for et par dager siden.

I dag fikk jeg melding om at build 2.9.172 er klar for oppdatering... Noen som vet hva forskjellen er? Minor bug fixes?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

iOnas

Lurer på det samme. Må vente til kl 21 før jeg setter i gang oppdateringen. Spennende :-)
Bosted: Nordmøre.

iOnas

#152
Ser ut som om det er en liten bugfix. Jeg har ikke merket noe av det de skriver om her: https://my.teslamotors.com/forum/forums/software-v71-29172
Bosted: Nordmøre.

Bushy

Sitat fra: Hyperstress på torsdag 14. januar 2016, klokken 15:04
Stort sett fornøyd med det meste I 7.1, men det jeg ikke liker er at en ikke kan koble på AP uten at den gir på til gjeldende fartsgrense. (med mindre en skrur den på via flere "unødvendige" håndgrep.) Spesielt nå på vinteren - jeg har fått sleng på baken flere ganger når AP har gitt på, enten med en gang den kobler inn, eller når bilen foran har svingt av veien, og jeg ikke var obs på at den stod innstilt på høyere hastighet. Mer logisk at når en skrur på AP så er alt stabilt, og så kan en justere hastighet om en ønsker etterpå.

Er det ikke bare å holde hendelen opp. Evnt ned. Så låser du hastigheten du har. I motsetning til å dra mot deg..?
S75D sept. 17

Lynet

Det er i slike situasjoner man ikke skal bruke autopilot!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

bernta

Sitat fra: bernta på torsdag 14. januar 2016, klokken 12:42
Sitat fra: vnm på torsdag 14. januar 2016, klokken 10:43
Sitat fra: bernta på torsdag 14. januar 2016, klokken 10:18
Sitat fra: xref på torsdag 14. januar 2016, klokken 07:28
Sitat fra: bernta på onsdag 13. januar 2016, klokken 14:53
Er det noe system når det gjelder utrulling av ny SW? Rekkefølgebestemmelse? Eller er det bare helt vilkårlig?

Har lurt på det samme. En jeg spurte hos Tesla påsto det gikk på VIN nummer i stigende rekkefølge men jeg tviler. Uansett opplever jeg alltid å være sist i køen og har faktisk aldri fått en eneste oppdatering. Etter å ha ventet på 7.0 et par uker ringte jeg Tesla og spurte pent om å få oppdateringen. Da kom den. Håper ikke jeg må ty til det samme for å motta 7.1. Det er ikke SÅ mange Teslaer på markedet så jeg forstår ikke helt at de skal ha en så treg utrulling.

Vi tar en test. Dersom de følger VIN, så skal du få oppdateringen før meg...
Jeg har høyere VIN enn deg, og fikk oppdateringen på tirsdag morgen.

Ok, da ruller de altså ikke ut oppdatering i stigende VIN rekkefølge. Er det noen andre som har en forklaring på hvordan oppdateringen sendes ut - dvs. hva avgjør rekkefølgen?

Da var det, av en elle annen grunn, endelig min tur til å få oppdateringen. Fikk den i går ca. kl 18:00.
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

bernta

Det jeg lurer på nå er:

Når får vi summon?
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

cairnz

Sitat fra: Bushy på torsdag 14. januar 2016, klokken 17:58
Sitat fra: Hyperstress på torsdag 14. januar 2016, klokken 15:04
Stort sett fornøyd med det meste I 7.1, men det jeg ikke liker er at en ikke kan koble på AP uten at den gir på til gjeldende fartsgrense. (med mindre en skrur den på via flere "unødvendige" håndgrep.) Spesielt nå på vinteren - jeg har fått sleng på baken flere ganger når AP har gitt på, enten med en gang den kobler inn, eller når bilen foran har svingt av veien, og jeg ikke var obs på at den stod innstilt på høyere hastighet. Mer logisk at når en skrur på AP så er alt stabilt, og så kan en justere hastighet om en ønsker etterpå.

Er det ikke bare å holde hendelen opp. Evnt ned. Så låser du hastigheten du har. I motsetning til å dra mot deg..?
Helt enig. Og hvis du kjører i 40 og CC er satt på 100, så kan du holde den ned (lavere fart) i ca 2 sek så justerer den ned til nåværende fart, og bremser videre.

Det er jo like enkelt å dra hendel opp eller ned som å dra til seg, for å aktivere CC. :]
Elbilist

dosmont

Sitat fra: bernta på fredag 15. januar 2016, klokken 09:23
Det jeg lurer på nå er:

Når får vi summon?
Jeg antar at Tesla har utfordringer med lov og reguleringer, I blant annet EU
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

SunSeeker

I og med den ikke skal kjøres på offentlig vei i dette modus, vil jeg personlig regne dette som en "fjernstyrt bil"
Som barn trengte jeg heller ikke tillatelse for å kjøre mine fjernstyrte biler ;D

Hyperstress

Sitat fra: cairnz på fredag 15. januar 2016, klokken 10:36
Sitat fra: Bushy på torsdag 14. januar 2016, klokken 17:58
Sitat fra: Hyperstress på torsdag 14. januar 2016, klokken 15:04
Stort sett fornøyd med det meste I 7.1, men det jeg ikke liker er at en ikke kan koble på AP uten at den gir på til gjeldende fartsgrense. (med mindre en skrur den på via flere "unødvendige" håndgrep.) Spesielt nå på vinteren - jeg har fått sleng på baken flere ganger når AP har gitt på, enten med en gang den kobler inn, eller når bilen foran har svingt av veien, og jeg ikke var obs på at den stod innstilt på høyere hastighet. Mer logisk at når en skrur på AP så er alt stabilt, og så kan en justere hastighet om en ønsker etterpå.

Er det ikke bare å holde hendelen opp. Evnt ned. Så låser du hastigheten du har. I motsetning til å dra mot deg..?
Helt enig. Og hvis du kjører i 40 og CC er satt på 100, så kan du holde den ned (lavere fart) i ca 2 sek så justerer den ned til nåværende fart, og bremser videre.

Det er jo like enkelt å dra hendel opp eller ned som å dra til seg, for å aktivere CC. :]

Nå snakket jeg om AP, og den kan bare kobles inn ved å dra mot deg, to ganger. Og da skal den på død lig liv gi på til fartsgrense, om en kjører saktere. Er greit nok på motorvei, men ellers er det ofte litt irriterende synes jeg.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Har ikke testet dette, men gjorde en observasjon denne uka. Ved exit fra en tunnel på E39 sør for Trondheim var det avkjøringsrampe som skrådde oppover, med endret fartsgrense til 50. Veien jeg kjørte på gikk flatt rett frem og med 80-sone. Bilen registrerte skiltene som stod på den paralelle veien, og varslet om 50-sone i displayet.

Hvis jeg hadde kjørt på autopilot, ville bilen da automatisk justert hastigheten ned til 50?

SunSeeker


cairnz

Sitat fra: Hyperstress på fredag 15. januar 2016, klokken 11:43
Nå snakket jeg om AP, og den kan bare kobles inn ved å dra mot deg, to ganger. Og da skal den på død lig liv gi på til fartsgrense, om en kjører saktere. Er greit nok på motorvei, men ellers er det ofte litt irriterende synes jeg.

Aktiver CC først ved å tappe ned eller opp for å aktiver CC på gitt hastighet, dra deretter til deg to ganger, da burde ikke hastigheten endre seg? Jeg kan i alle fall ikke huske at AP-en justerer hastigheten av seg selv, det er CC-en som gjør det (så når du drar den til deg første gang, så aktiverer du CC på fartsgrensen, og andre draget er for selve AP-en).
Elbilist

Lygren

Lærte noe nytt i dag; med 7.1 kan bilen tydeligvis nå også parkere mellom to "vertikalt" parkerte biler! Har aldri testet autolukeparkering, men da jeg skulle smette inn mellom to biler på et trangt parkeringshus i dag spurte den meg plutselig om jeg ønsket hjelp... Resultat; hyperkjapp parkering, perfekt mellom linjene på mm´ern! Er dette funksjonalitet som er kjent at foreligger?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA