Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bensinforbruket

Startet av daghb, søndag 14. februar 2016, klokken 17:13

« forrige - neste »

twinpeaks

Sitat fra: mogu på søndag 10. januar 2016, klokken 17:49

Jeg tipper dette beror seg på en dårlig oversettelse. Danmark og USA holder seg til engelske release notes, men i Tyskland er de på tysk.

Jeg regner med at de amerikanske release notes burde ja være "rett", dvs at begrensningene er slik som det står i release notes. På tyske Tesla Forum er det bekreftet at begrensningene er på tyske biler slik som beskrevet i de tyske release notes (konkret 71 km/t i 80-sone).
Således er det åpenbart en forskjell i begrensningene i forskjellige land, derfor er jeg så spent hvordan det er her.
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

bmwmann

Er det random utrulling på 7.1 oppdateringen, eller er det noe system på når vi får mulighet til å oppdatere? Ser noen har nevnt en firmware tracker, men den skjønte jeg ingenting av....  :-\
2015 S85 | Sort | Pano |Autopilot |Nextgen | Lys | Luft | Lydstudio | Carbon | 21" Turbin |

2013 BMW 520dAT M-Sport (solgt)
2009 BMW 525 3.0dA M-Sport (solgt)
2007 BMW 320i Coupe M-Sport (solgt)
++ BMW

xref

Sitat fra: bmwmann på søndag 10. januar 2016, klokken 19:00
Er det random utrulling på 7.1 oppdateringen, eller er det noe system på når vi får mulighet til å oppdatere? Ser noen har nevnt en firmware tracker, men den skjønte jeg ingenting av....  :-\

Jeg lurer på det samme. Føler jeg aldri får disse firmware-oppdateringene ved mindre jeg ringer Tesla support og ber pent om å få den. :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

fredag

Sitat fra: Hyperstress på søndag 10. januar 2016, klokken 17:35
Jeg opplever at lydkvaliteten er bedre fra integrert Spotify enn via Bluetooth og tlf. Større forskjell enn jeg forventet.

Jepp. Positivt overrasket over lydkvaliteten.

Jeg savner mulighet for å klikke på album eller artist. Håper det kommer i neste oppdatering.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

JohnPGriff

Fikk oppdatering idag kommer tilbake med efaring så snart som mulig. Oppdatering også på en del andre ting.

Cudos til Tesla og Spotify:-)

Nesten 51000 bil levert I 2015 plus Spotify. HeHe Godt Nytt År.
FE Corris Grey Levert Oct 2018
IMC: 19B_19.40.4-436082
Telematics: 16.2 BCM Update August 2019

Hyperstress

Sitat fra: fredag på søndag 10. januar 2016, klokken 20:07
Sitat fra: Hyperstress på søndag 10. januar 2016, klokken 17:35
Jeg opplever at lydkvaliteten er bedre fra integrert Spotify enn via Bluetooth og tlf. Større forskjell enn jeg forventet.

Jepp. Positivt overrasket over lydkvaliteten.

Jeg savner mulighet for å klikke på album eller artist. Håper det kommer i neste oppdatering.

Du kan klikke på album og artist. Helt sikkert album i alle fall, for jeg klikket og hørte på Dr.Dre "2001" album i kveld  :D
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Alfonss

Fikk spotify igår og virker veldig bra :-)

Er det noen som har fått til å lage playlister i spotify (i bilen)? Jeg har ikke fått til det ennå... Står bare "no items available" (eller noe sånt) når jeg trykker på "playlists"-knappen. Har prøvd å lagre sanger etc, men finner ingen valgmulighet ifht til å lagre i en playlist.

Noen som vet?

mj

Du kan ikke lage egne forskjellige lister.
Men alle sangene du liker ( huker av for ) legger seg i 1 liste. Så her kan du ha mange sanger men uten mulighet til å sortere dem. (Etter det jeg har funnet ut så langt )
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

satheesh.net

Hvis man tidligere ikke har hatt et Spotify Premium abonnement, må jo denne oppdateringen være en god grunn til å gå til anskaffelse av det i hvertfall.
Så kan man opprette ulike lister, favoritter, etc. Dessuten er man med på å støtte dem slik at det på sikt kan komme mer spennende funksjoner. ;)

Lurer forresten på hva Tesla har betalt for å få Spotify uten reklame i bilene ... ::)

Trustno1

Sitat fra: satheesh.net på mandag 11. januar 2016, klokken 10:46
Hvis man tidligere ikke har hatt et Spotify Premium abonnement, må jo denne oppdateringen være en god grunn til å gå til anskaffelse av det i hvertfall.
Så kan man opprette ulike lister, favoritter, etc. Dessuten er man med på å støtte dem slik at det på sikt kan komme mer spennende funksjoner. ;)

Lurer forresten på hva Tesla har betalt for å få Spotify uten reklame i bilene ... ::)

Ikke sikkert det er all verden, om noe i det heletatt. Spotify bør jo ha egeninteresse av å komme seg på denne platformen. Som du sier så kan det være fordelmessig for bileiere å skaffe sin egen account, noe som igjen vil øke omsetningen til Spotify.

smurf

Pleier å bruke Spotify Connect funksjonen på mobilen til å fjernstyre musikken på andre enheter jeg spiller spotify, f.eks. PC. Oppdaget at Tesla hadde lagt seg til i listen så det kan jo tyde på at man kan bruke mobilen til å styre Spotify i bilen hvis man står på utsiden eller sitter i baksetet. Vel, det siste kommer aldri til å skje da....
Får teste senere idag.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

kamikaze

Er det noen som har funnet ut om det gå å ha en premiumkonto til hver bruker av bilen?
Stavanger

fonberg

Sitat fra: smurf på mandag 11. januar 2016, klokken 12:29
(...)kan bruke mobilen til å styre Spotify i bilen hvis man står på utsiden eller sitter i baksetet. Vel, det siste kommer aldri til å skje da....

...så du har ikke AP?  ;D
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

smurf

Sitat fra: fonberg på mandag 11. januar 2016, klokken 15:21
Sitat fra: smurf på mandag 11. januar 2016, klokken 12:29
(...)kan bruke mobilen til å styre Spotify i bilen hvis man står på utsiden eller sitter i baksetet. Vel, det siste kommer aldri til å skje da....

...så du har ikke AP?  ;D

Hehe, nei. Og så vil jo jeg kjøre selv
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

smurf

Andre som opplever at Spotify krasjer? Har kjørt kanskje 1 time totalt idag og fått Spotify til å krasje 3 ganger. Den vil ikke spille av noen sanger...
Bruker eget premium ab.
Funker etter en vanlig reset med scrollehjul på rattet.
Men når det funker er det helt konge :-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA