Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bensinforbruket

Startet av daghb, søndag 14. februar 2016, klokken 17:13

« forrige - neste »

SunSeeker

iOnas

Hvor lang tid kan man regne med at det tar før alle har fått oppdateringen?

lunitiks

Ut i fra Firmware Upgrade Tracker ser det ut til at denne SW-updaten rulles ut raskt og til mange (i motsetning til flere mindre oppdateringer på 7.0 som har blitt sluppet til et fåtall, og da spredt over lengre tidsperioder).

Kan derfor tenke meg at vi har den i løpet av førstkommende uke. Ren spekulasjon, selvsagt, men bygget på et slags resonnement  8)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Haldenser

Fikk melding om oppdatering nå, og har startet den.
Spent på hvilke funksjoner autopilot bilene her i europa får nå.
Ser det er mye nytt i oppdateringen som rulles ut i US iallefall
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Thomas N

70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

lunitiks

@Haldenser: Hadde du bilen tilkoplet wifi da du fikk notification? Eller 3G?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Haldenser

Kun 3G (3 streker), gir beskjed hva som har kommet når den er ferdig.
2013 US Leaf Tekna

Haldenser

Da har bilen gjort seg ferdig og 7.1 (2.9.154) er installert.
Har alle features som i US bortsett fra "Summon" (ref: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/60293-Firmware-7-1)
Spotify fungerer supert det lille jeg testet, raskt i både søk og avspilling. De nye autopilotfunksjonene med parkering, justering av autosteer, ACC justeringer osv får jeg teste en dag når snøen gir seg. Sensorene rundt bilen er ikke spesielt glad i snøvær...
Ellers har det blitt gjort noen grafiske endringer i dashboardet og appene.
2013 US Leaf Tekna

fredag

Jeg koblet bilen til wifi igår, med en egen wifi basestasjon i garasjen, og fikk da oppdateringen etter ca 20-30 minutter.

Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

krister461

Noen som har lagt ut release notes for 7.1 for norsk bil med autopilot? Første post i denne tråden er vel uten autopilot...

Haldenser

De er som sagt identisk med linken jeg hadde i forrige innlegg minus "Summon Car". Du kan også lese de her fra post nr 6: http://teslaforum.dk/forum/topic/3370
Orker ikke gå ut å ta bilder som allerede finnes  8)
2013 US Leaf Tekna

krister461

twinpeaks

Sitat fra: Haldenser på søndag 10. januar 2016, klokken 15:06
De er som sagt identisk med linken jeg hadde i forrige innlegg minus "Summon Car". Du kan også lese de her fra post nr 6: http://teslaforum.dk/forum/topic/3370

Beklager at jeg maser i forhold til begrensninger av AP (jeg kan uansett ikke gjøre noe med det, og med å legge til Spotify har min holdning å ikke oppdatere ved AP-begrensninger forsvunnet). Men i Tyskland (og det står vel også slik i tyske release notes og er bekreftet med tyske biler) er begrensningen tillatt hastighet MINUS 10 km/t. I de amerikanske release notes er det speed limit PLUS 5 mil/h og i de danske (?) du viser til er det speed limit PLUS 10 km/t. Hvis det er virkelig slik vil jeg (og antakeligvis de fleste) ikke oppleve det som begrensning i det hele tatt (jeg bruker TACC og AP med tempolimit + 5 km/t). Det ville være helt fantastisk  :) :) :). Men jeg skjønner ikke hvorfor begrensningene i Tyskland skulle være så mye strengere enn i resten av verden (veiene i Tyskland har stort sett bedre markering enn veiene i Norge).
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

Hyperstress

Jeg opplever at lydkvaliteten er bedre fra integrert Spotify enn via Bluetooth og tlf. Større forskjell enn jeg forventet.
Utrolig digg med Spotify i bilen. Nice update!!  :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

mogu

Sitat fra: twinpeaks på søndag 10. januar 2016, klokken 16:35
Sitat fra: Haldenser på søndag 10. januar 2016, klokken 15:06

Beklager at jeg maser i forhold til begrensninger av AP (jeg kan uansett ikke gjøre noe med det, og med å legge til Spotify har min holdning å ikke oppdatere ved AP-begrensninger forsvunnet). Men i Tyskland (og det står vel også slik i tyske release notes og er bekreftet med tyske biler) er begrensningen tillatt hastighet MINUS 10 km/t. I de amerikanske release notes er det speed limit PLUS 5 mil/h og i de danske (?) du viser til er det speed limit PLUS 10 km/t. Hvis det er virkelig slik vil jeg (og antakeligvis de fleste) ikke oppleve det som begrensning i det hele tatt (jeg bruker TACC og AP med tempolimit + 5 km/t). Det ville være helt fantastisk  :) :) :). Men jeg skjønner ikke hvorfor begrensningene i Tyskland skulle være så mye strengere enn i resten av verden (veiene i Tyskland har stort sett bedre markering enn veiene i Norge).

Jeg tipper dette beror seg på en dårlig oversettelse. Danmark og USA holder seg til engelske release notes, men i Tyskland er de på tysk.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA