Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bensinforbruket

Startet av daghb, søndag 14. februar 2016, klokken 17:13

« forrige - neste »

smurf

Sitat fra: fonberg på tirsdag 12. januar 2016, klokken 00:05
Sitat fra: storform på mandag 11. januar 2016, klokken 23:50

Er det forskjell om en bytter til "standard" premium konto?

Spotify ab gjennom Tesla gir vel det meste bortsett fra å lage spillelister. Greit nok, du kan ihvertfall spille av et album. Dette er jo tusen ganger bedre enn Rdio!! Klart det er en mulighet for Spotify å få noen nye kunder, men det er nok en del Teslaeiere som allerede har en Spotifykonto tror jeg.

Men, det må slutte å krasje. Jeg bruker min egen spotify premium konto. Jeg fant to ting som løser problemet, men det er jo ingen løsninger som funker i lengden. 1) reset skjermen 2) log ut og inn av spotify kontoen under Settings. (alt 1 vil jo medføre at alt 2 blir utført)

Skal feilsøke litt mer. Mulig den ikke liker at Spotify programmet er oppe på PC (dog ikke i bruk) siden det hjelper med en log ut og inn.

Flott hvis noen andre har funnet noen løsning.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Sjøhyene

Litt skuffet jeg og. Ser for meg at jeg primært kommer til å fortsette å bruke Tidal via BT, da denne Spotify versjonen i bilen blir for kneblet. Å abonnere på flere tjenester er utelukket da Tidal fungerer glimrende og har en fornuftig pris.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Snowroller

Sitat fra: Snowroller på mandag 11. januar 2016, klokken 22:06
Har suttit 3 timmar ute i garaget och lyssnat till mina favorit listor på Spotify.
Detta är otroligt bra!
Ingen möjlighet för att välja ljudkvalitet eller lagra off-line, men när jag hör subwoofern jobba på högvarv så spelar det ingen världens roll.
Har USB-pinne i bilen sedan tidigare med musik, men den hade ju inte i närheten av denna mängd musik som Spotify erbjuder.

Jag ångrar mitt uttalande om off-line listor.
Det verkar faktiskt som att det går att lagra i bilen.
Det finns en save knapp på album och/eller låtar och jag använt detta så behöver inte spotify buffra. Save verkar inte vara tillgänglig via edge, men fungerar med 3G och wifi.
Någon annan som har testat?

- testade igen på väg hem. Buffrade alla låter, så de är helt tydligt inte off-line listor. Synd.
Grå 85D

Øyvind.h

Sitat fra: smurf på tirsdag 12. januar 2016, klokken 07:37
Spotify ab gjennom Tesla gir vel det meste bortsett fra å lage spillelister. Greit nok, du kan ihvertfall spille av et album. Dette er jo tusen ganger bedre enn Rdio!
Ja Rdio var OK, men veldig kjedelig at den gikk fra en sang og over til helt random avspilling.

Spotify integrert er helt genialt, og noe jeg har håpet på helt siden bilen kom. Må faktisk si jeg vurderer å oppgradere mitt Spotify premium abonnement til et familie-abonnement, da vi allerede er flere brukere av ett abonnement. Sånn sett bra av Spotify da dette vil føre til at jeg gir dem mer penger, og jeg som bruker får et enda bedre sluttprodukt.

Håper ikke Tesla sponser oss brukere på noen måte. Det bør være i Spotifys interesse å komme inn i bilen, så får brukeren selv avgjøre eventuell betalingsvilje for noe mer enn basisen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Ljosdal

Eeeeendelig!  Eneste jeg ikke har funnet ut av enda er om det går an å få spille "nyeste først" Jeg har store spillelister med musikk i samme sjanger, men sangene som kanskje er lagt til for 5-6 år siden spille ikke like mye som de siste. Så håper jeg slipper å scrolle i 2 min hver gang..
Svart P85 Signature #88

krl

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 12. januar 2016, klokken 08:34
Litt skuffet jeg og. Ser for meg at jeg primært kommer til å fortsette å bruke Tidal via BT, da denne Spotify versjonen i bilen blir for kneblet. Å abonnere på flere tjenester er utelukket da Tidal fungerer glimrende og har en fornuftig pris.
Hva mangler? Det ser ut til å fungere greit her, med unntak av enkelte spilleliste-funksjoner. Og vet noen hvilken bitrate/kvalitet som er i bruk? Finner ingen steder dette kan endres/sjekkes.

ehaarberg

Noen som sitter på en guide for å endre til Spotify Premium konto? Har knotet litt rundt, men tydeligvis ikke riktig plass...
2014 Tesla Model S - inngangen til hel-elektrisk famile
2012 Nissan Leaf - pensjonert pendlemaskin

satheesh.net

ehaarberg

Supert, takker :)

Jeg er bare ikke tålmodig nok til å lese gjennom alt av endringslogg i sånne oppdateringer :)
2014 Tesla Model S - inngangen til hel-elektrisk famile
2012 Nissan Leaf - pensjonert pendlemaskin

smurf

Ang Spotify som krasjer med personlig Spotify premium konto. Problemet var at den spiler 1-2 sanger og så bare stopper det. Står ingen feilmelding at Spotify er ubrukt noe annet sted. Det er forsåvidt korrekt for det er jo ikke i bruk. (Fikk mld at Spotify var i bruk på en annen enhet når jeg spilte påmobilen)

Etter litt mer testing kan det se ut som Spotify i Tesla er veldig hårsår hvis Spotify programmet er åpent på PC -selv om det ikke er i bruk/spiller musikk. Jeg logget av der og siden har ikke Spotify krasjet i bilen. Så håper det var årsaken.

Midlertidig fix blir å logge ut, men håper de fikser dette etterhvert sjef slipper logge inn/ut hele tiden.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Leiha

Noen andre som får følgende melding: Unable to set up spotify. Try again later. ?

Har vært på oppsett og trykt restore, men det kommer bare setup failed ved username feltet der også. Skal bruke Tesla Account foreløpig
Hitra, Sør Trøndelag
S85D Levert 3.6.2015
TM3 LR AWD levert 25.6.2019

MeTesla

Sitat fra: Leiha på tirsdag 12. januar 2016, klokken 19:23
Noen andre som får følgende melding: Unable to set up spotify. Try again later. ?

Har vært på oppsett og trykt restore, men det kommer bare setup failed ved username feltet der også. Skal bruke Tesla Account foreløpig

Jeg fikk samme feilmelding på første forsøk, så virket det bare helt av seg selv på andre forsøk. Jwg bruker Tesla account.

Leiha

Prøvde første gang ca kl 17, fikk feilmld, resatte skjermen med knappene på rattet, samme feil etterpå, prøvde igjen ca kl 19, samme feil enda.
Hitra, Sør Trøndelag
S85D Levert 3.6.2015
TM3 LR AWD levert 25.6.2019

Muffinman

Virker som lyden streames i standardkvalitet? Reagerer på at det blir rotete når det er mye som skjer i lydbildet samtidig, og det er ingen valg for høykvalitetsstreaming slik som i f.eks. Spotify på PC. Noen som vet?

Cookie Monster

Ja det spares greit på lydkvalitet på spotify ved streaming i bilen. Synd man ikke har mulighet for å laste ned offline spillelister i høy kvalitet.
Skulle vært mulig så lenge bilen står på wifi.

Synes lyden er bedre når jeg spiller offline spillelister fra mobilen via bluetooth som jeg har valgt skal lastet ned i beste kvalitet. Når jeg streamer via mobilen høres det ganske likt ut.
2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA