Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bytte lyspærer til fjernlys

Startet av dosmont, mandag 01. februar 2016, klokken 10:13

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Porsgrunn på søndag 27. mars 2016, klokken 03:03
Tesla er nå blitt medlem av organisasjonen som står bak CCS standarden.

http://www.charinev.org/news/

Oppdaget nå at det skjer mer her enn "bare" at Tesla har blitt med:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/combined-charging-system-ccs-2-0.64275/

Sitat fra: widodh...
Now, the part I think is even more interesting is the "Payment" section.

Charge Authorization Mode
SitatCCS differentiates two methods for authorizing the charging: External Payment and Plug and Charge.
    Plug and Charge is characterised as follows:
    * Standardized Authorization where the user just has to plug their vehicle into the EVSE and all
    aspects of authentication and authorization are automatically taken care of with no further
    intervention from the user
    * Plug and Charge is based on security mechanisms and certificates for authentication and
    identification
    * This authorization can include free charging but allows to limit the authorized user to a
    predefined user group
It is this parts which interests me most:
Sitat
    Standardized Authorization where the user just has to plug their vehicle into the EVSE and all
    aspects of authentication and authorization are automatically taken care of with no further
    intervention
from the user
We all love the free SuperChargers, but this really shows that CCS might be a good alternative. The Plug&Play way the SuperChargers work is just awesome (and it's 'free'), but this is something I didn't expect in CCS.

CCS 2.0 is also scheduled to support 200kW charging and 350kW in the future.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Porsgrunn

Det er definitivt spennende om det kommer noe nytt ut av dette.

Det er også bare noen dager siden Audi sin sjef for elbil-satsingen Stefan Niemand kom med noen kraftige og oppsiktsvekkende uttaleleser.

Sitat"We need awesome  cars and a seamless infrastructure," he said. Here comes Tesla into play – the competitor has single-handedly established such a high-performance infrastructure. The Audi manager conceded he is impressed by the American manufacturer. "I hate to admit it, but Tesla did everything right", he said.

http://www.automotive-eetimes.com/news/audi-commits-electromobility-and-bows-tesla/page/0/1

Volvo har jo også kommet med noen uttalelser om at det må satses mer seriøst på å få en felles standard. De har også meldt seg inn i Charinev.

Ser vi starten på slutten for "ladestandard krigen" her?

Kan vi håpe at dette fører til en fusjon mellom det beste fra Tesla og CCS pluggene, i alle fald for Europa?

I det lange perspektivet tror jeg det er en god ting for alle.

lunitiks

Sitat fra: Porsgrunn på søndag 27. mars 2016, klokken 21:06
Ser vi starten på slutten for "ladestandard krigen" her?

Mulig- og forhåpentligvis, i alle fall på kort sikt. Kan ikke forestille meg at vi om 10 år fortsatt står og vaser med disse svære manuelle pluggene. Induktiv/trådløs lading virker mer lovende. I mellomtiden vil vi se en gradvis overgang med biler som etter hvert støtter begge deler
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

fredag

Sitat fra: Porsgrunn på søndag 27. mars 2016, klokken 21:06
http://www.automotive-eetimes.com/news/audi-commits-electromobility-and-bows-tesla/page/0/1

Volvo har jo også kommet med noen uttalelser om at det må satses mer seriøst på å få en felles standard. De har også meldt seg inn i Charinev.

Ser vi starten på slutten for "ladestandard krigen" her?

Kan vi håpe at dette fører til en fusjon mellom det beste fra Tesla og CCS pluggene, i alle fald for Europa?

I det lange perspektivet tror jeg det er en god ting for alle.

Kia og Hyundai ser også ut til å gå over til CCS:

http://insideevs.com/hyundai-confirms-sae-combo-100-kw-fast-charging-for-ioniq-electric/
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA