Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater

Startet av Tesla P85D, fredag 22. januar 2016, klokken 14:36

« forrige - neste »

Bjoris

Men X har LED standard eller må du på denne 40.000 da? Totalt uaktuelt for min del hvis det er så dyrt og antakelig må vi som har bestilt ta til takke med det som evt endre som standard lys...

Har X standard andre lys enn S? Beklager at jeg ikke er oppdatert på dette:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Terhar

Tesla har endret hjemmesiden, nå lik den som har vært på US sidene en stund med reklame for autopilot.
Det som er mer interessant er det det nå under standardutstyr er kommet
LED kjørelys
Automatisk nøkkelfri døråpning (på X'en er dette kun på premiumpakken)

Ser ikke ut som det er endring på fronten.
Er også usikker på om prisen er økt, vedlagte skjermdump er plain 90D uten noe tillegg av noe slag.
Nissan Leaf fra mars 12
Model S P85 fra sept. 13, innbytte hos Tesla til fordel for
Model X 100D hentet 19.6.17
Model 3 LR 18.2.19

Bjoris

Samme pris som før på 70D, men LED kjørelys har en vel hatt alltid?

Hvor finner du dette om døråpningen? Jeg fant bare det gml... nederst å S siden...

Muffinman

Led kjørelys har vært standard siden tidenes morgen. Automatisk nøkkelfri tilgang kom først i tech-pakka, men ble standard etter ikke lenge.

Terhar

Bommet litt på LED kjørelys og LED frontlykter.

Mulig det tidligere har stått automatisk, nøkkelfri døråpning, men jeg oppfatter dette som at døren åpner seg automatisk som på X'en. Mulig det kun er en fin måte å skrive at håntakene kommer ut automatisk.
På Model X kaller de det selvpresenterende førerdør så da er det vel ikke det samme.
My mistake!
Nissan Leaf fra mars 12
Model S P85 fra sept. 13, innbytte hos Tesla til fordel for
Model X 100D hentet 19.6.17
Model 3 LR 18.2.19

jazzwheel

Nå er Tesla P100 sluppet.. Eller vent.. Hvem har trademark her? Blir mye klønete Google treff fremover i alle fall.

http://i.imgur.com/WmSNqeW.png

Bjoris

Bare for å holde litt liv i dette mens vi venter:) Rykter om at det selges lagerbiler over en lav sko i Usa tyder vel også på at det kommer noe nytt og ikke bare prisøkning:)

https://forums.teslamotors.com/forum/forums/updates-coming-or-just-price-increase-april-2016

fonberg

Sitat fra: bjoris på onsdag 06. april 2016, klokken 08:58
Bare for å holde litt liv i dette mens vi venter:) Rykter om at det selges lagerbiler over en lav sko i Usa tyder vel også på at det kommer noe nytt og ikke bare prisøkning:)

https://forums.teslamotors.com/forum/forums/updates-coming-or-just-price-increase-april-2016

Dette er vel strengt tatt snakk om utstillingsbiler, og de byttes vel ut kvartalsvis som vanlig. Lenge å vente på bil, bjoris? Du er ikke alene :-)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Bjoris

Sitat fra: fonberg på onsdag 06. april 2016, klokken 10:18
Sitat fra: bjoris på onsdag 06. april 2016, klokken 08:58

Dette er vel strengt tatt snakk om utstillingsbiler, og de byttes vel ut kvartalsvis som vanlig. Lenge å vente på bil, bjoris? Du er ikke alene :-)

Hehe, ja hadde jo ett stort håp om at det skulle komme noe nytt under premieren for 3, men forstår jo at de ikke ville ta fokuset bort fra 3 da så de venter nok til de ser at de også får dekning av en evt faceliftet S:)

Jeg er både spent på om det kommer noe og hva de da gjør med oss som har bestilt tidligere til vesentlig lavere pris enn nå.

Noen som også har bestilt før August som fortsatt ikke har fått bilen? Når jeg bestilte i November så var det 9 mnd jeg kunne flytte bilen så derav levering i August, men de som bestilte i AUG 15 med levering lengst mulig frem i tid da mai som levering? hehe kan bli en close call da mtp at disse vel produsere nå i disse dager?

fonberg

Jeg bestilte bilen jeg nå venter på i signaturen den 3. august i fjor. Den var ferdigprodusert ca. 10. mars men jeg har ikke fått leveringsdato enda. Heller ikke fått bekreftet om den kommer med slipstream. Men det blir nok uansett en klassisk TMS med nosecone, xenonlys osv men jeg skal leve godt med det :-)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Bjoris

Sitat fra: fonberg på onsdag 06. april 2016, klokken 10:54
Jeg bestilte bilen jeg nå venter på i signaturen den 3. august i fjor. Den var ferdigprodusert ca. 10. mars men jeg har ikke fått leveringsdato enda. Heller ikke fått bekreftet om den kommer med slipstream. Men det blir nok uansett en klassisk TMS med nosecone, xenonlys osv men jeg skal leve godt med det :-)

Var det det lengste du kunne trekke leveringen når du bestilte?

Det betyr lite og du har jo fått en fremifra god pris da, min koster 688.700, da uten luft og hifi og 7 seter, men med vinterhjul R2. Det var vel ca 5% prisøkning i Aug?

Såfremt ikke det plutselig kommer mulighet for hengerfeste, DA har det svart seg bigtime å vente, iallefall om godkjennelse bare gjelder de nye. Nye LYS er også en stor opptur for min del, forutsatt at de faktisk er vesentlig bedre enn dagens. Setene i X høres også ut til å passe meg noe bedre, jeg satt godt, men de er litt smale og om de nå kom med ventilasjon så betyr ikke det mye for min del...

Det mest sannsynlige scenarioet om det nå kommer oppgradering med mer utstyr er vel at vi med bil i bestilling ikke får ta det i dette uten at det blir ny pris på alt, isåfall er jeg litt der at Tesla skal få min 15.000 og så venter vi på Model 3, men vi får se nå da...:) Spennende er det ;D

KrW

Kan det være tenkelig at Tesla oppgraderer autopilot hardware gradvis og ikke venter helt til Model 3 med alt av kameraer osv? Model X er avbildet med to kamera i front på hjemmesiden, men i virkeligheten har den bare ett kamera og plassen for det andre står tom. Jeg håper på at de kan legge til f.eks. det andre kameraet før X kommer til Norge. Tviler litt på at de får ut AP 2.0 nå snart, men kanskje "1,5" kunne vært mulig.

Vil det bli ekstra komplisert for de som lager softwaren å ha flere AP-versjoner tro?

Jeg tipper på en million reserverte Model 3 iløpet av neste år. Skulle tro det ville vært lurt å teste ny autopilot hardware på S og X-eiere før the Average Joe, MedelSvenson og Ola Nordmann skal ut å kjøre full autopilot, mange uten å ha lest "bruksanvisningen".
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

fonberg

Sitat fra: bjoris på onsdag 06. april 2016, klokken 11:00
Sitat fra: fonberg på onsdag 06. april 2016, klokken 10:54

Var det det lengste du kunne trekke leveringen når du bestilte?

Det betyr lite og du har jo fått en fremifra god pris da, min koster 688.700, da uten luft og hifi og 7 seter, men med vinterhjul R2. Det var vel ca 5% prisøkning i Aug?

Jepp, mai 16 var lengste jeg kunne trekke det da jeg bestilte i aug. 15.
Min pris er 730 inkl 10 k i henvisningsrabatt, metallic, luft, hifi, vinter, pano, premium interiør og AP.
Har ikke oversikt over når og hvor mye den har steget, men tilsvarende utstyrt bil bestilt i dag men med 90-batteri kommer på 866 tror jeg. Så jeg får vel modifisert frontlyktene en del for mellomlegget.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Diravi

Samme sak her - bestilte i august i fjor (med ververabatt og fem minutter før prisoppgang) med levering i mai. Men på min framskyndet de leveringen til rett over påske, uvisst av hvilken grunn. Den ble uansett ferdig produsert i slutten av januar. Derfor tror jeg ikke man ser de evt. faceliftede bilene her før over sommeren.

Men jeg også lever greit med at jeg ikke får facelift, så lenge jeg til gjengjeld har spart over 100 000. Bedre lys hadde vært fint, men da ville jeg helst hatt sektorstyrte lys som på de nyeste Volvo og Mercedes.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Sandvika

Er jammen ikke sikker på at det blir så veldig mye facelift.
Om 2-3år så er situasjonen den at vi har en stor Model X som bare koster litt mer enn Model S og en Model 3 som ligner, er mindre, men som koster "halvparten". Disse to kjøretøyene vil i stor grad kannibalisere Model S til det punktet hvor kanskje Tesla velger å fokusere på disse isteden?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA