Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater

Startet av Tesla P85D, fredag 22. januar 2016, klokken 14:36

« forrige - neste »

Tesla P85D

Når kommer facelift og lengre rekkevidde/større batteri? Musk har vel uttalt at vi om få år ser en betydelig bedre rekkevidde.
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

jazzwheel

Jeg mener å ha hørt snakk om mars 2016 for facelift, i forbindelse med Model E annonsering. Finner ikke noen kilder i farta så ta det med en klype salt...

o.b.lix

Rekkevidde - ca 5-10% forbedring hvert 2. år er hva Tesla-pappa sier.

Facelift - Tilnærmet hele staben jobber med utvikling av modell 3 nå, så der skjer det ikke noe før denne er klar for markedet.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

sven erik

jeg har hørt at det kommer noe  når det er 5 års jubeleum da blir det noe endring

Bjoris

Flere som hevder at ingenting skjer med S nå som fokuset er satt på 3 og X, men det er jo S de skal leve av så jeg har ingen tro på at S ikke oppgraderes snart, det er vel derfor jeg har utsatt levering til AUG 16 også:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

petersv

Ønsketekning kalles det ;) Du er vel en smuli biasert ref. din bestilling. Det som er sikkert er at det kommer, men ingen vet når. Rekevidde er jo nettopp økt, så jeg tror ikke det er noe som kommer innen oveskuelig framtid.

Bjoris

#6
Sitat fra: petersv på søndag 20. desember 2015, klokken 18:34
Ønsketekning kalles det ;) Du er vel en smuli biasert ref. din bestilling. Det som er sikkert er at det kommer, men ingen vet når. Rekevidde er jo nettopp økt, så jeg tror ikke det er noe som kommer innen oveskuelig framtid.
Jepp, det er lov å håpe. Jeg er ikke så opptatt av facelift da design ikke er det jeg er mest opptatt av. Jeg er mye mer intereresert i det som er i bilen. Nå er grunnen til at jeg flyttet levering av bilen lengst mulig ut, mer koblet mot at vi oppgraderer bilnr 2 til ny Leaf 30 kwh og med 10.000 i betaling pr mnd på Teslaen og ingen låne behov når vi nå kjører to stk Leaf så sparer jeg meg opp 100.000 på 10 mnd og dermed fikk jeg fruen med på to nye biler;) Hun er veldig grei ja, men ønsker en Leaf med større rekkevidde

MEN, når jeg først venter så håper jeg selvsagt på div ting, det jeg håper og også tror litt på er:

- Autopilot 1.2, den vil ha flere kamera som "ser" bedre og dermed potensielt vil bli bedre til å igjenkjenne dyr/mennesker etc og kanskje da bedre i vanskelige vær forhold. Har ikke tro på at det kommer full-autonom HW til den tid så bilen blir uansett avleggs om kort tid etter at jeg har fått den:)
- Nye lys, jeg håper jo virkelig at de tar tak i de dårlige hovedlysene på bilen
- Nye seter, jeg er veldig happy med next gen så ingen krise, men kan jo komme i versjon som på x med kjøling, på langeturer med mange timer i strekk syns jeg det er ett poeng, ellers betyr det ikke noe
- Hengerfeste, det kommer helt sikkert ikke, men det er lov å håpe, hadde jo vært ett kupp i såfall
- Facelift, tenker at det kan komme i vår, men blir nok ganske forsiktig f.eks med en nosecone som er mer lik X...

Ja, det var vel det, lys og seter kan fort bli ekstrautstyr og dermed må jeg nok legge på ny pris på alt før jeg får valgt det uansett så om bare en ting kommer så gir jeg ikke 50.000 for nye lys f.eks:) Samme gjelder hengerfeste, men da er jeg faktisk neste der at jeg er villig å legge 50 høvdinger på bordet for å få dette, men jeg om den blir godkjent for hengerfeste så tror jeg ettermontering også må bli godkjent og da vil det garantert heller bli det.

Eneste jeg tror jeg kan være "heldig å få med" er oppgradert HW på autopilot og det er ganske sikkert at kommer til mai/juni neste år når min bil går i produksjon.

I tillegg kommer alle småtingene som endres hele tiden, kanskje bedre støyisolert frontmotor f.eks:) Så kult å vente på alt dette så får vi ta en status når bilen står på tunet, fort gjort at ikke en dritt er blitt endret, haha, men uansett er en 70D veldig mye bedre enn min gml s85 syns jeg så dealen med å bytte blir uansett veldig bra!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Bjoris

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL


Bjoris

Skal ikke så mye til for å få akkurat nosecone bedre, vil tro at Tesla som andre vil prøve å holde bilene litt like i utrykket så det vil nok komme en litt oppgrade akkurat der før eller senere.

Bildet her var bra, men S vil aldri få en så høy og butt front tror nå jeg:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Amoss

Sitat fra: bjoris på mandag 21. desember 2015, klokken 14:10
Skal ikke så mye til for å få akkurat nosecone bedre, vil tro at Tesla som andre vil prøve å holde bilene litt like i utrykket så det vil nok komme en litt oppgrade akkurat der før eller senere.

Elon sa for en tid tilbake at Tesla spesifikt ikke ville ha slike merke-designelementer som f.eks. de doble nyreformede grillene til ett visst annet merke. Virket på den tiden litt pussig i og med at Model X prototypen som var det vi hadde sett hadde en nosecone ala Model S. Men i dag når man ser produksjonsversjonen av Model X virker det litt klarere :)

Så joda, før eller siden får nok Model S en "facelift". Kanskje/kanskje ikke vil noseconen bli borte, men er rimelig sikker på at den i så fall ikke får samme front som Model X - eller Model 3 for den sak skyld...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Powerflux

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 21. desember 2015, klokken 19:15
Imoe noe av de bedre aftermarket nosecone:

http://www.rok8.co/
Desidert det beste jeg har sett.........men.....gå du hjem for en åndsvak pris :o
Den bør være av Platina, frest ut i et stykke og med Titan festebolter!!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Muffinman


Bjoris

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA