Hovedmeny

Ladelukeåpning via UMC

Startet av mogu, mandag 14. desember 2015, klokken 16:00

« forrige - neste »

mogu

Kort og enkelt spørsmål:

Finnes det noen som med hånden på hjertet kan si at de aldri har hatt noen problemer med å åpne ladeluken via UMC?

Bakgrunnen for spørsmålet er veldig enkelt: hos meg fungerer dette av og til strålende, av og til ikke i det hele tatt, og med all den teknologien som er presset inn i denne bilen er det litt fristende å stille spørsmålet: er det virkelig så vanskelig?
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Elkjell

Jeg har hatt to model S , På den første virket det i et par uker , på den nye har det aldri fungert.

Pylle

Jeg har hatt problemer med å åpne ladeluken i fuktig vær/regnvær. Fikset dette med å tape "duct tape" på metallet på ladeluken. Jeg har ikke hatt problemer siden.
85D og Leaf

vnm

Min var litt kranglete av og til. Tesla gjorde en utbedring nylig (skjerming av noen kabler som visstnok forstyrret signalet fra UMC). Ingen problemer foreløpig, men litt tidlig å si om det fungerer 100 %.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Brede

Har i løpet av to år kun hatt problem ifbm. en UMC som tok kveld.
Sett bort fra den hendelsen så fungerer det på første "klikk" hver gang.

GOS

Sitat fra: mogu på mandag 14. desember 2015, klokken 16:00
Kort og enkelt spørsmål:

Finnes det noen som med hånden på hjertet kan si at de aldri har hatt noen problemer med å åpne ladeluken via UMC?

Bakgrunnen for spørsmålet er veldig enkelt: hos meg fungerer dette av og til strålende, av og til ikke i det hele tatt, og med all den teknologien som er presset inn i denne bilen er det litt fristende å stille spørsmålet: er det virkelig så vanskelig?

Jeg hadde konstant problemer med både den første og den andre, men etter hvert så fant jeg ut at når jeg holdt den i en spesiell høyde, avstand og vinkel så går det bra i nesten alle tilfeller. Noen få ganger jeg har måttet trykke flere ganger, men tror ikke jeg har brukt mobile, storskjerm eller FOB det siste året.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Lynet

Aldri hatt problem! Bortsett fra at jeg har åpnet ladeluker på biler som sto for nære!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

o.b.lix

Sitat fra: mogu på mandag 14. desember 2015, klokken 16:00

Ja. Aldri problemer. 34.000 km og lading minst hver dag.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

mogu

Imponerende! Nå røyk nettopp min andre UMC på 6 mnd og 25k km

Powerflux

Litt urovekkende dette med UMC`er som ryker i ett kjør :-X
Er det forskjellige årsaker eller primært vanninntrengning?
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Tuxedo

Aldri hatt problem med min egen UMC.  På superladere er det derimot sånn ymse.

Einstein

Jeg mener mottakeren for signalet fra UMC sitter oppe på c-stolpen (på innsiden). Så hvis jeg holder UMC over bakluken åpner ladeporten alltid. Vanligvis pleier jeg imidlertid å åpne ladeporten mens bakluken er åpen, og da virker det alltid uten at jeg tar hensyn til hvor UMC er når jeg trykker på knappen.
Grå S60, P59xxx (loaner kjøpt av Tesla juni 15)

Hodetelefoner

Med to mobiler i lomma. Smartklokke, tablet og en surface.  Så er det umulig å få opp ladeluken med knappen på UMC. Uten noen ting så smetter den opp hvis jeg står litt unna bilen.  Merker også at dashcam forstyrrer litt. Kobler jeg ut kamera bak så spretter den opp uten at man behøver å sikte mot bakken også.   Har begynt å åpne luken når jeg justerer hvor mye bilen skal fylles

jorkus

Aldri hatt problemer, byttet UMC en gang, men det var pga. ladefeil. Men jeg bruker ikke UMC daglig, da jeg vanligvis lader med Type2.
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

mogu

Fått ny ladekabel i dag, dette må være en ny type da den ikke har den gamle knappen tilsvarende den som er på superladerne, men heller et mykt område der knappen går i ett med overflaten. Er lov å håpe at denne fungerer bedre enn forrige(og at den holder lengre enn 3mnd)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA