Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan leaf 2013 lader ikke hjemme, hurtig virker fint

Startet av mogu, søndag 17. januar 2016, klokken 22:45

« forrige - neste »

amund

Min virker sjelden, og jeg er ganske sikker på at det er et softwareproblem. Før virket den alltid eller stort sett, i det siste halvåret (?) virker kanskje 1 av 10 ganger, resten må jeg tvinge den opp med FOB'en. Faktisk sluttet dette å virke samtidig med at FOB kunne åpne luka.

Det som av og til skjer er at jeg trykker en eller flere ganger på UMC'n, ingenting skjer. Hvis jeg da gir opp litt, tar en telefon eller legger fra meg UMC'en på gulvet hender det at luka spretter opp, alt fra 10 til 30 sekunder senere. Derfor tror jeg det er software i bilen som 'henger'.

Prima eksempel i går, en annen Tesla sto parkert bak min. Jeg trykket - hans luke spratt opp med en gang. Min reagerte ikke. Prøvde også å åpne bakluka etter tips herfra - no result.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Sandvika

Ja, jeg tror også på software bug. Min funket i kanskje 3 av 4  tilfeller, men etter en softwareupdate i sommer virket den en hver eneste gang. Etter at 7.0 kom så er jeg plutselig nede på 3 av 4 igjen. 

Virker som om man ikke alltid bygger sten på sten med disse softwareoppdateringene.

Cookie Monster

Jeg har to stk UMC. En som henger fast på veggen hjemme og en jeg bruker på jobb og tur. Den hjemme åpner alltid luka. Men den jeg har i bilen kun 2 av 10 ganger ca.

Aldri hatt problem med selve luka så tyder på at det er noe rart med den ene UMC'en jeg har.
2015 P85D

BMW850

Fikk bilen i april 2014. UMC sluttet å åpne luka etter 14 dager. Fikk byttet til ny UMC i januar 2015. Alltid åpnet luka etter det. Ett annet problem er selvfølgelig at luka fryser fast eller ikke vil åpne etter vask osv. Vet ikke helt konkret hva som er årsaken. Har hørt om diverse fix som teip og silikon men det hjelper ikke 100%...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

mogu

Kan nå oppdatere denne tråden igjen. Etter at jeg fikk ny UMC for en stund tilbake i annen utførelse( gummi knapp istedet for børstet aluminium som tidligere) har ladeluken åpnet seg hver eneste gang jeg har trykket på knappen. forhåpentligvis holder denne UMCen også bedre mot vått vær, da det ser ut som den har en tettere innpakning enn tidligere design.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

nivve

Har byttet til samme UMC som deg mogu, og den har fungert plettfritt så langt. Den forrige sluttet plutselig å virke.

Teslaeier

Samme erfaring som de siste over her.
Tidligere UMCer (har hatt 2 stk) har fungert en gang i blandt. Fikk ny type i høst og kjøpte en ekstra av samme type for å ha i reserve. Begge åpner ladeluke uten problemer

Cookie Monster

Bilde av den nye typen?

Har også 2 stk og den ene som jeg bruker på jobb og på tur funker ikke knappen på i 19 av 20 tilfeller. Den har også begynt å slutte å lade så jeg må ta den ut og inn igjen for å få den til å starte igjen. Skjer bare på den ene så sikker på at det er noe rart med den.
Hadde vært fint å få byttet den i den nye typen så man slipper at det bare funker en liten stund.
2015 P85D

Muffinman

Sliter med å åpne fra UMC på  begge mine. Selv på den nye levert i høst har det virket bare et par ganger. Men et trykk på tredjeparts åpner og begge spretter opp øyeblikkelig. Noen som har tips til å kunne åpne bare på ene bilen utenfra? Utrolig lang rekkevidde på den tredjepartsåpneren forresten...

petersv

#24
Bruk nøkkelen?

Ellers kan man jo rette ladepistolen mot hodet...


Powerflux

Sitat fra: Muffinman på søndag 24. januar 2016, klokken 20:20Utrolig lang rekkevidde på den tredjepartsåpneren forresten...
Hvilken type åpner er det?
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.



Powerflux

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

petersv

Hvis noen skal nedover i Europa er det vel greit å stikke innom og kjøpe ;) Snakker vi gruppekjøp? Ev. (litt enklere) er å få sent en batch som poste restante til Strømstad.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA