Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: GTE/GTI kanallister på egolf?

Startet av willywonka, lørdag 16. januar 2016, klokken 23:18

« forrige - neste »

willywonka

Hei alle,

Er den lykkelige eier av en 85D hentet på butikken i TRD fredag 11.des. Har akkurat rundt 1250km etter hjemturen til Tromsø. Dårlig vær, men utrolig bra bil.

Når satte inn en USB stick med musikk i FLAC format (som stereoen støtter) blir lyden helt latterlig. Det samme gjelder Rdio eller hva det heter. Mens det er helt topp på radio og over bluetooth. Tydeligvis softwareproblemer. Noen andre som har samme problem? Evt en quickfix?

Ellers var det en helt topp opplevese å hente bilen ut i Trondheim. Spesielt cyklonfelger på vinterhjulene var en høydare. God stemning. Jeg fikk også disse Next generation baksetene med sidestøtte. Ser jo veldig fett ut. Men er litt usikker på om dette gjør det mer komplisert med barnestolene. Noen som vet om setet blir smalere (stor sidestøtte ut mot dørene) med disse setene?

Muffinman

Sus i høyre kanal? Også når parkeringsassistenten plinger? Softwarebug. Min ble også utlevert slik. Fikset med 2.9.12. Be dem om å pushe oppdateringen til deg. Den gjør også klimaanlegget betraktelig bedre.

Det komiske er at jeg bemerket at parkassistenten hørtes ut som en sprengt høyttaler under utleveringen, men de mente det var slik den skulle høres ut  :P

vnm

Hei! Kan ikke svare deg på spørsmålene, men er bilen din splitter ny? Er jo lenge siden Tesla fjernet NG-setene bak.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

willywonka

Sitat fra: vnm på søndag 13. desember 2015, klokken 22:08
Hei! Kan ikke svare deg på spørsmålene, men er bilen din splitter ny? Er jo lenge siden Tesla fjernet NG-setene bak.

Jepp. Den er produsert i oktober.

willywonka

Sitat fra: Muffinman på søndag 13. desember 2015, klokken 21:46
Sus i høyre kanal? Også når parkeringsassistenten plinger? Softwarebug. Min ble også utlevert slik. Fikset med 2.9.12. Be dem om å pushe oppdateringen til deg. Den gjør også klimaanlegget betraktelig bedre.

Det komiske er at jeg bemerket at parkassistenten hørtes ut som en sprengt høyttaler under utleveringen, men de mente det var slik den skulle høres ut  :P

Kongelig. Takk!

jazzwheel

Jeg kjørte en helt ny demobil fra Tesla nylig og tok med meg USB-stick med grom-musikken min. Det låt helt slik som du beskriver, var også likt på Rdio.

Påpekte at det var noe galt og fikk med en ansatt fra Tesla ut i bilen for å få høre det. Rart at en demobil har anlegg som ikke funker tenkte jeg, men når alle bilene er slik, hjelpes...

willywonka

Sitat fra: jazzwheel på søndag 13. desember 2015, klokken 23:37
Jeg kjørte en helt ny demobil fra Tesla nylig og tok med meg USB-stick med grom-musikken min. Det låt helt slik som du beskriver, var også likt på Rdio.

Påpekte at det var noe galt og fikk med en ansatt fra Tesla ut i bilen for å få høre det. Rart at en demobil har anlegg som ikke funker tenkte jeg, men når alle bilene er slik, hjelpes...

Leste du ikke svaret fra muffinman?

MrBacardi

Sitat fra: willywonka på søndag 13. desember 2015, klokken 22:14

Hm, er det da spesielt lenge siden du bestilte bilen? Veldig pussig at du nå har fått de setene bak
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Cookie Monster

Kanskje Tesla bare skulle selge ut det de hadde på lager av den gamle typen seter og baksetene hadde de alt for mange av, så fant ut at de slengte med de fram til det ble tomt :p Er jo kun vanlig tekstilseter eller next gen man får nå. Men viser enda den gamle typen bak.
2015 P85D

Salvesen

Shit, håper min og får NextG setene!
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

willywonka

Sitat fra: MrBacardi på mandag 14. desember 2015, klokken 07:41

Hm, er det da spesielt lenge siden du bestilte bilen? Veldig pussig at du nå har fått de setene bak

Ja, litt spesiell historie. Reservert i november i fjor. Men endret og satt i endelig bestilling i sept. 2015.

Det er jo veldig posititvt at Tesla leverer mer enn lovet da. Spesielt felgene satte jeg stor pris på, synes de standardfelgene er litt trasige.

Muffinman

Fraberg1

Sitat fra: Muffinman på søndag 13. desember 2015, klokken 21:46

Takk. Har irritert meg litt over den susingen når parkassistenten slår inn. Med unger, julehandling og familiebesøk så har jeg ikke hatt tid til å følge det opp. Da venter jeg heller på neste oppdatering :-)
70D levert 4.12.15 - bekreftet 20.8.15

willywonka

Sitat fra: Muffinman på mandag 14. desember 2015, klokken 09:12
Hvilke vinterdekk valgte du?

Nokian Hakka 8. Det finnes ikke andre piggdekk for meg i denne verden. Nokian hakka har etter min mening vært best de siste 15 årene.

Men så bor jeg i Tromsø. Ville vel sikkert kjørt piggfritt om jeg bodde lengre sør. Tromsøvinter er blitt mye is de siste årene....

Muffinman

Morsomt. Årsaken til at jeg spør er at jeg hadde hørt rykte om at man var tom for standardfelger og derfor leverte ut Cyclone på vinterhjulene. Spurte om dette ved utlevering, og da ble dette avkreftet. Årsaken til at min ble levert på slike felger var at det ikke var så mange som bestilte Sottozero, så de ville gjerne gjøre noe ekstra for de få. Syntes umiddelbart at dette hørtes noe merkelig ut, og du bekrefter jo langt på vei at det var svada.

Har for øvrig Hakka 8 på P85``en :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA