Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av TomR, lørdag 16. januar 2016, klokken 18:20

« forrige - neste »

Buvik

Noen som vet om denne ladere lar seg kombinere med programmerte ladetider i bilen (Car-Net)? (Ser nemlig ikke slik ut, sånn uten videre...)

Jeg fikk laderen lenge før bilen, og var selvfølgelig ikke hjemme da den ble montert. Nettopp fått bilen nå og så vidt begynt å sette meg inn i tingene.

SteinarSun

Sitat fra: Buvik på tirsdag 12. januar 2016, klokken 15:14
Noen som vet om denne ladere lar seg kombinere med programmerte ladetider i bilen (Car-Net)? (Ser nemlig ikke slik ut, sånn uten videre...)

Jeg fikk laderen lenge før bilen, og var selvfølgelig ikke hjemme da den ble montert. Nettopp fått bilen nå og så vidt begynt å sette meg inn i tingene.
Jepp, det er bilen som bestemmer om den vil ha lading eller ikke.
Ville vært litt forsiktig med å bruke planlagt avgangstid for lading, men ellers er laderen "dum" og leverer strøm så lenge bilen vil ha..
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Buvik

Tall for svar :)

Forsiktig med tanke på hva da, at den ikke er til å stole på mener du?

e-curious

Jeg har satt bilen til daglig å lade opp til 60% med en gang jeg setter inn i kontakten.  Så har jeg satt 80% og klima på avgangstid om morgenen.  Tanken er å lade opp nok til å kunne bruke bilen om kvelden, samt at bilen ikke står mer oppladet enn nødvendig.  Dessuten så slipper jeg litt nattlading, og batteri/bil er varme om morgenen.  60% opplading vil det dekke behovet mitt påfølgende dag i tilfelle noe ikke skulle virke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA