Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av TomR, lørdag 16. januar 2016, klokken 18:20

« forrige - neste »

TomR

Hei
Har sånn Siemens hjemmeboks. Det er slik at det bare er å sette i kontakt i bilen og la den stå i så fort vi er hjemme?
Fetsund. Venter på levering av e-Golf NightBlue

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Dexter


SteinarSun

TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Homecast

Sitat fra: SteinarSun på søndag 03. januar 2016, klokken 21:43
Sitat fra: Dexter på søndag 03. januar 2016, klokken 18:00
Som ikke hjelper hvis det slår ned.
Går jo å montere finvern på kursen hvis man er hysterisk redd for lyn
http://www.efa.no/produkt/alle-produkter/sikringsmateriell/overspenningsvern-1/finvern/finvern-uten-signalkontakt-2-pol-20ka-275v-protec-dm/

Det hjelper ikke mot direkte nedslag uansett.
Skal du være "sikret" så skal du ha grovvern i inntaket, mellomvern i sikringsskapet + finværn ved boksen.
+ lynavleder anlegg i tillegg.

Dette er det ingen som har.

Men plugg i bilen som nevnt, og napp ut ved tordenvær. enkelt og greit
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

nofuelno

Sitat fra: Dexter på søndag 03. januar 2016, klokken 18:00
Som ikke hjelper hvis det slår ned.
De fleste skader i tordenvær kommer ikke fra "direkte treff ", så det er absolutt fornuftig med ulike former for overspenningsvern. Din elektroinstallatør kan komme med gode råd om dette.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

gamer73

sikkert lurest å koble den fra ja...personlig har jeg aldri koblet fra noe som helst under lyn...jeg gidder bare rett og slett ikke.

jensjacob

Tør jeg spørge i denne tråd mht. til ladestrøm ? :
Man hører så meget om at skåne batteriet fra for kraftig ladestrøm. Fx. spar på DC ladning hvis man kan (nogen mener dog ikke det betyder så meget).

Men når man alligevel er nede i AC strømstyrker som for e-Golfens vedkommende kan ligge mellem 6 og 16 A gør det så nogen forskel ? Det er jo begge lave strømstyrker sammenlignet med DC niveau.

Jeg vil gerne lade konsekvent med 16 A. Ikke så meget pga. hastigheden, men fordi jeg kan se at jeg sparer strøm når jeg får opladningen overstået hurtigere. Jeg sparer ca. 10 % (ca. 1,5 kWh pr streg ved 16 A mod ca. 1,65 - 1,7 kWh ved 6 A)  ???
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

hemi

16A er så marginalt lite strøm i så stor pakke, så bare å kjøre på.

Homecast

2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

bno

#11
Drar vekk i ca. 1 måned. Er det da OK at bilen står med ladekabel tilkoblet eller bør jeg lade til ca. 60% og trekke ut ladekabel? Er ikke så bekymret for tordenvær da jeg har vern i nytt anlegg i garasjen. Lader alltid med original kabel (10A) via CEE stikk med overgang shuko.

En annen sak:
Mulig dette ikke er rette temavalg for mitt problem som gjelder lading, men jeg forsøker her. Lader normalt hver natt i ukedagene og har stilt inn styringen på 80%. Ved et par anledninger nå har jeg valgt (via carnet) å avslutte ladingen et par timer før oppnådd de forhåndsinnstilte 80%. Stopp gått greit, men begge gangene har jeg erfart at ladingen starter opp igjen etter kort tid og jeg må da gjenta stopp prosessen. Ser ikke logikken og lurte på om noen som kan avklare om det skal være slik?
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

David Skov Hansen

Hvorfor sætter du den til 80%? Der er 24 kw med 21 til rådighed så det er i forvejen styret fra producenten at du ikke kan lade mere end 80%. Lad du bare til 100%

bno

Ja det ganske riktig, jeg er nok en smule overforsiktig :-)
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Endelig

Jeg har samme lader og kobler meg alltid på, med en gang jeg kommer hjem. Også etter korte turer. Da er bilen stort sett alltid fulladet når jeg skal ut å kjøre.
Spesielt viktig nå om vinteren da lading tar lengre tid og rekkevidde er betydelig redusert.
Endelig
Golf 2015 Levert 26.02 m Vp (Solgt)
Tesla S 2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA