Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pigg eller ikke pigg?

Startet av 27179, mandag 21. desember 2015, klokken 01:18

« forrige - neste »

27179

Er det noen som har erfaring med denne type lader?
Vurderer om jeg skal installere en vanlig 16 amp med 3,6 KW, eller en lasket 3 fase 32 amp som gir 7,4 kw. Skal legge opp ny kurs, så det er neppe begrensningen

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

kvolle6

What? Er det blitt konklusjonen elektrolux? Jeg hadde fått et annet inntrykk via div andre poster. Men du har vel førstehånds erfaring?

elektrolux

Har førstehånds erfaring med at det ikke fungerer. I følge div. tråder  ble det tatt for gitt at det gikk, men dessverre var dette kun spekulasjoner.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

27179

Er det noen mercedeseiere som har prøvd dette?

Magne St

Dette er et spørsmål som jeg har lurt litt på og som er i slekt med det spørsmålet som er reist i denne tråden.

Kan man bruke den originale ladekabelen som er til Tesla på MB Be? 

I så tilfelle ville det være en svært enkel måte å legge opp en 7,4kWs ladepunkt på garasjeveggen.
Kewet i perioden 1998 til 2015 (Ca 180 000 km)
ZOE (43)

mrjic


Softblue

2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

jkirkebo

Sitat fra: Softblue på tirsdag 17. november 2015, klokken 23:02
Får man kjøpt Tesla UMC uten å ha Tesla?

Vet ikke, men om det ikke går er det vel bare å snakke med en som har Tesla? Spør f.eks på "Tesla Owners Club Norway"-gruppa på Facebook så er det helt sikkert noen som hjelper til med innkjøp om Tesla skulle slå seg vrange.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

v-i-c

Sitat fra: 27179 på søndag 15. november 2015, klokken 08:19
lasket 3 fase 32 amp som gir 7,4 kw.

Kan noen enkelt forklare hvilke koblinger som blir gjort når man setter opp en "lasket  3 fase 32 amp".

Hva er forskjellen mellom en "normal 3 fase 32 amp" og en "lasket  3 fase 32 amp"?
Hva er forskjellen mellom en "normal 1 fase 32 amp" og en "lasket  3 fase 32 amp"?

Er utgangspunktet for en "lasket  3 fase 32 amp" enfase 230V (IT/TT/TN) 32A?
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

Softblue

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 18. november 2015, klokken 08:04
Sitat fra: Softblue på tirsdag 17. november 2015, klokken 23:02
Får man kjøpt Tesla UMC uten å ha Tesla?

Vet ikke, men om det ikke går er det vel bare å snakke med en som har Tesla? Spør f.eks på "Tesla Owners Club Norway"-gruppa på Facebook så er det helt sikkert noen som hjelper til med innkjøp om Tesla skulle slå seg vrange.

Var innom Tesla men virket ikke som om de hadde noe "dele-disk" kun et salgslokale.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

Rav4_EV

Tesla UMC fungerer fint på MB ED, men spørsmålet er om hvordan bilen oppfatter det med strøm på 2 faser. Nå har nøytralleder samme tykkelse som de ordinære kablene fra ladekontakt. Denne nøytralleder vil få dobbel strøm dersom man tilkobler kun to faser. Tipper nok at bilens programvare kun aktiviserer en av bilens 3 delladere ved en lasket tilkobling. Da er man like langt.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

mrjic

Det er bare å høre med hvilken som helst person der så fikser de det. De bruker izettle som kort terminal
Sitat fra: Softblue på onsdag 18. november 2015, klokken 15:48
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 18. november 2015, klokken 08:04
Sitat fra: Softblue på tirsdag 17. november 2015, klokken 23:02
Får man kjøpt Tesla UMC uten å ha Tesla?

Vet ikke, men om det ikke går er det vel bare å snakke med en som har Tesla? Spør f.eks på "Tesla Owners Club Norway"-gruppa på Facebook så er det helt sikkert noen som hjelper til med innkjøp om Tesla skulle slå seg vrange.

Var innom Tesla men virket ikke som om de hadde noe "dele-disk" kun et salgslokale.

jkirkebo

Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 18. november 2015, klokken 16:55
Tesla UMC fungerer fint på MB ED, men spørsmålet er om hvordan bilen oppfatter det med strøm på 2 faser. Nå har nøytralleder samme tykkelse som de ordinære kablene fra ladekontakt. Denne nøytralleder vil få dobbel strøm dersom man tilkobler kun to faser. Tipper nok at bilens programvare kun aktiviserer en av bilens 3 delladere ved en lasket tilkobling. Da er man like langt.

Meg bekjent er N-leder i UMC vesentlig tykkere enn faselederne, siden den belastes med 32A når man lader en Tesla på 32A 1-fase. Hver faseleder belastes bare 10,67A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Homecast

Mener at faselederene i UMC er 2,5 kvadrat og N leder er 4/6 kvadrat.
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA