Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 12. bar påvei tilbake?

Startet av Ukkalizer, mandag 14. desember 2015, klokken 13:38

« forrige - neste »

erik e

???? Bremser bak er nylig smørt og renset ?    Det er som sagt veldig fuktig.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Stjerneglis

Sitat fra: erik e på lørdag 19. desember 2015, klokken 20:26
???? Bremser bak er nylig smørt og renset ?

Ja, dette ble utført ifm service et par uker siden...
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

Stjerneglis

Da har i-Mieven fått nye bremsesko bak på garanti. Fikk time hos Motorforum Asker & Bærum kun en dag etter at jeg sendte email. Helt uproblematisk og god service som vanlig. Tommelen opp!
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

tomrh

Vi opplevde det samme som trådstarter, at bremsene hogg til i sakte fart. Dette var i en periode like før forumet gikk ned, så jeg fikk ikke sjekket denne tråden. Jeg spylte hjul og bremser grundig, og etterpå var bremsene normale igjen.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

PionerThink

#19
Opplevde det samme på vår i-Miev i tiden på nyåret før service forrige onsdag. Dette til tross for at jeg gjorde som flere anbefaler, sprayet litt W40 inn bak pakningen på stempelet i caliper for å forhindre at det går tregt. Mulig det er som flere hentyder her at det er bakhjulene som er synderen i det fuktige og "salte" været :o
Uansett så smørte de bremsene opp på service og problemet var borte når vi fikk den tilbake! ;D
Har vel muligens syndet litt selv også og ikke dratt i håndbrekket ofte nok i det siste, men å sette den i N, eller bremse ofte i nedoverbakke prøver jeg å få gjort daglig!
Har passert 50 000 km nå, så Motorforum mente at klosser og skiver var såpass slitt at jeg burde skifte til neste service ved 70 000 km blir det vel? Ikke helt unaturlig vil jeg tro, så regner med jeg gjør det selv innen EU-kontrollen som skal være før januar 2018.
Ellers gikk verkstedet over bilen grunnet utgang av garanti nå i mai 2017, og de ville skifte brakett til AC-pumpe, ratt pga sprekker øverst, og i tillegg bryter for gearindikator(har ikke fått start på bilen, eller startet lading annenhver gang i det siste pga denne bryteren fusker)
Blir spennende å se om de mener at dette med gearindikator er garantisak eller slitasje, men det får jeg ikke svar på før de kaller meg inn igjen når delene har ankommet ::)
Syntes uansett at det var flott at de tok tak i disse punktene før garantien utløper :)
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

franvalseca

Sitat fra: kaiat på mandag 09. november 2015, klokken 10:33
Er det noe lignende som dette du opplever: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23779.0.html

Hei,

ja som alle her sier, grunnen for at dette skjer er at bremseklossene bak blokkeres. Etter 2 forskellige besøk til verkstede ifjor. Har jeg kjørt regelmessig med håndbrekken med 1 hakk (eller 2) ca. 100 m. Selv om iår begynte vi å skjenne at problemet begynte igjen, har vi løst dette med bruken at denne tipsen.

Hadde ikke hært om å bremse på "N" men det høres veldig rasonabel ut det. Så det kømmer jeg til å gjøre i tillegg.  ;)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA