Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av TMDF80, mandag 30. november 2015, klokken 15:44

« forrige - neste »

tomrh

Sitat fra: Erland på søndag 09. april 2017, klokken 13:23
Hva skjer hvis noen trykker på Park knappen når bilen er i drift forover eller bakover?
Er farta bare noen få km/t går den i park (selvopplevd ved krypkjøring i en fergekø..). Er farta stor og du setter i R så spretter den i N (også testet selv). Vil tro det samme skjer med P selv om jeg ikke har testet den varianten ennå.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Erland

Da har jeg fått svar. Takk og takk
Grunnen til park-spørsmål er innlegget til en uheldig Kia Soul EV eier som fikk girboksen ødelagt pga park i fart.
Nissan Leaf 2013
Tazzari (avskrevet)

tomrh

Gedigen designfeil av Kia!  :-1-:
Det som skjer i Leaf er et bip og deretter ingenting, se http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?t=12728
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Håkon77

Jeg har fått appen opp å gå og den har funket bra etterpå, om enn noe treg. Men jeg lurær litt på "start lading" funksjonen. Jeg har stillt inn så den lader opp til 80%, men når jeg da går inn i appen (når bilen står og er ferdig fyllt til 80%) og trykker start lading så lader den ikke videre til 100%. Det går ikke det eller? Må jeg stille inn i bilen til å lade til 100 og så følge med og stoppe på 80 og så starte igjen fra mobilen i høvelig tid?
Fredrikstad.
2000 Lupo 3L
2014 Leaf

Arha

Du må gå inn i ladetimeren i bilen og sette 80% lading fra og til samme klokkeslett.  Da skal overstyring fra app eller bilen virke som ønsket.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.


Håkon77

Da skal jeg på langtur lørdag morgen, eller natt til lørdag rettere sagt. Hvordan skal jeg stille den inn for at jeg skal ha 100% kl 02,30? Skjønner ikke dette AM/PM greiene. Hva slags hastighet bør jeg holde for å greie 11mil motorvei fra Fredrikstad til Oslo? Forvarming via app tror jeg at jeg dropper for det drar % av batteriet selv om bilen står plugget i.
Fredrikstad.
2000 Lupo 3L
2014 Leaf

TB

Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Håkon77

Fredrikstad.
2000 Lupo 3L
2014 Leaf

Goggen123

Med vanlig vårvær tipper jeg du kan ligge i 110 på speedometeret.

Håkon77

Ha ha 110 du. Det tror jeg ingenting på.
Fredrikstad.
2000 Lupo 3L
2014 Leaf

sylwester

Jeg tror det kan virke. Ved flat vei og 110km/t uten varme på tror jeg ikke 180Wh/km er så gal beregning, men du vil kun ha 1kWh igjen fra fullt batteri. Dvs. at den har klaga LBW fra 17% frem til du er fremme ved 7%, etter  å ha nådd VLBW. Dvs. med baller av stål :-)
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Goggen123

#147
Beklager, så ikke at det var 24 versjonen av Leaf. Med 30-versjonen ville 110 kmt gått helt fint  :)

Håkon77

#148
Vi får bare se. Kvinnfolket stikker av med dieselbilen i helgen så leafen er det jeg har å bruke. Det blir å starte litt før, en halvtime, og å ligge i 90. Håper jeg slipper å lade på veien.



edit:
Dro med 100%, lå i 94km/t på cc og brukte bare varme noen få minutter. Rett før Vestby fikk jeg rekkeviddeangst, hurtigladet 13min og dro derfra med 70%. Kom frem på jobb i Oslo med 40% og satte bilen på lading. Den oransje boksen ment for oss ansatte virket ikke så jeg tok en ledig type 2 lader som brukes av jobbens biler. Dette viste seg å være strengt forbudt og må ikke gjentas.. I hvert fall dro den da raskt opp på 100% og hjemturen ble unnagjort uten varme og i 90km/t med rest på 30% ved hjemkomst. Samme hjemtur i 96km/t ga en rest på knappe 20% så fart drar virkelig kapasitet. Med tanke på at min normale snitthastighet ligger på 90km/t på den 22mil lange strekningen jeg kjører hver dag så følte jeg at jeg kjørte utrolig sakte. Med ladestopp og dårlige lademuligheter på jobb så blir det nok ikke ofte jeg gidder dette. Men det var bra det funket i ett nødstilfelle.
Fredrikstad.
2000 Lupo 3L
2014 Leaf

epsen

Jeg har en defekt nøkkel - Jeg kan kjøpe en brukt fra bilopphugger og få verksted til å programmere den?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA