Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software 7.0

Startet av Goku, fredag 06. november 2015, klokken 09:04

« forrige - neste »

Goku

Hei
Noen som vet om model x kommer med 35 watt xenon (adaptive) frontlys, eller om de går for samme halvslappe 25w som model s?
Grå s85d

Havebigfun


Goku

Grå s85d

petersv

Det blir dyrt å bytte når de går! ;)

Hodetelefoner

Lyser like dårlig uansett hva de benytter. De må ha justering på lyktene hvis de skal ha bedre styrke

pwb

Har selv full LED og det er ikke noe å skryte av. LED er utrolig dårlig og burde ikke vært lov å bruke på bil. Det er for dårlig/snevert farge på lyset så lyset blir slukt av mørk våt vei f.eks. Det samme ser man jo på LED ekstralys som monteres, ser jævla bra ut når man lyser på en garasjeport for å vise hvor bra det er, men ute på veien så er det dritdårlig og vanlig halogen er milevis foran når det gjelder å lyse opp norsk høstvei.

Stikkkontakt

Sitat fra: pwb på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 09:01
Har selv full LED og det er ikke noe å skryte av

Hvilken bil har du?
Det er mange typer LED. Jeg syns LED-lysene på e-Golf er ok og mye bedre enn alt jeg har prøvd av halogen. De er dog ikke i nærheten av Xenonlysene på vår VW Sharan.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

pwb

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 09:06
Sitat fra: pwb på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 09:01
Har selv full LED og det er ikke noe å skryte av

Hvilken bil har du?
Det er mange typer LED. Jeg syns LED-lysene på e-Golf er ok og mye bedre enn alt jeg har prøvd av halogen. De er dog ikke i nærheten av Xenonlysene på vår VW Sharan.

308
Har sett lysene til e-golf og de er ikke bra de heller, samme dårlige lyset. Er mye bedre lys på min ion. Lyset blir alt for hvit og kaldt, en annen ulempe er at skilt etter veien reflekteres med krafitg hvitt lys som er ubehagelig. Lyset er veldig bra når det er snø på veien, men jeg synes godt lys på en mørt fuktig høstkveld er mer viktig. Er nok mange som kommer til å slite når fler og fler går over til LED. Det er nok greit for en 20 åring med godt syn, men for oss litt eldre så er det helt håpløst.

petersv

Sitat fra: pwb på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 09:55
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 09:06
Sitat fra: pwb på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 09:01
Har selv full LED og det er ikke noe å skryte av

Hvilken bil har du?
Det er mange typer LED. Jeg syns LED-lysene på e-Golf er ok og mye bedre enn alt jeg har prøvd av halogen. De er dog ikke i nærheten av Xenonlysene på vår VW Sharan.

308
Har sett lysene til e-golf og de er ikke bra de heller, samme dårlige lyset. Er mye bedre lys på min ion. Lyset blir alt for hvit og kaldt, en annen ulempe er at skilt etter veien reflekteres med krafitg hvitt lys som er ubehagelig. Lyset er veldig bra når det er snø på veien, men jeg synes godt lys på en mørt fuktig høstkveld er mer viktig. Er nok mange som kommer til å slite når fler og fler går over til LED. Det er nok greit for en 20 åring med godt syn, men for oss litt eldre så er det helt håpløst.

Her taler du imot anerkjent forskinig, "hvitt lys" som du kaller det gir bedre sikt og visibilitet. At du ikke liker det er en annen sak.

satheesh.net

Bilde fra TMX eventen som jeg tok. Fikk ikke tatt med alle lysene på dessverre.

Hodetelefoner

Vanskelig å få god reflektor med led.  Men så er designet på en del moderne frontlamper helt på tryne..
Ingen over citroen c4 crossover..  vi oppdaget fort når kvelde kom. At denne bilen måtte være et helvete i snø og tåke. Den har lys stråler som står rett opp...  Fikk dette bekreftet over haukeli... Det må oppleves før man skjønner hvor idiotisk det er. Ikke fikk vi brukt teip for å dekke til heller...

jkirkebo

Sitat fra: pwb på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 09:01
Har selv full LED og det er ikke noe å skryte av. LED er utrolig dårlig og burde ikke vært lov å bruke på bil. Det er for dårlig/snevert farge på lyset så lyset blir slukt av mørk våt vei f.eks. Det samme ser man jo på LED ekstralys som monteres, ser jævla bra ut når man lyser på en garasjeport for å vise hvor bra det er, men ute på veien så er det dritdårlig og vanlig halogen er milevis foran når det gjelder å lyse opp norsk høstvei.

Jeg har LED-nærlys på Leafen og det er overlegent det meste annet av nærlys jeg har hatt opp gjennom årene. Ca. på høyde med Xenon-lyset fra Touranen tenker jeg, og den bilen hadde rimelig godt lys.
Fjernlyset er halogen og er så dårlig at det nesten ikke er forskjell fra nærlys...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

petersv


petersv


Goku

Blir det adaptive fjernlys eller vanlige? Merker det blir litt vel smalt lys på tms på svingete uopplyste veier
Grå s85d

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA