Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading på ferger

Startet av ThomasEL, fredag 16. oktober 2015, klokken 11:18

« forrige - neste »

ThomasEL

Sitat fra: ebecker på tirsdag 05. januar 2016, klokken 20:11
Sitat fra: ThomasEL på tirsdag 05. januar 2016, klokken 13:51
Ja, verdiene virker å være ok. Men prøv gjerne å lade til 100% en gang og les av da. Da beregner computeren i bilen kapasiteten noe bedre.
Takker for svar.

Er det forresten noen her med 2014-15 Euroleaf som får visning av dekktrykk? Jeg har forsøkt både default innstilling og «New UK Leaf»

På min LeafSpy versjon må jeg huke av for "Use alternate method to read tires" for å kunne se dekktrykket.
Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

ThomasEL

Mine verdier har stått stille i et par måneder nå, helt siden temperaturen sank under 8-10 varmergrader.

SOH: 93%
AHr: 61,29
Hx: 94,38%
Batteritemperatur +/- o grader

Verdiene for SOH, Ahr og Hx rikker seg ikke.... Alt annet "beveger" seg normalt. (Batterispenning, GIDS, ODO etc...)
Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Gliderman

#92
Undres litt på hvor mye man skal stole på Leaf Spy. Etter en dipp i SOH og Ahr i sommer er tydeligvis batteriet godt som nytt igjen. Om dette fortsetter har jeg rundt 30kWh batteri utpå våren  :)

Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

LeafSwe

Jag har liknande värden :-)
Verkar som 67,36 AHr är max vad den kan visa.
Jag har lägre kwh remain för jag har ändrat inställning till 70,0Wh/Gid som jag tycker stämmer bättre med hur långt jag kommer till LBW.






3P+
3SR+

ThomasEL

Etter at verdiene mine har stått dønn stille i et par måneder nå, så hadde jeg en lenger tur med hurtigladinger. Batteritemperaturen steig til rundt +20 grader. Da ble det igjen bevegelse, og jeg fikk mine høyeste verdier noen sinne:

Hx: 100,83%
SOH: 100%
Battkap.: 65,84Ah
Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Bjoris

I mørket så fant jeg ikke noe sted å plugge i denne dongelen i den nye 2016 Leafen, bør være samme sted som på 2015, men hvor er det?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

LeafSwe

3P+
3SR+

Bjoris

Takker;) Dumt at en må ha av dette dekslet da, men trenger jo uansett ikke å "ha den i" hele tiden;)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

sjossang

Tesla Model S 75D, (sept. '17)

opelgt

Banalt spm.. Bilen min viser 89,3 SOC 224 GIDs 17,4 kWh SOH 86% og 56,57 AHr burde ikke jeg ha mistet en bar....og hva med SOC kommer ikke denne opp til 100% ved topplading

leafnor

Sitat fra: opelgt på mandag 01. februar 2016, klokken 09:29
Banalt spm.. Bilen min viser 89,3 SOC 224 GIDs 17,4 kWh SOH 86% og 56,57 AHr burde ikke jeg ha mistet en bar....og hva med SOC kommer ikke denne opp til 100% ved topplading
Mister en bar når SOH har vært på 85% i en måned eller to, skal en tro hva som ellers skrives på forumet.
SOC kommer aldri til 100.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Leon

Ved fullading kommer SOC til litt over 97%. Det ser for meg ut til å være uavhengig av de andre verdiene, som kan variere mye mer. Det høyeste jeg har sett er SOC 97,3%.
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Bjoris

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Leon

Var på en lang dagstur på 283 km for fire uker sider, midt i kuldeperioden. Utetemperaturen varierte fra -10 til -19C, og jeg hurtigladet fem ganger, til sammen 105 minutter. Startet med nesten fulladet batteri og batteritemperatur -8C. Kjørte 80 km før første lading, og da var temperaturen steget til +6C, etter et par stopp på veien. Høyeste batteritemperatur var +19C ved hjemkomst.

Fikk en formidabel forbedring av Leaf Spy verdiene på turen, eller hva synes dere om disse verdiene, som altså er fra samme dag:

Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

leafolainen

Ser at Leafspy pro for iphone nå støtter bluetooth med "LELink Bluetooth 4.0 LE OBDII adapter", som selges bl.a. her:

http://www.amazon.com/LELink-Bluetooth-Energy-OBD-II-Diagnostic/dp/B00QJRYMFC

Noen som har prøvd? Er det mulig å få tak i denne i Norge?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA