Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model 3 i media

Startet av kpinaas, søndag 11. oktober 2015, klokken 13:21

« forrige - neste »

elektrolux

Viktig å vite:

Mens andre biler gjerne lader 60% raskere med 16A framfor 10A lading, vil Zoe dobble ladehastigheten med 16A framfor 10A.

Derfor lurt å velge Cee versjonen, og heller bruke overgang til Schuko og type 2.

Nøyaktig hvordan den er sporbar vet jeg dessverre ikke, men mener at så snart den kobles til strøm vet Zaptec hvor den er. Dermed kan de som savner en portable be om denne informasjonen via sitt lokale politikammer.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

THE

@Electrolux, finnes det overgang fra type2 til CEE å få kjøpt?

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

elektrolux

Vi har CE merkede overganger til Schuko, men må ut med 30 000 kr for å sertifisere den med Cee stikk.

Kommer derfor ann på etterspørselen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Malawi

Sitat fra: cbjornerud på onsdag 31. mai 2017, klokken 18:40
Endelig skjer det noe! Nå har jeg fått epost fra Renault Norge om at de er klar til å sende ut de første 16A kapable versjonene av Zaptec portable neste uke.

Takker og bukker. :-)
Har bedrevet litt konsultering for min ex som får sin nye Zoe 400 veldig snart. Hun hadde tidligere fått beskjed om at de ikke kunne levere 16A.

Etter å ha videresendt min copy-paste av innlegget ditt, får hun nå 16A zap-lader. :-)
Vil bli komplimentert med ett CEE->schuko adapter fra elbilhjelpen som midlertidig løsning inntil hun får installert CEE kontakt på hytten, som i praksis er eneste stedet laderen skal brukes.

cbjornerud

#184
Neste uke har kommet og gått et par ganger uten kabel, men nå fikk jeg melding om at jeg kan hente kabelen hos Motorforum i Bergen. Skal legge ut info om ladehastighet når jeg har testet den, får dessverre ikke hentet den før neste uke ;-)
2015 Zoe R240

cbjornerud

Da har jeg endelig mottatt en Zaptec 16A ladekabel, utgaven med CEE kontakt. Fikk denne i bytte mot prototypen jeg har hatt en stund. Testet den et par timer på jobben i formiddag, på CEE uttak med dedikert 16A kurs. Batteristatus 48% og bilen oppga ladetid til 4:20. Det tilsier ca 8 timer på å lade fra 0 til 100%, ikke så veldig langt fra Renaults påstand om ladetid 6:40 med podpoint. En annen observasjon er at viften ikke drar i gang på full effekt, men gikk i rolig tempo. Trafoklumpen lå i skyggen med ca 14 grader ute. Jeg ser frem til å teste den på hytta, der jeg har hatt ladetid fra 5% oppgitt til 14 timer med den gamle Zapteckabelen. Det ser lovende ut så langt. :-)
2015 Zoe R240

cbjornerud

CanZE viser at Zaptec Portable C1 med CEE plugg gir 3 KW "Charging Power" og 2,8 KW "DC Power". Nå husker jeg ikke hva jeg har målt når jeg lader hjemme på Podpoint, men dette er jeg fornøyd med. Endelig får jeg noe igjen for å ha lagt opp dedikert ladeuttak på hytta med CEE kontakt. :-)
2015 Zoe R240

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA