Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når faller prisen på brukt 70D

Startet av LMOR, mandag 05. oktober 2015, klokken 20:28

« forrige - neste »

Kanon

Gjennomsnittforbruket har variert mellom 150,ish og 180 ish. Bilen har vært forhåndsvarmet på ca halvparten av turene, innstillt kvelden før. Virker på meg som nedkjøling og oppvarming av bil/batteri ,ved relativt korte stopp, uten lading tar hardt på batterikapasitet i kulda.
Har sittet og sett på e-drive forbrukssøylene, og prøvd meg fram med comfort, ecopro, redusert varme og vifte, uten at det så ut til og ha stor virkning. Der lå forresten snittbruket på 167 siste tur. På kjørecomputer lå den på 180 og noe, samme som appen forøvrig
Måler de forskjellige ting tro? Hva med varme og andre strømforbrukere, blir de målt?

LMOR

Hos meg viste både bil og app samme gjennomsnitt, og det passet med totalforbruket, altså at alt strømforbruk er inkludert.
Det var kun uenighet om hvor mye jeg ladet på ladestasjonen, og der var bilen i sync med det stasjonen viste, men appen helt off.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Sungrazer

Ikke sikkert dette innlegget passer her, men det er kanskje interessant for noen

Slik ser effektforbruket ut når jeg lader min bil med standard ladekabel på en 230V/16A schuko. Først vanlig lading, deretter kommer det en prekondisjonering satt til avreise klokken 8. De små taggene underveis er et kjøleskap som står på samme kurs i garasjen.



2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA