Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjøre Kristiansand - Fornebu, og retur

Startet av pberg, onsdag 16. september 2015, klokken 09:43

« forrige - neste »

pberg

Jeg har inntil nå hatt 4-5 tilfeller av at bilen om morgenen står med vinduene åpne. Dette har uten unntak skjedd når det regner. Jeg er rimelig sikker på at bilen var lukket og låst kvelden før (den er alltid det om natten). Noen andre som har vert borti dette?
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Roman

Høres ut som en pussig ting, har ikke opplevd problem med det før. Ville nok tatt bilen inn på service for en reset og oppdatering.

Klykken

Har opplevd det én gang hjemme. Parkerte ute i fossregnet, låste bilen og var inne en time ca. Kom ut og vinduene var nede og bilen full i vann. Mulig teori er at lås opp-knappen har blitt trykket inne i lommen, men ettersom flere opplever samme i tide og utide, og at det alltid er i regnvær, så er jeg i tvil.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Roman

Bare av nysgjerrighet, dere begge har "comfort access"? Mulig at sensoren reagerer på vannet og tolker signal som om man holder inne "låsopp" området på sensoren og det åpner vinduene?

For å nevne så har jeg også comfort access pakke på min.

Klykken

Har ikke CA jeg, nei. Må fysisk trykke på nøkkelen for at bilen skal åpne seg..
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

Roman

Da er det 2 muligheter. Knappen på nøkkelen gjør det, enten ved at den blir trykt inn i lommen ved et uhell eller ved at knappen på nøkkelen har hengt seg opp av og til. Alternativ 2, det er bug i programvaren på bilen. Uansett, vanskelig å feilsøke en slik feil.

LMOR

Sitat fra: Roman på mandag 17. august 2015, klokken 10:25
Bare av nysgjerrighet, dere begge har "comfort access"? Mulig at sensoren reagerer på vannet og tolker signal som om man holder inne "låsopp" området på sensoren og det åpner vinduene?
For å nevne så har jeg også comfort access pakke på min.
Det kan ikke skje uten at nøkkelen befinner seg rett ved siden av sensoren.
Du kan f.eks. ikke åpne passasjerdøren selv om nøkkelen er rett foran sensoren på førerdøren.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

phnuxen

Er nok en kjent sak- Jeg har ikke Comfort Access og det har skjedd meg kanskje 3 ganger tilsammen. Lenge siden nå etter en oppdatering på verksted. (for utbedring av ACC)

pberg

Jeg har heller ikke comfort access. Og jeg kan ikke se hvordan knappen skal bli trykket inn i vanvare akkurat de dagene det er regnvær.. Det hadde ikke skjedd med meg heller på en stund, men nå var det to ganger på en uke..
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

MortenH

2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Klykken

Ja, mye mulig det er FOBens lås opp-knapp som er årsak.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Sitat fra: pberg på mandag 17. august 2015, klokken 13:59
Jeg har heller ikke comfort access. Og jeg kan ikke se hvordan knappen skal bli trykket inn i vanvare akkurat de dagene det er regnvær.. Det hadde ikke skjedd med meg heller på en stund, men nå var det to ganger på en uke..
Det er vel ikke lett å se noen forklaring som kan kobles til regnvær utenom noe mekanisk rundt dørlåsen pga vann.
Det høres igjen lite sannsynlig ut. At BMW har en svakhet som gjør at det å spurte vann på dørlåsen skulle gjøre at vinduene gikk opp og hvem som helst kunne gå inn i bilen?
Ellers burde det i så fall også skjedd hos meg. Bilen står alltid ute, og her jeg bor regner det MYE.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

En annen forklaring kan være at en rett og slett tok ned vinduet for å se bedre el.l. når en parkerte, men glemte å lukke det.
Det har jeg vært borte i flere ganger.
Både dette og nøkkeltrykk skjer med andre biler enn BMW også.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Klykken

Alle rutene nede og åpent soltak for å se bedre? ;D Hehe
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

Torodd Stangeland

Dette har jeg opplevd tre ganger. Bilen var ulåst, og plutselig er begge vinduer halvvegs åpne. Veldig rart...
Bmw I3 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA