Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NY PRIS ! BLUE SPARK justerbar ladekabel 6-16A fra Charge Amps

Startet av Elmo, søndag 13. september 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

Teslanewbie

Intervju med Musk :


- Noen kunder mener de får mindre effekt i P85D enn det som er oppgitt. Hvor sterk er den egentlig?

- Bilen har en frontmotor og en bakre motor. Effekten oppgis ut fra en standard, men dette er ikke en god måte å oppgi effekt på. Akselerasjonen 0-100 km/t er en bedre måleform på hva bilen kan yte. Vi snakket litt frem og tilbake med noen av kundene det gjelder, men vi snakker tydeligvis litt forbi hverandre. Når journalister har testet bilene, uavhengig om den kommer fra oss eller andre steder, så har de stort sett oppnådd det samme som oss.

http://dinside.no/935597/elon-musk-batterimannen-som-gaar-motstroms
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Hvor står saken nå ? Espen Pedersen har "forlatt" tesla .

Kjør danskene rettssak ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Cookie Monster

Saken er bak lukkede "dører" og vil ikke komme ut noe informasjon til de som er utenfor.
2015 P85D

Toonster

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 26. januar 2016, klokken 18:47
Saken er bak lukkede "dører" og vil ikke komme ut noe informasjon til de som er utenfor.

Er vel fornuftig med tanke på hvor mye konstruktivt det kom her :)

Men det blir vel offentlig så fort en sak blir satt i gang (eventuelt)

kseitzberg

Håber personligt på at det kan holdes udenfor rettens døre.

Batteritralla

Utrolig lang tråd, med masse motstridende argumenter . .

Om man snur saken litt på hodet:

- Hvor mange BMW M5 eiere ville blitt misfornøyd om man fikk 200 Hk mindre enn det man ble lovet ved kjøp?
- Hvor mange AUDI S6 eiere ville blitt misfornøyd om man fikk 200 Hk mindre enn det man ble lovet ved kjøp?
- Hvor mange MB AMG eiere ville blitt misfornøyd om man fikk 200 Hk mindre enn det man ble lovet ved kjøp?

Hvorfor skal P85D eiere være "fornøyd", selv om det mangler 200+ hk i forhold til forutsetningene bilen ble solgt under?

Jeg har problemer med å forstå argumentasjonen på de som mener at "man bør være fornøyd" . .
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

jazzwheel

Poenget var vel at det er mer nyansert enn som så, men tror ikke vi skal dra igang den diskusjonen igjen :)

mogu

Jeg stemmer for at vi lar være å ta den opp igjen, kan vi ikke bare være venner? :)
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

turfsurf

Sitat fra: Batteritralla på tirsdag 26. januar 2016, klokken 22:23
Hvorfor skal P85D eiere være "fornøyd", selv om det mangler 200+ hk i forhold til forutsetningene bilen ble solgt under?
Argumentet har vel ikke gått på det, men om Tesla har oppgitt effekt riktig eller ei. Jeg har oppfattet de 700hk som sammenlagt motoreffekt fra de to motorene fra jeg så launch event på D dagen, og synes det var åpenbart at batteriet ville legge ytterlige begrensinger. Dvs jeg mener P85D eiere har fått bil etter spec, om enn med noe uheldig markedsføring og ukritisk omtale i media. Andre er ikke enig i det. Utdiskutert tema nå egentlig.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Øyvind.h

#1734
Sitat fra: mogu på onsdag 27. januar 2016, klokken 06:18
Jeg stemmer for at vi lar være å ta den opp igjen, kan vi ikke bare være venner? :)

Jepp. Håper folk kan holde seg for gode til å nok en gang argumentere for hvorfor motparten tar feil....

Alternativt kan begge sider manisk poste det samme gnålet for å forsøke å få siste ord i en endeløs diskusjon, i den tro at det gir dem noe mer rett  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Teslanewbie

#1735
P85d eiere ble i grunn  lurt til å kjøpe en dyrere bil som ikke holdt det som ble lovet i henhold til hk , akselerasjon og utstyr . Tesla oppnådde med dette å få et økt salg av p85d modellen .  Kunder som muligens også hadde vært fornøyde med en 85d ble lurt over til et dyrere alternativ da det ikke ble informert at den egentlige forskjellen bare var ca 50hk . Dessuten var akselerasjonstiden for 85d oppgitt til over 5s men ble senere 4,4s 0-100. I tillegg ble det på p85d lovet gratis oppdatering til bedre akselerasjon i øvre hastigheter, dette ble dysset ned og uteble, tesla lanserte isteden ludicrous og forlanget 80000kr for oppdatering . Uærlig markedsføring ser mange dette som.
Mange som ikke eiet p85d mente at p85d eierne ikke skulle syte da de fikk en bil som er god nok til tross for at de betalte et overpris på nesten 200 000kr. Dessuten var mange redde for at p85d diskusjonen skulle gi negativ fokus på tesla og ville av denne grunn legge lokk på saken.
Utdiskutert tema nå egentlig :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Sandvika


Batteritralla

Jeg er nå ihvertfall veldig glad for at jeg ikke kjøpte meg P85D.

Jeg hadde ikke synes det var greit å bli avspist med 200+ Hk mindre enn det som vitterlig ble oppgitt.

"Bilen har 700HK, men de siste 200 eksisterer bare på papiret/i teorien/når du skal skryte til naboen"

Lurer på om jeg skal pakke inn en magisk tom pappkasse med "+50Hk" og slenge baki A6``n?

De virker jo like bra som de siste 200 Hk i P85D . . .
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Øyvind.h

Sitat fra: Sandvika på onsdag 27. januar 2016, klokken 10:05
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 27. januar 2016, klokken 08:33
Utdiskutert tema nå egentlig :-)
Men du klarte likevel ikke å la være  ???  ;D

Gnålet fortsetter. Lurer på hva man forsøker å oppnå annet enn å  fremstå som maniske?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Batteritralla

"BMW lanserer ny M Serie med 700HK"

Bilen er utstyrt med en motor på 700 Hk, men bensin pumpen leverer dessverre bare bensin til 500 Hk . . .

Men du har 700 HK altså!!!

::)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA