Kan man leve med en billig-Tesla?

Startet av Softblue, lørdag 08. august 2015, klokken 16:35

« forrige - neste »

Diravi

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 21. august 2015, klokken 18:51
Sitat fra: Diravi på fredag 21. august 2015, klokken 12:56
Greie råd, da blir det luft. :-) Skal gå en runde til med setene.
Prøvesitt hos Tesla! Så merker du fort om det er verd å oppgradere.

Jeg fikk prøvekjøre med NextGen og fikk til nød prøvesitte et standard-sete som jeg tror var noen andre sin nybil. ;-) (ja, jeg hadde lyse bukser!) Fikk ikke kjørt med standard, men det virker helt greit å sitte i, og bedre enn de gamle standardsetene. Og finish flere hakk opp.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Jejl

Overraskende få som anbefaler vinterpakken.
Vi angrer ikke et sekund på at vi valgte denne.
Varme i baksetene er utrolig kjekt på langtur om vinteren spesielt når det sitter 4 voksne og 3 barn i bilen.
Helt garantert at de som sitter på i bilen ønsker forskjellig temperatur.
Vi satt 7 stk i bilen på en langtur på flere timer i vinter, og den varmblodigste satt forran i passasjersetet og ønsket maks 19 grader i bilen, mens kona satt i baksetet fullt påkledd med 3 på setevarmen nesten hele turen.

E_S

Jeg tror nok det med setene er veldig individuelt. Noen finner seg godt til rette i standardsetene mens andre ikke kunne drømme om noe annet enn nextgen-seter. Jeg hører til sistnevnte, da standardsetene selv max ned i bakkant og max opp i forkant gir liten til ingen lårstøtte for meg, i tillegg sitter jeg litt i overkant høyt, synes jeg.. Jeg er 186 cm høy og forholdsvis kortbent i forhold til høyden.
:)

Øyvind.h

Sitat fra: Jejl på fredag 21. august 2015, klokken 22:00
Overraskende få som anbefaler vinterpakken.
Vi angrer ikke et sekund på at vi valgte denne.
Varme i baksetene er utrolig kjekt på langtur om vinteren spesielt når det sitter 4 voksne og 3 barn i bilen.
Helt garantert at de som sitter på i bilen ønsker forskjellig temperatur.
Vi satt 7 stk i bilen på en langtur på flere timer i vinter, og den varmblodigste satt forran i passasjersetet og ønsket maks 19 grader i bilen, mens kona satt i baksetet fullt påkledd med 3 på setevarmen nesten hele turen.
Kommer an på behov. Jeg hadde lånebil med vinterpakke og kjørte den på langtur i desember med totalt 5 forskjellige personer i baksetet. Ingen ville ha på setevarme. Og mine egne barn sitter i barneseter i mange mange år :)
Men tar den antakelig med på X'en for rattvarme.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA