Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valgets kval. Hva slags utstyr skal jeg velge??

Startet av Softblue, mandag 07. september 2015, klokken 12:57

« forrige - neste »

Diravi

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 21. august 2015, klokken 18:51
Sitat fra: Diravi på fredag 21. august 2015, klokken 12:56
Greie råd, da blir det luft. :-) Skal gå en runde til med setene.
Prøvesitt hos Tesla! Så merker du fort om det er verd å oppgradere.

Jeg fikk prøvekjøre med NextGen og fikk til nød prøvesitte et standard-sete som jeg tror var noen andre sin nybil. ;-) (ja, jeg hadde lyse bukser!) Fikk ikke kjørt med standard, men det virker helt greit å sitte i, og bedre enn de gamle standardsetene. Og finish flere hakk opp.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Jejl

Overraskende få som anbefaler vinterpakken.
Vi angrer ikke et sekund på at vi valgte denne.
Varme i baksetene er utrolig kjekt på langtur om vinteren spesielt når det sitter 4 voksne og 3 barn i bilen.
Helt garantert at de som sitter på i bilen ønsker forskjellig temperatur.
Vi satt 7 stk i bilen på en langtur på flere timer i vinter, og den varmblodigste satt forran i passasjersetet og ønsket maks 19 grader i bilen, mens kona satt i baksetet fullt påkledd med 3 på setevarmen nesten hele turen.

E_S

Jeg tror nok det med setene er veldig individuelt. Noen finner seg godt til rette i standardsetene mens andre ikke kunne drømme om noe annet enn nextgen-seter. Jeg hører til sistnevnte, da standardsetene selv max ned i bakkant og max opp i forkant gir liten til ingen lårstøtte for meg, i tillegg sitter jeg litt i overkant høyt, synes jeg.. Jeg er 186 cm høy og forholdsvis kortbent i forhold til høyden.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Øyvind.h

Sitat fra: Jejl på fredag 21. august 2015, klokken 22:00
Overraskende få som anbefaler vinterpakken.
Vi angrer ikke et sekund på at vi valgte denne.
Varme i baksetene er utrolig kjekt på langtur om vinteren spesielt når det sitter 4 voksne og 3 barn i bilen.
Helt garantert at de som sitter på i bilen ønsker forskjellig temperatur.
Vi satt 7 stk i bilen på en langtur på flere timer i vinter, og den varmblodigste satt forran i passasjersetet og ønsket maks 19 grader i bilen, mens kona satt i baksetet fullt påkledd med 3 på setevarmen nesten hele turen.
Kommer an på behov. Jeg hadde lånebil med vinterpakke og kjørte den på langtur i desember med totalt 5 forskjellige personer i baksetet. Ingen ville ha på setevarme. Og mine egne barn sitter i barneseter i mange mange år :)
Men tar den antakelig med på X'en for rattvarme.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA