Bilens svakeste "del" er sjåføren

Startet av bosonic, torsdag 17. desember 2009, klokken 18:08

« forrige - neste »

pilt

Sitat fra: Griffel på tirsdag 05. januar 2010, klokken 00:17
Det etterfylles fra hovedbatteriet både når du kjører og står stille, så dersom du har litt marginer på kjørelengde er det lite å bekymre seg for. ;)
Selv om tenninga ikke er på? For jeg har jo sånn super fjernkontroll-webasto-luksus.  ;D
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

Elmo

#16
Jada. Elektronikken passer på at 12V batteriet lades fra hovedbatteriet ved behov selv om tenningen av av.

Monterte forresten sånn fjernkontroll-luksus jeg også ;D  (faktisk FØR det ble for kaldt i været) ;)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Griffel

#17
Ja. den luksusen kan du godt unne deg.

En annen ting er at en ikke bør kjøre varmeapparatet mens bilen står til lading. Så du må kanskje ut og trekke ut kontakten om du ikke har bryter inne?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

bosonic

Tips og oppfordring til alle forumbrukere:

Her i "Humor og kanari" delen kan vi tillate oss mye rart.
Avsporingen i denne tråden bryr jeg meg lite om, og som andre tidligere også har nevnt, er det ganske typisk.
Men håpet mitt er allikevel at vi prøver i størst mulig grad å holde oss til det opprinnelige temaet.

Jeg vil også oppfordre oss alle til å poste innlegg i tråder som er relevante før en lager nye tema.
Bruk litt tid å søke / lese i gamle tema før en lager nye. Da blir det mye lettere å holde informasjonen samlet.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Elmo

Sitat fra: bosonic på onsdag 06. januar 2010, klokken 12:48
Men håpet mitt er allikevel at vi prøver i størst mulig grad å holde oss til det opprinnelige temaet.

Helt enig med deg i at vi må bestrebe oss i det.
Men det er ikke lett å stoppe en slik avsporing som har startet. Jeg har prøvd det et par ganger. Kopiere avsporingen og starte en ny tråd, men hver gang har det endt opp med diskusjon videre i begge trådene :-[
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Ken

Det er typisk at nyere brukere som trenger øyeblikkelig hjelp starte et nytt emne uten å søke i arkivet. Vi bør hendvende dem til riktig plass og stenge trådet.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Griffel

#21
Da for vi avbryte denne avsporingen og komme tilbake til tema.

Men hva var temaet? ;D

Bilens svakeste "del" er sjåføren, derfor er det viktig å holde hodet kalt og kroppen varm. ;)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

pilt

Sitat fra: bosonic på onsdag 06. januar 2010, klokken 12:48
Tips og oppfordring til alle forumbrukere:

Her i "Humor og kanari" delen kan vi tillate oss mye rart.
Avsporingen i denne tråden bryr jeg meg lite om, og som andre tidligere også har nevnt, er det ganske typisk.
Men håpet mitt er allikevel at vi prøver i størst mulig grad å holde oss til det opprinnelige temaet.

Jeg vil også oppfordre oss alle til å poste innlegg i tråder som er relevante før en lager nye tema.
Bruk litt tid å søke / lese i gamle tema før en lager nye. Da blir det mye lettere å holde informasjonen samlet.

Syns i grunn vi har holdt oss til temaet i denne tråden, jeg da. Det var jo linker til en som fikk bot for å ha kjørt med nediset rute, så da må man da vel få diskutere varmen i elbilen? Hva ellers skal vi diskutere i denne tråden? Blir for dumt å bare kommentere innlegg med, ja, så moro, helt enig osv.

Syns det blir for dumt å gafle innlegg hele tiden også, for noen spørsmål dukker jo bare opp som følge av ett innlegg og trenger ikke mer enn ett svar. Ikke en helt ny tråd. Men det er nå min menig.
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

Ken

Noen ganger er det dialogen som er viktigst og man bør love litt flyt i tankene. Litt blogging i mellom er ikke så skadelig og skaper et samfunnsfølelse.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Sitat fra: pilt på fredag 22. januar 2010, klokken 17:34
Sitat fra: bosonic på onsdag 06. januar 2010, klokken 12:48
Tips og oppfordring til alle forumbrukere:

Her i "Humor og kanari" delen kan vi tillate oss mye rart.
Avsporingen i denne tråden bryr jeg meg lite om, og som andre tidligere også har nevnt, er det ganske typisk.
Men håpet mitt er allikevel at vi prøver i størst mulig grad å holde oss til det opprinnelige temaet.

Jeg vil også oppfordre oss alle til å poste innlegg i tråder som er relevante før en lager nye tema.
Bruk litt tid å søke / lese i gamle tema før en lager nye. Da blir det mye lettere å holde informasjonen samlet.

Syns i grunn vi har holdt oss til temaet i denne tråden, jeg da. Det var jo linker til en som fikk bot for å ha kjørt med nediset rute, så da må man da vel få diskutere varmen i elbilen? Hva ellers skal vi diskutere i denne tråden? Blir for dumt å bare kommentere innlegg med, ja, så moro, helt enig osv.

Syns det blir for dumt å gafle innlegg hele tiden også, for noen spørsmål dukker jo bare opp som følge av ett innlegg og trenger ikke mer enn ett svar. Ikke en helt ny tråd. Men det er nå min menig.

Kan ikke si annet enn at jeg er enige med dere begge. ;D

Der er mange tråder som går helt av sporet, men da har vi jo tross alt Lars til å rydde opp og lage en ny tråd. Det blir også et et mer levende forum om takhøyden er høy for hva en føler en kan tilføre en tråd.

Trådens navn eller emne legger jo føringer for hva trådstarter ønsker å diskutere. Blir emnet vagt, må en kunne forvente og tillate at diskusjonen utvikler seg.

Vet ikke om det er mulig, men kanskje kunne der vært en forenklet måte å melde avsporing til moderator. 

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Og jeg har gjort et heftig forsøk på å spore tråden av. ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

bosonic

Sitat fra: Ken på lørdag 23. januar 2010, klokken 00:41
Noen ganger er det dialogen som er viktigst og man bør love litt flyt i tankene. Litt blogging i mellom er ikke så skadelig og skaper et samfunnsfølelse.

Helt enig Ken.

Uten altfor aktiv moderering/administrering så får det være opp til hver trådstarter å gi beskjed dersom avsporingen er kommet forlangt.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Ken

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Griffel

Hva er denne tråden om? Avsporing eller sjåførens svakeste deler?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA