Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hjelp! - Ødelagt bakaksel i Think

Startet av bosonic, onsdag 20. januar 2010, klokken 19:24

« forrige - neste »

bosonic

Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

elektrolux

Å parkere utendørs, kombinert med dårlig Webasto er en dårlig kombinasjon i disse dager.

Det oppdaget jeg selv for få dager siden. Trodde webastoen var OK, og opplevte  at rutene frøs til både utvendig og innvendig.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på fredag 18. desember 2009, klokken 13:17
Å parkere utendørs, kombinert med dårlig Webasto er en dårlig kombinasjon
Jeg har funnet ut at å starte webastoen 20-30 før jeg kjører innover (fra Asker til Oslo) er eneste måten å få varm bil hele veien. Gjør jeg ikke det så blir det såvidt litt lunk før E-18 som forsvinner raskt igjen når jeg kommer opp i 70-80 på motorveien.  Samme gjelder begge PSAene mine, ved temp under -5.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Trond Arve

Sitat fra: Elmo på fredag 18. desember 2009, klokken 13:51Jeg har funnet ut at å starte webastoen 20-30 før jeg kjører innover (fra Asker til Oslo) er eneste måten å få varm bil hele veien. Gjør jeg ikke det så blir det såvidt litt lunk før E-18 som forsvinner raskt igjen når jeg kommer opp i 70-80 på motorveien.  Samme gjelder begge PSAene mine, ved temp under -5.

Sier du det? Jeg måtte skru ned varmen i dag morges fordi kona klagde på at det ble for varmt... :)
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

elektrolux

Vil igjen anbefale å isolere selve vanntanken. Se her for mer info:

http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=504.0

Det har utrolig virkning både på tiden det tar å få varm bil, og hvor varmt det blir. I tillegg holder vannet seg varmt i over 2 timer.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Sitat fra: elektrolux på fredag 18. desember 2009, klokken 13:17
Trodde webastoen var OK, og opplevte  at rutene frøs til både utvendig og innvendig.
Jeg simpelt hen bare elsker Th!nk Classic sine elektrisk oppvarmete front- og bakrute.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Elmo

#6
Sitat fra: elektrolux på fredag 18. desember 2009, klokken 17:01
Vil igjen anbefale å isolere selve vanntanken.
Jeg er klar over den tråden Elektrolux. Det er interessant og jeg skrev tilogmed i den for to år siden :o at jeg skulle prøve det. Men jeg klarte aldri å bestemme meg for hva jeg skal isolere med :(
Har lyd-dempe-skumgummi-plater liggende (antagelig de Boogie nevner i tråden), men jeg ser ikke helt hvordan jeg skal få det fint, så det har ikke blitt til (enda??). Derimot har jeg isolert slangene på den ene bilen (med rørisolasjon fra Biltema) og det hjelper faktisk en del bare det.

Har jo nevnt før at kona hevder mitt motto ang bilmekking er "får vente til det blir litt kaldere i været;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

cra

Sitat fra: El rayo på fredag 18. desember 2009, klokken 17:28
Jeg simpelt hen bare elsker Th!nk Classic sine elektrisk oppvarmete front- og bakrute.

Ja, det ar bare SÅ konge! :D Isfritt på bare et øyeblikk. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hkaspenberg

Sitat fra: cra på lørdag 19. desember 2009, klokken 19:44
Sitat fra: El rayo på fredag 18. desember 2009, klokken 17:28
Jeg simpelt hen bare elsker Th!nk Classic sine elektrisk oppvarmete front- og bakrute.

Ja, det ar bare SÅ konge! :D Isfritt på bare et øyeblikk. :)

Joda, men man fryser rævva av seg for det ...

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

hens

Fryser ræva av seg?
Kjøp et varmesete på biltema, og plugg inn i lighteren.
Trekker 50 w og holder dine edlere deler på en behagelig temperatur.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Griffel

Sitat fra: hens på søndag 20. desember 2009, klokken 01:23
Fryser ræva av seg?
Kjøp et varmesete på biltema, og plugg inn i lighteren.
Trekker 50 w og holder dine edlere deler på en behagelig temperatur.

Men husk at forplantningsevnen reduseres om det blir for varmt.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

hkaspenberg

Sitat fra: Griffel på søndag 20. desember 2009, klokken 14:30
Sitat fra: hens på søndag 20. desember 2009, klokken 01:23
Fryser ræva av seg?
Kjøp et varmesete på biltema, og plugg inn i lighteren.
Trekker 50 w og holder dine edlere deler på en behagelig temperatur.

Men husk at forplantningsevnen reduseres om det blir for varmt.

God ide. Forplantning er jeg stor sett ferdig med allikevel.  ;D
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Elmo

Sitat fra: Griffel på søndag 20. desember 2009, klokken 14:30
Men husk at forplantningsevnen reduseres om det blir for varmt.
Interessant utsagn - tatt i betrakning tittelen på tråden ;D - eller kanskje
Bilens svakeste del er (på) sjåføren ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

pilt



Men jeg har lurt på en ting: Ved å la Webastoen gå ca. 30 min før man skal ut og kjøre, hvor mye strøm tappes fra det "vanlige" bilbatteriet da? Og vil det bli fylt opp igjen ved å stjele fra de andre batteriene når man begynner å kjøre?  ???
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

Griffel

Sitat fra: pilt på mandag 04. januar 2010, klokken 23:12


Men jeg har lurt på en ting: Ved å la Webastoen gå ca. 30 min før man skal ut og kjøre, hvor mye strøm tappes fra det "vanlige" bilbatteriet da? Og vil det bli fylt opp igjen ved å stjele fra de andre batteriene når man begynner å kjøre?  ???

Det etterfylles fra hovedbatteriet både når du kjører og står stille, så dersom du har litt marginer på kjørelengde er det lite å bekymre seg for. ;)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA