Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Trondheim - Storlien

Startet av eivindb, onsdag 12. august 2015, klokken 17:22

« forrige - neste »

eivindb

Prøvekjørte en Model S på mandag, og fikk ganske lyst å skaffe meg en :)
Lurer på dette med luftfjæring. Hva er bakkeklaringen i cm og maks hastighet på de ulike nivåene?

frosken

Fra http://www.teslamotors.com/support/model-s-specifications
SitatClearance 5.65"
With air suspension 4.7" - 6.4"
I metriske mål er dette 14,35 cm uten luftfjæring og mellom 12 og 16,25 cm med luftfjæring.

bb

Very high går til 45 km/t mens high går til 30 km/t.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

cairnz

Elbilist

eivindb

Sitat fra: frosken på fredag 10. juli 2015, klokken 12:03
Fra http://www.teslamotors.com/support/model-s-specifications
SitatClearance 5.65"
With air suspension 4.7" - 6.4"
I metriske mål er dette 14,35 cm uten luftfjæring og mellom 12 og 16,25 cm med luftfjæring.

Takk, men vet du bakkeklaring på alle nivåene? Altså hvor mange cm på standard, high osv.

Edit: Skriveleif

Muffinman

I forbindelse med hjulinnstilling benyttes disse målene. Ikke det samme som bakkeklaring riktignok, men greit å vite.

bb

Sitat fra: cairnz på fredag 10. juli 2015, klokken 12:08
Sitat fra: bb på fredag 10. juli 2015, klokken 12:07

VH 35, H 55.
Takk! Mine tall er jo selvfølgelig helt på jordet!
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

cairnz

Sitat fra: bb på fredag 10. juli 2015, klokken 14:56
Sitat fra: cairnz på fredag 10. juli 2015, klokken 12:08
Sitat fra: bb på fredag 10. juli 2015, klokken 12:07

VH 35, H 55.
Takk! Mine tall er jo selvfølgelig helt på jordet!
Ja vet ikke hvor du hadde de fra.. ;)

Jeg har auto VH hjemme, og hvis jeg kjører i 35+ så er det bare BIP BIP! og så må jeg justere manuelt..
Elbilist

alr

Ang. Luftfjæring: Er det noen som vet om/hvordan det går an å "resette" GPS-tagsene for hvor bilen går automatisk i H/VH etc?
Rød S85D
Love it to pieces!!

Eip

Sitat fra: alr på fredag 10. juli 2015, klokken 16:49
Ang. Luftfjæring: Er det noen som vet om/hvordan det går an å "resette" GPS-tagsene for hvor bilen går automatisk i H/VH etc?

Endre høyde på samme plass...
Eller når du hever den på en plass og den ikke skal huske , så kommer det opp en "X" auto rice location oppe på skjermen
VIN: 509XX PD

DaTwister

For å resette tags på markering, så trykker du bare på den lille "x'n" i ruten oppe ved justeringen når den er hevet på en lokasjon. da glemmer den det du har lagret. Så kan du bare legge inn en ny.

alr

Takk for det - er forsåvidt klar over den muligheten. Som fordrer at du må ha "suspension"-bildet åpent, og være klar til å trykke før muligheten forsvinner. Tenkte mere på en "factory reset" der samtlige geotags for suspension slettes i en enkel kommando.
Rød S85D
Love it to pieces!!

emil

Sånn apropos bakkeklaring. Var en Tesla som nylig tok seg en ulovlig gjennomkjøring i bakken (brostein med dype hjulspor) forbi huset her. Her var ikke bakkeklaringen nok og man hørte tydelig skraping av metall mot brosteinen. Hva man ikke gjør for å spare et minutt og noen meter kjøring.

Øyvind.h

Sitat fra: alr på fredag 10. juli 2015, klokken 22:20
Takk for det - er forsåvidt klar over den muligheten. Som fordrer at du må ha "suspension"-bildet åpent, og være klar til å trykke før muligheten forsvinner. Tenkte mere på en "factory reset" der samtlige geotags for suspension slettes i en enkel kommando.
Da må du gjøre en factory reset av alle innstillinger. Husker ikke hvor i menyen du gjør det, men valget finnes. Dessverre ingen egen mulighet for å slettet geotags. Men jeg (og sikkert mange andre) har spilt inn til Tesla hvordan denne funksjonen egentlig burde vært implementert.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA