Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Trondheim - Storlien

Startet av eivindb, onsdag 12. august 2015, klokken 17:22

« forrige - neste »

alr

Rød S85D
Love it to pieces!!

eivindb

Ingen som har peiling på det som egentlig var spørsmålet i denne tråden?
Jeg har sett noen andre tråder der det har kommet fram at informasjonen på Teslas hjemmesider er utdatert.

amund

Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Teslanewbie

Hvor mye var low på når bilen ble lansert ? Husker noe om 8 cm men er ikke sikker  .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Sandvika

Kjøpte stål da jeg var usikker på driftsikkerheten til luft og at forskjellen var så liten. Etter å ha stått parkert ved noen med luft på maks ser det ut som om forskjellen er myyye mer en. 1,9cm?

Muffinman

#20
Husk at stålfjærer siger litt over tid. Den vil sikkert bli litt lavere etterhvert. Den siger jo også sammen litt når man får last, mens luftfjæringen er konstant. Med full bil tviler jeg på at forskjellen er særlig stor.

Men lett å se forskjell på biler med og uten luft når de er parkert.

EDIT: For øvrig litt snodig at mange velger stål fordi de er usikker på driftssikkerhet når nettopp luftfjæringen er noe av de mest utprøvde komponentene på bilen :)

Sandvika

Bilen er helt ny og uten last. Aldri hørt om sigende  fjæring som noe problem. Derimot har jeg hørt om mange mange  Audi og Range Rover eiere som får servert rimelig friske regninger feil rett etter garantiutløp. (Ikke erfaring med MB som vel leverer Teslas)

Da jeg spurte selger i Drammen litt om disse tingene anbefalte han å spyle under et par ganger i mnd i vinterhalvåret for å unngå at salt og dritt ble dratt inn i systemet(!) da var besluttningen tatt for min del.



Muffinman

Sitat fra: Sandvika på tirsdag 14. juli 2015, klokken 07:43
Aldri hørt om sigende  fjæring som noe problem.
Dette er ikke et problem, men en teknisk betingelse. Jeg garanterer at det er mulig å måle noen mm forskjell fra bilen settes på bakken ferdigprodusert til den er noen måneder, eller år gammel. Det skal være slik.

SitatIkke erfaring med MB som vel leverer Teslas)
Det er Continental som leverer fjæringen til Tesla. De leverer også til MB, Audi og mange flere. Det har vært mange modeller fra alle disse merkene som har hatt problemer med luftfjæringen og reparasjonskostnadene vil naturligvis komme. Velger man å sette MB``en sin på et merkeverksted og betale fantasipriser for deler og arbeid blir det naturligvis dyrt, men et uavhengig verksted og uoriginale deler fra f.eks. Arnott gjør at regningen kuttes ned mot en tredel. Dessuten kan man alltids velge bygge om til stålfjæring når tiden kommer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA