Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

Sandvika

Ja, jeg hadde problemer med ladeluken på mandag. Da hadde den vært bra siden forrige oppdatering.

Mr.Hansen

Skulle ikke bilen regulere hastigheten etter skiltene selv under AP?
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

GOS


Til info: Installerte "omsider" 7.0 jeg også på "gamlebilen" i går. Har ikke fått testet noe særlig, men utfra det jeg kan registrere på de første 10 milene så virker det som om den gir mer varme, i det minste utav dysene i brysthøyde. Har fremdeles derfor AC på 20 grader.
Men har ikke gjort måling ved hjelp av termometer enda.
(RWD fra juni 2014)

Bortsett fra savnet av Tripp A (og B), som burde kunne legges på samme bilde som det nye "siste tur og siden siste lading", så er de temperatur på storskjermen som savnes.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Lynet

Sitat fra: Mr.Hansen på fredag 30. oktober 2015, klokken 17:17
Skulle ikke bilen regulere hastigheten etter skiltene selv under AP?
Nei
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Muffinman

Til den som eventuelt pleier å kaste et blikk og kontrollere om antispinnlampa blinker på glatt underlag - Tesla har valgt å flytte den fra høyre til venstre side av skjermen. Jeg fant det ikke ut før jeg provoserte fram hjulspinn. Gjorde det etter at jeg hadde følelsen av at bakenden hadde dårlig grep, mens det ikke var lys fra lampa på det vanlig stedet. Slo fra meg at det var glatt, men fikk en overraskelse like etterpå. Tullete å ommøblere på slike ting.

cirys1

Sitat fra: Muffinman på fredag 30. oktober 2015, klokken 20:12
Til den som eventuelt pleier å kaste et blikk og kontrollere om antispinnlampa blinker på glatt underlag - Tesla har valgt å flytte den fra høyre til venstre side av skjermen. Jeg fant det ikke ut før jeg provoserte fram hjulspinn. Gjorde det etter at jeg hadde følelsen av at bakenden hadde dårlig grep, mens det ikke var lys fra lampa på det vanlig stedet. Slo fra meg at det var glatt, men fikk en overraskelse like etterpå. Tullete å ommøblere på slike ting.

Den lyser jo bare hver gang du "starter" da.. :P

GeirHM

Bare en liten notis om system 7 jeg ikke kan se noen har nevnt. Denne lille "norske" byen i Spania hvor jeg er, Alfaz del pi, har fått ny adkomst fra hovedveien N 332. Navigasjonen hadde ikke denne inne og jeg rotet første dagen. Nå har det gått noen dager og navigasjonen er fortsatt på villspor hver gang. Men kartet på den store skjermen har forandret seg. Den har fått inn en stor ny rundkjøring på N 332 som ikke var der da jeg kom. Fortsatt ser jeg spor etter den gamle hovedinnkjørselen på kartet (og som er fjernet i virkeligheten) men i tillegg har kartet fått den nye rundkjøringen og den nye avkjøringen jeg nå har gjort noen ganger. Denne evnen til å oppdatere veinettet hadde da ikke kartet før system 7, eller tar jeg feil?

Tuxedo

Jo, kartet på store skjermen har alltid vært siste versjon av Google maps, som er svært oppdatert.  Samme kart som du får med Google maps på PC.  Navigasjonsprogrammet bruker et eget kart, som er håpløst utdatert.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Brede

Jeg meldte inn omlegging av vei i nabolaget her til "alle" kartleverandører i januar 2014. To dager etter var Googlekartet i bilen oppdatert, minikartet har det ennå ikke skjedd noe med..

GeirHM

Mulig jeg tar feil, men jeg mener altså bestemt at denne nye rundkjøringen overhodet ikke var på det store kartet første dagen da jeg ankom, mens det nå etter at jeg har kjørt den flere ganger så har den avtegnet seg. På meg virker det altså som om info om den nye veiløsningen sendes opp fra min bil slik at jeg for hver gang får et mer korrekt kart å kjøre etter. Dette vil vel også være i tråd med dette om at autopilotfunksjonaliteten forbedres med vår bruk av veinettet?

moso

Det store kartet er fra Google. Selvsagt mulig at de samler data fra Tesla - men de henter også data fra alle som bruker Android eller Google Maps på andre devicer. Tror det er uavhengig av v7.
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

VAG

Sitat fra: Dag A. på fredag 30. oktober 2015, klokken 16:14
Har fått bilen tilbake fra verksted i dag, hvor bl.a varmeapparatet og tilhørende svidd lukt var på på listen over ting som skulle feilsøkes.
Her er hva Tesla kom opp med i den forbindelse:

The customer says that the heating system has poor performance after the 7.0 update. smells burned.
Pay Type: Warranty
Corrections: Cabin HVAC General Diagnosis Could not dublicate problem. Cabin HVAC works as designed.


Lover ikke bra for høsten.  I tillegg så hadde han på service ikke hørt om problemet tidligere, så det er helt klart at flere må si ifra om dette dersom det skal komme noen løsning fra gutta i Freemont før vi her i kalde nord fryser ihjel utover vinteren.

Ellers så ser jeg at det er noen som diskuterer bruk av kamera i TACC/AF.

Jeg har ved to anledninger, en ved ver6.2 og en ved ver7.0 kommet ut av samme tunnel og fått lav sol inn i fronten av bilen, med det som resultat at TACC/AF umiddelbart har slått seg av.

Første gang med ver6.2 skjedde ikke noe annet enn at bilen mistet farten, og avstandsfunksjonen til kjøretøy foran.

Andre gangen det skjedde med ver7.0 var det betydelig mere "bells and whisles" og hele displayet blinket som et juletre med beskjed om at jeg måtte overta styringen (litt lik collision warning).

Etterpå får jeg beskjed om at TACC/AF er disabled, og jeg må stoppe bilen helt (car off) før den lar med reenable TACC/AF.

Varmeapparatet:

Har lagt fram samme sak for service. De ville gjerne høre om sånne tilfeller for å kunne rette opp ved neste oppdatering.

En midlertidig løsning kan være å skru opp temperaturen et par grader og slå av A/C som står på hele tiden på min (trolig for å avfukte?), men dette hjelper jo ikke for å få varmen mere ned på gulvet i stedet for i ansiktet.

Forvarmingen er nå raskere. Det kan være grunnen til den svidde lukten, som nå har blitt borte på min, etter at varmeelementet nå trolig har brent seg reint.

Flere der ute som har samme erfaring?

MrBacardi

Sitat fra: Lynet på fredag 30. oktober 2015, klokken 18:15
Sitat fra: Mr.Hansen på fredag 30. oktober 2015, klokken 17:17
Skulle ikke bilen regulere hastigheten etter skiltene selv under AP?
Nei

Bilen justerer ikke hastigheten automatisk til fartsgrensen nei. Men det regner jeg med de får til i framtiden.

Men det som fungerer svært bra med 7.0 er at man kan dra cruisekontroll-hendelen mot deg i 2 sek, så justerer bilen seg automatisk til oppfattet fartsgrense. Dette er veldig praktisk, for da slipper man å justere hendelen opp eller ned flere trykk hele tiden ved passering av ny fartsgrense.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Fush

Det har vært sånn siden TACC kom...

Sitat fra: MrBacardi på lørdag 31. oktober 2015, klokken 11:51
Sitat fra: Lynet på fredag 30. oktober 2015, klokken 18:15
Sitat fra: Mr.Hansen på fredag 30. oktober 2015, klokken 17:17
Skulle ikke bilen regulere hastigheten etter skiltene selv under AP?
Nei

Bilen justerer ikke hastigheten automatisk til fartsgrensen nei. Men det regner jeg med de får til i framtiden.

Men det som fungerer svært bra med 7.0 er at man kan dra cruisekontroll-hendelen mot deg i 2 sek, så justerer bilen seg automatisk til oppfattet fartsgrense. Dette er veldig praktisk, for da slipper man å justere hendelen opp eller ned flere trykk hele tiden ved passering av ny fartsgrense.
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019

MrBacardi

Sitat fra: Fush på lørdag 31. oktober 2015, klokken 11:56
Det har vært sånn siden TACC kom...

Ok! var ikke kjent med det. Uansett veldig praktisk
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA