Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

Hodetelefoner

Hvorfor har ingen opplyst om det tidligere? :p

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

ctr46

Sitat fra: VAG på lørdag 31. oktober 2015, klokken 10:42

Varmeapparatet:

Har lagt fram samme sak for service. De ville gjerne høre om sånne tilfeller for å kunne rette opp ved neste oppdatering.

En midlertidig løsning kan være å skru opp temperaturen et par grader og slå av A/C som står på hele tiden på min (trolig for å avfukte?), men dette hjelper jo ikke for å få varmen mere ned på gulvet i stedet for i ansiktet.

Forvarmingen er nå raskere. Det kan være grunnen til den svidde lukten, som nå har blitt borte på min, etter at varmeelementet nå trolig har brent seg reint.

Flere der ute som har samme erfaring?

Min bil har også store problemer med varmeanlegget etter 7.0. Jeg har vært i kontakt med Nederland og de fant ingenting på fjerndiagnose. Har fått hastetime på service torsdag til uka. Det var nedslående nyheter fra Dag A. ang hva jeg kan forvente på service.. dessverre. Jeg gruer meg til hvordan det blir fremover om de ikke får skikk på dette.. Ser for meg tjukk jakke og votter...

Idag måtte jeg kjøre med 24 grader.. resultat at det fortsatt er kaldt i de kuldesonene ved midtkonsoll og beina. Samtidig blir det fort alt for varmt på overkropp hodehøyde ved å skru opp såpass...

Jeg har ikke forsøkt å skru av AC for å se hvordan det påvirker noe. Har i alle fall slått fast at det ikke spiller noen rolle om Range mode er på eller av.. Og hvis det ikke hjelper med varme mot beina er det jo ikke noen vits...

Opplever vel kanskje at preheat har blitt noe bedre ja...

85D

krl

Varmeanlegget fungerer ikke på auto lengre. Jeg har kjørt én langtur før og etter oppgradering, og nå med 7.0 blir det ikke varmt i fotbrønnen. 5-6 grader utetemperatur i begge tilfellene.

Support mente at jeg må bruke manuell innstilling når det er kaldt, og sette temperaturen på max eller 4-5 grader mer enn tidligere. Det hjelper til en viss grad å sette anlegget i manuell modus, men jeg får fremdeles ikke ordentlig effekt i fotbrønnen.

Meget synd, da varmeanlegget frem til "oppgraderingen" var blant de bedre jeg har vært borti. Nå er det rett og slett elendig.

Det skal sies at jeg ble ringt opp igjen av kundebehandleren, og saken skal være registrert for oppfølging, men jeg føler meg ikke trygg på at dette er fikset før vinteren virkelig setter inn. Det ble nevnt at denne typen saker har lav prioritet.

Flott om flere melder inn sak på dette hvis dere har samme problem.


Autosteer fungerer forøvrig ganske bra, selv i regnvær, men hold i rattet til enhver tid! Og hvis autosteer slås av med spaken ved rattet i en sving, så smeller servoen rattet relativt hardt til siden før jeg får tilbake kontrollen. Har andre lagt merke til dette, eller kan det være noe galt med min bil?

audioboy

Om mange nok melder feil så burde dette ordne seg i 7.1. Er jo betryggende å vite a hardwaren funker, bare en programmerer med kniven på strupen for å spare strøm som har testet i sin egen bil i California... 8)
TMS85D  2015 /    M3 2019  /  E-tron 55 2020

Lygren

Sitat fra: Dag A. på fredag 30. oktober 2015, klokken 16:14
Har fått bilen tilbake fra verksted i dag, hvor bl.a varmeapparatet og tilhørende svidd lukt var på på listen over ting som skulle feilsøkes.
Her er hva Tesla kom opp med i den forbindelse:

The customer says that the heating system has poor performance after the 7.0 update. smells burned.
Pay Type: Warranty
Corrections: Cabin HVAC General Diagnosis Could not dublicate problem. Cabin HVAC works as designed.


Lover ikke bra for høsten.  I tillegg så hadde han på service ikke hørt om problemet tidligere, så det er helt klart at flere må si ifra om dette dersom det skal komme noen løsning fra gutta i Freemont før vi her i kalde nord fryser ihjel utover vinteren.

Ellers så ser jeg at det er noen som diskuterer bruk av kamera i TACC/AF.

Jeg har ved to anledninger, en ved ver6.2 og en ved ver7.0 kommet ut av samme tunnel og fått lav sol inn i fronten av bilen, med det som resultat at TACC/AF umiddelbart har slått seg av.

Første gang med ver6.2 skjedde ikke noe annet enn at bilen mistet farten, og avstandsfunksjonen til kjøretøy foran.

Andre gangen det skjedde med ver7.0 var det betydelig mere "bells and whisles" og hele displayet blinket som et juletre med beskjed om at jeg måtte overta styringen (litt lik collision warning).

Etterpå får jeg beskjed om at TACC/AF er disabled, og jeg må stoppe bilen helt (car off) før den lar med reenable TACC/AF.

OK, tydelig at det da stemmer som jeg også trodde at kameraet benyttes i tillegg til radar for å justere TACC. Vi får jo håpe at Tesla faktisk kommer opp med et system som klarer å håndtere TACC selv motsols i det minste, for radar bør jo holde mht å holde avstand. Dette med AP og motsol blir det nok imidlertid ikke særlig stell på heller fremover hvis kameraet først ikke er utstyrt med tekniske egenskaper som kan håndtere dette.

krl

Jeg har lagt merke til det samme. Bilen bremset plutselig selv i det jeg kom ut av en tunell, og deaktiverte ACC. Uten at "autopilot" var aktivert. Hvorvidt det kun var regen eller både regen + bremseklosser er jeg imidlertid ikke helt sikker på.

VL

Bilen min bremser også av seg selv enkelte steder når jeg bruker ACC... Kan være VELDIG irriterende til tider  :P

I displayet som viser energibruken får jeg flere ganger når jeg gir skikkelig på, slik at forbruket står opp i 300, en gul trekant med et utropstegn inni... Noen som vet hva dette betyr? Kommer bare innimellom...
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Dag A.

Sitat fra: VL på søndag 01. november 2015, klokken 13:44
Bilen min bremser også av seg selv enkelte steder når jeg bruker ACC... Kan være VELDIG irriterende til tider  :P

I displayet som viser energibruken får jeg flere ganger når jeg gir skikkelig på, slik at forbruket står opp i 300, en gul trekant med et utropstegn inni... Noen som vet hva dette betyr? Kommer bare innimellom...

Er dette nå bilen er kald?  Eller gjelder det også når du har kjørt bilen et stykke?

I ver 6.2 brukte det å komme opp noen gule stiplede linjer på effektuttaket når bilen var kald som begrenset hvor mye effekt man kunne trekke ut av batteriet eller regenerere inntil batteriet hadde fått riktig temperatur.
Gjerne 5-10 minutters kjøring.

Kan være at det er noe av det samme. Har ikke prøvd/sett dette sev.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

VL

Dag A:

Nei, bilen var ikke kald.... Hadde kjørt i minst 40 minutt når dette oppsto. Hadde vel 150 km igjen på batteriet også..
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Brede

Sitat fra: VL på søndag 01. november 2015, klokken 13:44
Bilen min bremser også av seg selv enkelte steder når jeg bruker ACC... Kan være VELDIG irriterende til tider  :P

I displayet som viser energibruken får jeg flere ganger når jeg gir skikkelig på, slik at forbruket står opp i 300, en gul trekant med et utropstegn inni... Noen som vet hva dette betyr? Kommer bare innimellom...

Tractionkontroll?

VL

Brede:

Er det tractionkontroll?

Det kommer nesten hver gang jeg gir på nå. Selv i høyere hastigheter. Går ut ifra at en bil med "kun" 367 hk ikke spinner når man gir på i 70-80 kmt?

Det kommer jo et annet symbol opp når bakhjulene ikke får feste i lav hastighet.
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Brede

Da høres det ikke ut som TC nei..

Gul trekant med utropstegn kan jeg ikke huske å ha sett, ser heller ikke noen referanser til denne i brukerveiledningen.
Så.. Ingen hjelp å få her..  :P

Pompel

Sitat fra: VL på søndag 01. november 2015, klokken 13:44
Bilen min bremser også av seg selv enkelte steder når jeg bruker ACC... Kan være VELDIG irriterende til tider  :P

Sikkert samme sak som jeg skrev om her. Den bremser ned når den kommer utenfor veinettet som ligger i de gamle kartene som brukes ifm navigasjon/lille skjermen, selv uten at du har navigasjon aktivert.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Wattson

Utrolig godt fornøyd med v7.0, bilen er blitt sååå mye bedre på det meste, bortsett fra:
a) Varmeapparatet: Fryser på føttene og beina, mye dugg på front- og siderutene - så på med "oppvarmet frontrute knappen" og duggen forsvinner, men kommer igjen etter en stund.
b) Noe rart skjer på Sandviksbroen (retning Oslo, like etter skiltet med kollektivfelt).  Med AP på kastet den seg plutselig kraftig over til høyre side for en ukes tid tilbake. I går på akkurat samme sted slo den plutselig på AP helt av seg selv.

Lurer på hva årsaken kan være, muligens stråling fra kabler eller annet?
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA