Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

mogu

Var det forresten noen som gjorde alvor av å nekte oppgradering til 7.0? Hvordan gikk det isåfall med de? Eller var det bare tomt prat?
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Muffinman

Jeg gjorde vel alvor av det, men burde snakket med kjerringa. Hun satte i gang oppdateringen på P85``en. Det er hun som bruker den bilen nå, så da får hun bare kose seg med kaldgufset  ;D

jkirkebo

Sitat fra: mogu på onsdag 09. desember 2015, klokken 11:33
Var det forresten noen som gjorde alvor av å nekte oppgradering til 7.0? Hvordan gikk det isåfall med de? Eller var det bare tomt prat?

Jeg oppgraderte aldri selv, men Tesla gjorde det som en del av service selv om jeg ba dem la være.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

rsomby

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 09. desember 2015, klokken 12:41
Sitat fra: mogu på onsdag 09. desember 2015, klokken 11:33
Var det forresten noen som gjorde alvor av å nekte oppgradering til 7.0? Hvordan gikk det isåfall med de? Eller var det bare tomt prat?

Jeg oppgraderte aldri selv, men Tesla gjorde det som en del av service selv om jeg ba dem la være.

Hehe, det kaller jeg service ;-)

Salvesen

Utleveres bilene med siste SW versjon?
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

vnm

Sitat fra: Salvesen på onsdag 09. desember 2015, klokken 14:18
Utleveres bilene med siste SW versjon?
Min ble ikke utlevert med siste tilgjengelige versjon. Den har også vært inne hos Tesla senere, uten å bli oppdatert. Virker som de ikke nødvendigvis legger inn mindre oppdateringer (om det ikke er viktige endringer).
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

turfsurf

Sitat fra: mogu på onsdag 09. desember 2015, klokken 07:15
Viktig presisering i følge artikkelen: autosteer blir begrenset til 72 km/t på veier med en fil uten midtdeler, og skal bli vanskeligere å aktivere i tettbebygde strøk.

Men hvordan vet bilen dette? Den kan ihvertfall ikke basere seg på navigasjon, den er jo helt på jordet. Og AP inidikerer jo ofte to filer på vanlig landevei...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Veggen

Sitat fra: mogu på onsdag 09. desember 2015, klokken 11:33
Var det forresten noen som gjorde alvor av å nekte oppgradering til 7.0? Hvordan gikk det isåfall med de? Eller var det bare tomt prat?

Jeg er fremdeles lykkelig på 6.2 og vil nok være det til fordelene oppveier ulempene med 7.0.

Deilig med god og jevn varme i bilen nå som det begynner å bli kaldt  :)

arnehelge

Jeg har heller ikke tatt siste oppdatering. Venter til dere her inne kommer med positive meldinger om bedring...
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

Ljosdal

Mens min bil var inne på 40K service fikk jeg push på mob om oppdatering. Hadde allerede v7.0.
Varmeapparatet mitt funket egentlig i starten.. Jeg kjører det ikke på auto. Men heller variabel vifte og 18gr. Men nå er det aldeles skogen!!! På 18gr blåser luften like varmt som på HI. Det er enten eller.. For å ikke svi i øynene må jeg ha den på LO. Bruker ikke kompressor forutenom sommerstid for kjøling. Håper det kommer en update igjen, for nå blir det flaut å ha passasjerer i bilen. Kona sier nå at hennes Swift er bedre enn Tesla!!
Svart P85 Signature #88

HelectriC

Sitat fra: Ljosdal på onsdag 09. desember 2015, klokken 22:49
Mens min bil var inne på 40K service fikk jeg push på mob om oppdatering. Hadde allerede v7.0.
Varmeapparatet mitt funket egentlig i starten.. Jeg kjører det ikke på auto. Men heller variabel vifte og 18gr. Men nå er det aldeles skogen!!! På 18gr blåser luften like varmt som på HI. Det er enten eller.. For å ikke svi i øynene må jeg ha den på LO. Bruker ikke kompressor forutenom sommerstid for kjøling. Håper det kommer en update igjen, for nå blir det flaut å ha passasjerer i bilen. Kona sier nå at hennes Swift er bedre enn Tesla!!

da har du noe feil med bilen din, har ikke med 7.0 å gjøre. Jeg kjører med 21.5 konstant og det er alltid perfekt.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Li-Ion

Er det mange som går med en liten uggen følelse for 7.1 i forhold til begrensning av autopiloten...? Jeg har ikke fått min enda....og håper ikke moroa er over før jeg får levert bil.... (føler meg i så fall litt snytt....)  :-\
Be afraid...

Kvark

Sitat fra: Li-Ion på lørdag 12. desember 2015, klokken 22:32
Er det mange som går med en liten uggen følelse for 7.1 i forhold til begrensning av autopiloten...? Jeg har ikke fått min enda....og håper ikke moroa er over før jeg får levert bil.... (føler meg i så fall litt snytt....)  :-\

Det er klassisk amerikansk pandering to the lowest common denominator. Folk misbrukte systemet, og da kommer restriksjonene. Autopilot på landevei er uansett ikke noe stas med dagens implementasjon, så det spiller ikke stor rolle.
S85D

mogu

Jeg synes det er tullete å snu Teslas fremste fordel til en ulempe. Det blir litt i overkant paranoid å frykte nye oppdateringer. Det aller meste som kommer er klare forbedringer, samtidig ordner man uheldige endringer fort som f.eks klimakontroll og uheldig styring av D i lav hastighet fort, etter mitt skjønn.

Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Muffinman

Jeg synes det er tullete å snu det som er misbrukt til å selge uferdige produkter, endre egenskaper for å omgå produksjonsfeil, gjøre håpløse endringer samt tilføre nye feil over lufta til en fordel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA