Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

OleJA

Dere glemmer en viktig parameter: Er Range Mode aktivert?

Uansett så forvarsel ikke batteriet til mer enn maks 30kW regel.  Det er vel  omtrent der lunitiks ligger iflg. Siste foto.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

SunSeeker

Sitat fra: OleJA på tirsdag 08. desember 2015, klokken 08:19
Dere glemmer en viktig parameter: Er Range Mode aktivert?

Uansett så forvarsel ikke batteriet til mer enn maks 30kW regel.  Det er vel  omtrent der lunitiks ligger iflg. Siste foto.

Range-Mode brukes aldri. Men HVORFOR varmes ikke batt til mere en 30kW regen????????
Den gjorde da det før!!!!!!

lunitiks

Sitat fra: OleJA på tirsdag 08. desember 2015, klokken 08:19
Dere glemmer en viktig parameter: Er Range Mode aktivert?

Uansett så forvarsel ikke batteriet til mer enn maks 30kW regel.  Det er vel  omtrent der lunitiks ligger iflg. Siste foto.

Woops, glemte å medta dette. Rettet nå.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

OleJA

Sitat fra: SunSeeker på tirsdag 08. desember 2015, klokken 08:47
Sitat fra: OleJA på tirsdag 08. desember 2015, klokken 08:19
Dere glemmer en viktig parameter: Er Range Mode aktivert?

Uansett så forvarsel ikke batteriet til mer enn maks 30kW regel.  Det er vel  omtrent der lunitiks ligger iflg. Siste foto.

Range-Mode brukes aldri. Men HVORFOR varmes ikke batt til mere en 30kW regen????????
Den gjorde da det før!!!!!!
Det har den ihvertfall aldri gjort på min bil. Aktiv forvarming stopper på 30kW, resten av oppvarmingen skjer vhja. spillvarme under kjøring, evt (super-)lading, noe som kan ta lang tid.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Hodetelefoner

Jeg kunne fint forvarme "vekk" all begrensning før.  Selv nå som det er 10-12 grader ute så har jeg begrensninger... selv med forvarming i flere timer..
Jeg vil gjøre som før, varme opp bil og batteri med hus strøm. så jeg kan kjøre lengst mulig på batteriet mitt.
Vurderer å kjøpe varmeteppe til batteripakken :P

Thor2014

Hvordan klarer du å forvarme så lenge?
Min stopper opp etter en liten stund når bilen er varm.

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

dosmont

Tror at denne oppdateringen vil bli utsatt av mange. Da hastigheten blir redusert til 72km/h på autostear.
Ellers savner jeg at bilen kan kalles på og selvpark.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Hodetelefoner

Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 08. desember 2015, klokken 22:17
Hvordan klarer du å forvarme så lenge?
Min stopper opp etter en liten stund når bilen er varm.
Starter den på nytt hver 20min.

mogu

Sitat fra: dosmont på onsdag 09. desember 2015, klokken 02:22
Tror at denne oppdateringen vil bli utsatt av mange. Da hastigheten blir redusert til 72km/h på autostear.
Ellers savner jeg at bilen kan kalles på og selvpark.

Viktig presisering i følge artikkelen: autosteer blir begrenset til 72 km/t på veier med en fil uten midtdeler, og skal bli vanskeligere å aktivere i tettbebygde strøk. Synes da ikke det er helt på jordet.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Cookie Monster

Den blir begrenset til minst 72 km/t. Så man får ikke brukt den på veier med lavere fartsgrenser.
2015 P85D

cstromme

Tror nok at tallet 72km/h kommer fra konvertering av 45m/h. Hadde ikke forundret meg om den Europeiske blir på 70 eller 80.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

vnm

#1227
Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 09. desember 2015, klokken 08:27
Den blir begrenset til minst 72 km/t. Så man får ikke brukt den på veier med lavere fartsgrenser.
Tipper at fartsgrenser ikke vil bety noe, men hvilken hastighet bilen har. Altså du må ligge i minst maks 72 km/t for å aktivere AP dersom veien ikke har midtdeler. På samme måte som at du f. eks. ikke får aktivert AP/TACC hvis du kjører i under 30 km/t på åpen vei i dag.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Kvark

Eh? Det er vel maks 72 km/h på landevei med AP aktivert.
S85D

vnm

Sitat fra: Kvark på onsdag 09. desember 2015, klokken 09:48
Eh? Det er vel maks 72 km/h på landevei med AP aktivert.
Oooops! :o Rettet. 
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA