Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hemmeligheten er å rulle

Startet av fws, fredag 07. august 2015, klokken 12:56

« forrige - neste »

fws

Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

grorudklovnen


Powerflux

Litt pussig å klage først 2 år etter kjøp :o
Det er en 1. Gen med vanlig varmekolbe så jeg er ikke overrasket over at rekkevidden er katastrofalt mye dårligere hvis varme benyttes som i en fossilbil!

Er heller ikke overrasket over at Nissan skryter opp rekkevidde så det er helt flaut.
De gjorde det overfor meg også ::)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Thomas Parsli

Etter å ha sett på reiseruten Rønvika-Misvær i Google Maps og GreenRace (http://www.jurassictest.ch/GR/) er jeg imponert over at han ikke rekker frem om vinteren.

Jeg kan også forstå at forhandler ha sagt at den turen bør gå bra, jeg ville sagt det samme.
Men var jeg forhandler ville jeg kjørt bilen (med kjøper som passasjer) og blitt enige om det er kjørestilen eller bilen som er problemet.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

arnejorg1

Nissan skryter nok en del på rekkevidden. Opplever at min renault zoe går lengre enn leafen. Leaf er nok nede i 8 Mil på kalle vinterdager på flat vei, men den strekningen er ikke flat vei, så da blir det nok enda mindre. Jeg har selv kjørt denne strekningen, den er svingete og ujevn. Med andre ord mye bremsing og akselrasjon som påvirker rekkevidden. Mitt tips er å trekke fra 40% av oppgitt kjørelengde når man kjøper leaf. Vi lever i ett svingete, ujevnt og kalt land;)
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

timingbeltkiller

80 km etter hjemmelading og 60 etter hurtiglading er oftere max enn min på kalde vinterdager.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

tomrh

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 03. juli 2015, klokken 12:01
Etter å ha sett på reiseruten Rønvika-Misvær i Google Maps og GreenRace (http://www.jurassictest.ch/GR/) er jeg imponert over at han ikke rekker frem om vinteren.
Siden han skulle bruke den til hytta sammen med fruen kan det hende de har lastet Leafen med endel bagasje og ski på taket.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Trond Arve

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 03. juli 2015, klokken 12:01
Etter å ha sett på reiseruten Rønvika-Misvær i Google Maps og GreenRace (http://www.jurassictest.ch/GR/) er jeg imponert over at han ikke rekker frem om vinteren.
Jeg tror derimot det ikke er så usannsynlig. Ifølge Google Maps tar turen 1t 10min. I kaldt vær eller sludd kan det gå med 4-5 kWh i varme. Antar også dette er nordnorsk landevei med snø/is, vesentlig høyere rullemotstand enn asfalt. Topografien er ifølge GR veldig mye opp og ned, noe jeg tror GR-estimatet modellerer for optimistisk.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA