Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Enhjulinger. Airwheel, solowheel, etc

Startet av Tbeinet, torsdag 16. juli 2015, klokken 09:37

« forrige - neste »

Tbeinet

Har vi noen oversikt over hvor det mangler tilbud til våre biler?

Her er to steder jeg vet om, som bare har chademomuligheter:

Kongsberg (grønn kontakt)
Hokksund (grønn kontakt)

Dette betyr at det på vinterstid er lotteri om jeg kommer fra Drammen til Notodden, og må velge dieselalternativet. (så vidt jeg vet finnes det ikke hurtiglademuligheter mellom Notodden og Drammen.

Regner med det finnes andre slike ørkener også? Noen som vet? Noen må spille inn dette problemet slik at Enova skjønner at de må bevilge penger for at vi skal kunne bruke bilene våre her også.

jkirkebo

Sitat fra: Tbeinet på onsdag 10. juni 2015, klokken 12:03

Hokksund (grønn kontakt)

Dette betyr at det på vinterstid er lotteri om jeg kommer fra Drammen til Notodden, og må velge dieselalternativet. (så vidt jeg vet finnes det ikke hurtiglademuligheter mellom Notodden og Drammen.

Regner med det finnes andre slike ørkener også? Noen som vet?

Tja, Lillehammer og Gjøvik så vidt jeg vet. 1 CHAdeMO på Gjøvik og 3 på Lillehammer men jeg vet ikke om noen CCS.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tbeinet

Jeg leste noe om en ny lader på Statoil på Gjøvik, men aner ikke om den er i gang.

THE

Fagernes til Voss og Gol til Voss er ødeland for alle som ikke kjører Tesla...

Ingen hurtigladere hverken langs E16 eller Rv 52/E16.

Det finnes riktignok en 22kW AC lader i Hemsedal. Arctic Road (Ishavsveien) setter opp multistandard hurtiglader i Aurland i løpet av juni, men det er jo til blodpris+ for ei lading. Det vil uansett ikke være mulig å kjøre øst-vest med kortrekkevidde elbil uansett hurtigladestandard langs E16 (ca 130 km Aurland - Gol, ca 155 km Aurland - Fagernes. Begge strekninger over fjellovergang). Via Hemsedal kan det gå på en god sommerdag, men blir knapt om vinteren selv med 22kW AC lading på Hemsedal.

Det er heller ikke hurtig eller semihurtig lademuligheter langs Rv5 fra Lærdal til Skei (Sogn og Fjordane). Hele Sogn og Fjordane med unntak av E39 er ødeland for elbiler.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Leon

Andre steder som kun har CHAdeMO og ikke Combo: Flå og Geilo. I tillegg kommer Kjellstad utenfor Drammen - ved Statoil, men her er det andre ladestasjoner i nærheten (Drammen og Liertoppen).

Så har vi alle hurtigladere som står hos Nissan-forhandlere, men kjenner vel heller ikke til at det er tilfeller av CHAdeMO-ladere hos VW-forhandlere..
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

gausel

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 10. juni 2015, klokken 12:41

Hokksund (grønn kontakt)

Tja, Lillehammer og Gjøvik så vidt jeg vet. 1 CHAdeMO på Gjøvik og 3 på Lillehammer men jeg vet ikke om noen CCS.

Joda, Ishavsveien oops! "artigroads" har fått opp en CCS på Lillehammer. For den som vil betale.. Ellers er det bra i  Gudbrandsdalen opp til Otta; Kiwi Øyer, Ringebu (GK), Kvam(GK) og Kiwi Otta . Se hurtigladekartet
Sølv acenta. aug-14. Kjører rundt 3000km/mnd. nord for Mjøsa.

jkirkebo

Sitat fra: gausel på torsdag 11. juni 2015, klokken 00:18
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 10. juni 2015, klokken 12:41

Hokksund (grønn kontakt)

Joda, Ishavsveien oops! "artigroads" har fått opp en CCS på Lillehammer. For den som vil betale.. Ellers er det bra i  Gudbrandsdalen opp til Otta; Kiwi Øyer, Ringebu (GK), Kvam(GK) og Kiwi Otta . Se hurtigladekartet

Ok, det var nytt. Sist jeg var på Lillehammer var det to gratis Siemens CHAdeMO-ladere ved Marché som tilhørte Ishavsveien. De har tydeligvis byttet de ut nå da.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jan-c

2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

sølv-pilen

Sveio, Haugesund, Karmøy og Aksdal uten mulighet for lading med Combo.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

knutht

Det er ingen hurtiglade muligheter for COMBO mellom Eidfjord og Ål. Dette er et strekk på 11,6 mil med stigning fra 0 til over 1250 m.o.h. Ellers ser det greit ut for turer over fjellet på rv7 Hardangervidden.

Torodd Stangeland

Sitat fra: sølv-pilen på lørdag 27. juni 2015, klokken 03:10

Ja, ganske utrolig at de ikke har fått Combo på Aksdal. Det er jo et veldig sentralt knutepunkt.
Grønn Kontakt har vel en Chademo-lader, burde vel greie å oppgradere den snart?
Bmw I3 2015

odahle

Sitat fra: Torodd Stangeland på tirsdag 07. juli 2015, klokken 12:44
Sitat fra: sølv-pilen på lørdag 27. juni 2015, klokken 03:10

Ja, ganske utrolig at de ikke har fått Combo på Aksdal. Det er jo et veldig sentralt knutepunkt.
Grønn Kontakt har vel en Chademo-lader, burde vel greie å oppgradere den snart?
Haugaland Kraft hadde ansvaret for denne før vi slo 2015. De har opplyst meg om datoer de ikke kunne holde siden sommeren 2013. Grønn Kontakt har også gitt inntrykk av at de kjenner til HK sin mangel på interesse og velvilje ift. oppgradering av Aksdal. Så jeg tviler på at vi ser muligheter for andre hurtigladere i Aksdal før 2016.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Torodd Stangeland

Det var jo synd. Kan bli vel spennende om jeg når frem til Stord. Kjipt å bli stående i tunnellen  :-\
Bmw I3 2015

sølv-pilen

Man blir bøtlagt om man kjører ned i undervannstunneler uten nokk drivstoff til å komme opp igjen :/ Skjønner ikke hvorfor Grønn kontakt ikke bygger ut, er jo de som har overtatt anlegget.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

odahle

Sitat fra: sølv-pilen på onsdag 08. juli 2015, klokken 11:21
Man blir bøtlagt om man kjører ned i undervannstunneler uten nokk drivstoff til å komme opp igjen :/ Skjønner ikke hvorfor Grønn kontakt ikke bygger ut, er jo de som har overtatt anlegget.
Tidelingsrundene til Enova har vel blitt utsatt på ubestemt tid. Denne skulle vært med på runden tidlig 2015.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA