Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: DIY: Skvettlapper på Model S

Startet av rmr, mandag 06. juli 2015, klokken 13:48

« forrige - neste »

Trond.Strom

Sitat fra: frosken på tirsdag 29. september 2015, klokken 23:22
Sitat fra: rr2000 på tirsdag 29. september 2015, klokken 20:34
(...)
Tror det kan hjelpe litt å makse lufttrykket til rundt 3,2 bar
Selv om dekket tåler 3,2 bar vil vel det gi enda skjevere slitasje, men da på midten? Synes det hørtes veldig mye ut.

radialdekk buler ikke ut på midten uansett hvor mye luft du putter inn. Det er et stål lag i rullebanen som skal forhindre dette.

On topic så kan jeg ikke se skjevslitasje på mine sommerdekk etter 6k km
85D fra juni

Ko_deZ

Jeg må nok være ærlig nok til å innrømme at jeg noen ganger kjører litt fortere i svingene enn jeg gjør med gamle Saaben min. Dog står det i manualen til Saaben noe i retning av:
Slitasje på midten av dekket: for høyt dekktrykk
Slitasje på yttersidene av dekket: for lavt dekktrykk
Er dekktrykket riktig og du fortsatt har slitasje på yttersidene av dekket: senk farten

Det er nok noe i det der.

frosken

Tok noen flere bilder av forhjulene mine i går. Synes gummien ser dårlig ut, med sprekker og merker. Har ikke sett noe sånt før, heller ikke på forrige bil som var en P85 med samme dimensjon og dekktype.

Muffinman

Det der synes jeg ser helt normalt ut. Tipper du drar en del ratt når bilen står stille?

Continental-dekkene som ble levert med min var verre, selv om Tesla mente slitasjen var normal. De så ut som brukt viskelær når de var nye, og etter 20-30 mil var overflaten flekkvis ruglete med kratre i varierende størrelser (ligger et bilde et sted på forumet, men finner det ikke). Når det sjiktet var slitt bort minket de veldig raskt og ujevnt. Dine dekk ser jo fine ut i forhold.

1. Noen få hundre mil på framhjulet
2. Ubrukt (kjørt i forbindelse med klargjøring, levert på vinterdekk)

Bendiks1

P85D 21" 265 bak. 25000 km på Michelin PS 2. 5 mm igjen overalt.
P85D, P66323

frosken

Sitat fra: Muffinman på torsdag 01. oktober 2015, klokken 12:47
Det der synes jeg ser helt normalt ut. Tipper du drar en del ratt når bilen står stille?
Synes ikke selv jeg vrir mye på rattet når jeg står stille. Er faktisk veldig bevisst på det og korrigerer fruen når hun gjør det unødvendig. Forsøker å dra i rattet når jeg triller.

Jeg hadde som sagt samme dimensjon (245x25R21) og dekk (Michelin PS2) på forrige bil (P85). Det er neppe nevneverdig forskjell på kjørevaner eller belastning på dekkene. Likevel så de aldri ut som dette på den forrige bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA