Hovedmeny

Pris pr km?

Startet av finn_roen, mandag 01. juni 2015, klokken 11:11

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: emil på mandag 01. juni 2015, klokken 18:58
Foreslår at du leser første setning av innlegget mitt en gang til

Jeg leste det, om man velger og ta det med i totalen eller under elbilregneskapet er egentlig helt likegyldig for den er veldig liten visst man driver og lader en Tesla 4-5 ganger i uken i garasjen.
Den er så liten den posten i forhold til avskrivning, strømforbruk(nettleie/forbruk), dekkforbruk, forsikring, service++ at de 2000 kr forsvinner, men ja tok poenget..  :P

emil

Poenget mitt var at man normalt sett IKKE skulle regne med fastbeløpet, men kun kWh delen av nettleien.

cirys1

Sitat fra: emil på mandag 01. juni 2015, klokken 21:37
Poenget mitt var at man normalt sett IKKE skulle regne med fastbeløpet, men kun kWh delen av nettleien.
Vi har tatt poenget ditt nå, trenger IKKE understreke det flere ganger, men det er fremdeles ganske ubetydelig iforhold til alle de andre parameterne, men visst du vill ni-holde på det så kan du trekke ifra 2000 kr i året..

emil

Sitat fra: cirys1 på mandag 01. juni 2015, klokken 21:41
Sitat fra: emil på mandag 01. juni 2015, klokken 21:37
Vi har tatt poenget ditt nå, trenger IKKE understreke det flere ganger, men det er fremdeles ganske ubetydelig iforhold til alle de andre parameterne, men visst du vill ni-holde på det så kan du trekke ifra 2000 kr i året..

Når du siterer meg og ilegger meg uttalelser/meninger jeg ikke har kommet med retter jeg på dette. Værre er det ikke.

cirys1

Sitat fra: emil på mandag 01. juni 2015, klokken 18:23
Som andre allerede har sagt er nettleien fastbeløp (~2000kr pr år for min del hvis jeg ikke husker helt feil)

Virkelig, føler du deg feilsitert, er ikke poenget ditt at man ikke skal ta med 2000 kr i året for det må man betale uansett om man har elbil eller ikke??

Vell 2000kr er de første 10 minuttene av kjøreturen din hjem, så det forsvinner litt i totalkostnaden av og eie en så dyr bil som Tesla, men for guds skyld ta de nå med visst det gjør kvelden din litt lysere..  :)

HåkonE

Sitat fra: cirys1 på mandag 01. juni 2015, klokken 22:02
....så det forsvinner litt i totalkostnaden av og eie en så dyr bil som Tesla, men for guds skyld ta de nå med visst det gjør kvelden din litt lysere..  :)

Med måten du regner på så vil det utvilsomt lønne seg for deg å kjøpe en tidlig 80-talls Mercedes W123 stasjonsvogn.

De kan lett runde 1-2 millioner km på telleren og går som klokker, du sparer masse penger og du slipper å bli så overrasket over at nye og dyre biler også har feil. Et kinderegg for ditt vedkommende.

Også er det noe helt spesielt med å kjøre både fossilt og Mercedes-Benz.  :)

dosmont

Men hvordan kommer teslaen 700k ut i forhold til en 500K familiebil ?
Da kan jeg tenke meg ca 10% større dekkslitasje, eller er det mere?
Service?
Strøm vs bensin/diesel ? (Meget individuelt ang superlading men si 30% da)
Forsikring ?

Dette over 10 år og 20000 km året oppgitt i kr/km
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

HåkonE

Du kan jo kjøpe en flott ny Skoda Superb stasjonsvogn fra 296 000,- om økonomi er eneste kriterie når man kjøper familie-bil. De kjører både kampanjer og rabatter også.

Da får du med en del utstyr og helt sikkert rasende billig forsikring. Lavt forbruk og dekk holder sikkert en evighet med litt over 100hk.

Det er en stor bil (660l/2000l på den nye), og et sikkert valg ift. verditap.

Snur man på det så kan man også spørre hva man får i Model S ift. en BMW M-serie til rundt 2 millioner. Og da viser det seg at man får ganske mye.

cirys1

Sitat fra: Haknys på tirsdag 02. juni 2015, klokken 08:43
Sitat fra: cirys1 på mandag 01. juni 2015, klokken 22:02
....så det forsvinner litt i totalkostnaden av og eie en så dyr bil som Tesla, men for guds skyld ta de nå med visst det gjør kvelden din litt lysere..  :)

Med måten du regner på så vil det utvilsomt lønne seg for deg å kjøpe en tidlig 80-talls Mercedes W123 stasjonsvogn.

De kan lett runde 1-2 millioner km på telleren og går som klokker, du sparer masse penger og du slipper å bli så overrasket over at nye og dyre biler også har feil. Et kinderegg for ditt vedkommende.

Også er det noe helt spesielt med å kjøre både fossilt og Mercedes-Benz.  :)

Artig du? Hvordan kan 2000kr som tilsvarer et dekk ha mye og si på totalregnskapet, eller verditapet de første sekundene du setter deg inn i bilen?

Mulig jeg hadde kjørt en S-klasse visst den hadde vært priset likt som Tesla, slik den er i resten av verden.

Det er sant og si "ingen" som ville handlet seg en Tesla uten avgiftsfritak og de andre fordelene, ganske spesielt at "verdens beste bil" må ha kraftige stimuli for og bli en bestselger.

Krishell

God plass. Rask. Full tank hver morgen.. 
har Mercedes s dette i land hvor elbilene ikke har de samme fordelene som i Norge?

Edit: haha jeg så ikke hvem som hadde skrevet innlegget over.. 
Innlegget ga ikke mening når man ikke hadde på cyris bakgrunnsmusikken

https://youtu.be/8LQftYK2n8o

cirys1

Sitat fra: Krishell på tirsdag 02. juni 2015, klokken 15:42
God plass. Rask. Full tank hver morgen.. 
har Mercedes s dette i land hvor elbilene ikke har de samme fordelene som i Norge?

God plass og rask er den så rask at den kan holde 200km/h i flere timer i strekk, den trenger visst ikke å stoppe hver 2 time heller. Og ja når den først skal fylle så tar det 5 min ja..

Øyvind.h

S-Klasse er en flott bil, men blir totalt gammeldags etter Model S. Med S-klasse vil jeg faktisk vente MER på drivstoff-fylling enn jeg gjør med min Model S.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Krishell

Jeg fyller tanken EN gang i uken på min bil. Det er 5 minutter jeg ikke gidder å bruke. Faktisk er det bedre å bruke fritiden på å lese de dumme argumentene dine :D
Kan ikke du komme til meg i kveld, sitte ved sengekanten min og fortelle meg flere eventyr om hvor gode kjøreegenskaper en MB S har.  Så kan du låne den ned på den lokale bensinstasjonen å fylle den opp for meg samtidig. Det er jo så jævlig moro.. :p

cirys1

Sitat fra: Krishell på tirsdag 02. juni 2015, klokken 15:42
Edit: haha jeg så ikke hvem som hadde skrevet innlegget over.. 
Innlegget ga ikke mening når man ikke hadde på cyris bakgrunnsmusikken

Ordblind??

Du burde heller prøvd og argumentert videre din sak..  ::)

cirys1

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 02. juni 2015, klokken 15:55
S-Klasse er en flott bil, men blir totalt gammeldags etter Model S. Med S-klasse vil jeg faktisk vente MER på drivstoff-fylling enn jeg gjør med min Model S.

Dette stemmer ikke, det vet du...
En langtur med Tesla så vet du at det ikke stemmer, man må ikke pisse og spise, gå tur eller "whatever" på hver SC, så da ender man opp med og vente.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA