Hovedmeny

Hva f... vil dette koste?

Startet av ihlhaug, lørdag 16. mai 2015, klokken 23:27

« forrige - neste »

jazzwheel

Har dashcam egentlig noen funksjon nå som saken likevel ble henlagt? Altså må du betale for skadene selv?

andreasmj

Forsikringsselskapet mitt (og jeg tror ihlhaug sitt) dekker skadene på bilen min selv om politiet henla saken. Dashcam er verdt pengene!
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

krister461

Det var da voldsom til negativitet mot politiet her. Ja, det er selvsagt synd at de må henlegge en sak hvor bevisene er såpass sterke. Men politiet i Norge har ikke ressurser til å følge opp alle anmeldelser, langt der i fra. Og de færreste ønsker å betale så mye skatt at politiet faktisk blir i stand til det. Derfor må politiet prioritere, og skadeverk av denne størrelse blir da (naturlig?) nok ikke prioritert.

Goku

Det politiet sier her er at det er mye mer alvorlig å kjøre 85 km/t i 80 sone enn å ramponere andres eiendeler. Mannen får jo ikke en symbolsk bot en gang. Og sist jeg sjekket så har ikke politiet avdelinger som kun tar seg av drap og voldtekt. De har avdelinger for "mindre" lovbrudd også.

Dette er latterlige greier.
Hvit model 3 SR+ 2021
(Grå s85d 2016 -solgt 2021)

Muffinman

Hvis man prioriterer sakene som de får ferdig servert krever det lite ressurser i forhold til de som må etterforskes mye og kanskje aldri blir oppklart. Trådstarters sak fikk politiet servert på billigsalg og den ville garantert endt med oppklaring uten å bruke særlig mye ressurser.

Å ta i mot en anmeldelse, rote den vekk for så å måtte gjøre jobben på nytt igjen - DET er sløsing det. Spesielt når man skal henlegge uansett.

krister461

Trafikkulykker tar mange liv hvert år. Fartskontroller er en aktivitet for å bedre på dette. I tillegg er det en aktivitet som finansierer seg selv.

Selv om denne saken er "enkel" ville det tatt politiet en del timer å få den oppklart og fått personen dømt. Det at de roter bort anmeldelsen er riktignok ingen god unnskyldning for.

Ikke meningen å spore av tråden - men det går visst sport i snakke om hvor dust politiet er så da klarte jeg ikke å ta til motmæle (og nei, verken jeg eller noen av mine nærmeste jobber i politiet). ;)

Undertegnede

"Henlagt i henhold til bevises stilling.." NEI! Henlagt på grunn av inkompetent politiavdelig og lite ressurser (tydeligvis).

Vil anbefale på det sterkeste å gå til media. Da gjør du oss og samfunnet forøvrig en tjeneste. Har ingen sympati med politiet i denne saken.

El-boy

Øggen

Politiet her i Ålesund reklamere med en noen lunde høy oppklaringsprosent. Det har med prioriteter å gjøre. Om ressursene blir brukt riktig,  blir det bra "score"
Så her i byen er de ute i helgene for å ta folk som urinerer i gatene.
Gjerningsmann tatt på fersken=100% oppklaring og lite ressurser.
Sånn ser jeg det også i denne trådstarter  saken. Bevis og tilståelse er tilstede=95% oppklart. Ikke mye ressurser som skal til.

Har ikke mye til respekt for politiet lengre,(jeg er ikke tatt for urinering;) men har heller ikke hatt mye bruk for de.  Senest når jeg ble påkjørt fikk jeg kjeft fordi jeg hadde ringt 112. Det var unødvendig mente de. Jeg sa at det INGEN personskade, ingen brann, men bilene speret veien, hvem er det da jeg skulle ringe? Fikk da til svar at de ikke hadde tid. Tusen takk og hade bra. (De ankom som siste innstans etter klage fra brannvesenet.

andreasmj

Sitat fra: krister461 på tirsdag 07. juli 2015, klokken 20:59
Selv om denne saken er "enkel" ville det tatt politiet en del timer å få den oppklart og fått personen dømt.
Jeg har i alle år trodd at slike tilfeller som det her var godt innenfor politiets oppgaver. Shame on me!

Hvem kontakter man når andre gjør skade på ens eiendeler? Skal man bare unnskylde politiet for at de er for opptatt med å hente inn penger til årets sommerfest med laserkontroll på norges retteste 80 strekning og selv betale villig de ti tusener det koster å rette opp etter udyrene?
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

OnlyOne

Det som hadde vært interessant her er blant annet å vite hvilken etterforskningsskritt som er foretatt. Jeg oppfordrer deg som er utsatt for dette til å gjøre det jeg skrev når saken startet her på forumet: Påklag henleggelsen. En velbegrunnet påklagelse vil ofte være effektiv, rett og slett fordi det er få som gjør dette.

Du tenker sikkert at du har fått dekket utgiftene og det er greit å få saken ut av verden. Men jeg mener du gjør samfunnet en tjeneste ved å påklage dette.

Ikke for at jeg garanterer at det vil fungere. Men fordi det ofte er effektivt.
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

Tesla-man

Du kan vel gå til sak mot fyren selv - du trenger ikke politiet.

Koster deg en snau tusenlapp å stevne fyren for forliksrådet - les deg opp på emnet, det er ikke vanskelig. Kun litt brevskriving og noen frister etc, så vips; sitter dere der sammen foran en dommer.  Da kan pøbelen prøve å svare for seg. 

PS legg til alle utgifter, egen tid for arbeid med saken etc. til kravet - la fyren få svette.  Kjør på.

Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

RonnyØ

Sitat fra: OnlyOne på tirsdag 07. juli 2015, klokken 22:08
Det som hadde vært interessant her er blant annet å vite hvilken etterforskningsskritt som er foretatt. Jeg oppfordrer deg som er utsatt for dette til å gjøre det jeg skrev når saken startet her på forumet: Påklag henleggelsen. En velbegrunnet påklagelse vil ofte være effektiv, rett og slett fordi det er få som gjør dette.

Du tenker sikkert at du har fått dekket utgiftene og det er greit å få saken ut av verden. Men jeg mener du gjør samfunnet en tjeneste ved å påklage dette.

Støtter denne.

Tai

Sitat fra: OnlyOne på tirsdag 07. juli 2015, klokken 22:08

Dette støttes av meg også. Men du må for all del få saken blåst opp i media. Kamerabilder av at mannen utfører en kriminell handling, hvor klare bevis må man ha? Kjenner det knyter seg i brystet mitt!

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

mr.rs4

Merkelig og dårlig utfall av politiet. Dette burde de ta tak i, så hadde kriminelle kanskje tenkt at politiet tar ansvar og følger etter kriminelle, og de gjør mindre faenskap.

Gå til media, belys saken, både av dårlig politi arbeid og "mindre" voksen mann gjør sine syndere
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA