Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forvarming / kjøling

Startet av ihlhaug, tirsdag 16. juni 2015, klokken 14:19

« forrige - neste »

Muffinman

Det finnes noen regler som sier at verksteder kan øke 15% ut over avtalt pris uten å inngå ny avtale. Jeg har inntrykk av at dette utnyttes systematisk. For eksempel har jeg hatt innsyn i 6 forsikringsskader de siste 12 årene. Samtlige faktura fra karosseriverkstedet i Kristiansund hadde rett under 15% høyere pålydende enn opprinnelig takst (som i utgangspunktet var noe drøy). I tillegg har jeg enda til gode å se en opprettingsjobb som er godt nok utført, så min konklusjon er at det er best å ikke få behov for slike tjenester.

OlavEmil

Det er vel strengt tatt ikkje noko overrasking at tullingen ikkje kan straffast, då det ikkje er noko i filmen som viser at han riper opp bilen. For å kunne straffast, skal det vere bevist utan tvil at vedkomande er skuldig. Her kan det fint argumenterast med at det kan ha vore ein annan som sto for sjølve oppskrapinga. Trur nok Politiet ville ha teke ein større sjanse ved å straffe denne personen enn ved å henleggje, dette er regelverket si skuld, ikkje Politiet.

Dette burde derimot vere fullstendig irrelevant for Storebrand og regressaka deira. Krava til bevis i erstatningssakar er vesentleg lågare, her skal det vere ein sannsynlegheitsovervekt for at den erstatningspliktige er skuldig. Det er jo heilt openbart tilfellet her, når du i tillegg har telefonsamtalene med folka. Om Storebrand no går vekk frå deira skriftlege løfte om fritak frå bonuskrav og regress, er det rett ut skandale.

Som andre har skrive her, sivilt søksmål mot denne personen burde vere grei skuring å få gjennom. Skulle ikkje vere naudsynt om Storebrand gjer som dei har lova, det burde heller ikkje vere noko problem for dei å få gjennomført regress (med forbehold om at eg ikkje har full oversikt over regressregelverket), men om dei bryt løfta sine, ville eg absolutt sendt ein epost til NAF (om du er medlem) og bedt dei ta saka.

Forstår at det er keisamt å bruke tid på dette når du jobbar 24/7. Men det er nok mange av oss som ønskjer å sjå at dette får konsekvensar for fyren.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Teslanewbie

Finnes det ikke en jurist her inne som kan bistå offeret "pro bono" ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

thoru

Anterialis

Jeg har også lest tråden og ville blitt glad for en oppdatering :)

Lykke til!!
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

HåkonE

Noen som vet hva en ny frontfanger koster?

Fikk en liten skade etter å ha kjørt inn i Oslo``s smaleste garasjeinngang, og plasten er litt bøyd så første mikroskade-verksted jeg kontaktet turte ikke prøve siden de ikke visste om de klarte å få det fint med "hårføner-trikset". Litt merkelig, det er ikke en gang sprekk i plasten og skaden er nesten ikke synlig (men irriterende for en perfeksjonist med nybil).

Drammen Karosseri har jeg prøvd å ringe noen ganger uten å få hjelp.....  :-\

Spinner

Sitat fra: HåkonN på fredag 04. september 2015, klokken 12:43
Noen som vet hva en ny frontfanger koster?

Fikk en liten skade etter å ha kjørt inn i Oslo``s smaleste garasjeinngang, og plasten er litt bøyd så første mikroskade-verksted jeg kontaktet turte ikke prøve siden de ikke visste om de klarte å få det fint med "hårføner-trikset". Litt merkelig, det er ikke en gang sprekk i plasten og skaden er nesten ikke synlig (men irriterende for en perfeksjonist med nybil).

Drammen Karosseri har jeg prøvd å ringe noen ganger uten å få hjelp.....  :-\
Ble rygget på og måtte bytte frontfanger på min. Fikk takst på i overkant av 40.000, men dette var med litt mer enn bare fanger. Tipper 30-40 ink lakk og montering. Men deler har vel blitt billigere i det siste?

Muffinman

Bakfanger ser ut til å ha gått ned fra omkring 12k til 3k om man skal tro tall presentert i en annen tråd her inne, og det stemmer vel godt med nyheten om delepriser fra amerikanske kunder. Post gjerne prisen her hvis du sjekker :)

HåkonE

30k hørtes helt vanvittig ut for bare plastdelen. 3k for plasten bak hørtes nesten litt lavt ut igjen.

Får prøve drammen på nytt. Tipper det lønner seg å høre med noen andre mikroverksted. Noen kaller seg plasteksperter, så rart om de ikke skulle klare å bøye litt ellers uskadet plast ca. 1 cm.

ihlhaug

Jeg får komme med en svært kort update.

Forsikringsselskapet har dekt skaden som de lovet, og de kjøre regress mot gjerningsmannen.
Politiet henla som tidligere skrevet saken, jeg sendte inn klage for ca 2 mnd siden, men har ikke fått svar. Jeg skal ringe å høre ang dette, men jobber 200% for tiden så dagene strekker ikke til. Får prøve å ta det i en pause i morgen eller fredag.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

kos

Sitat fra: ihlhaug på onsdag 07. oktober 2015, klokken 23:14

Forsikringsselskapet har dekt skaden som de lovet, og de kjøre regress mot gjerningsmannen.
Politiet henla som tidligere skrevet saken, jeg sendte inn klage for ca 2 mnd siden, men har ikke fått svar. Jeg skal ringe å høre ang dette, men jobber 200% for tiden så dagene strekker ikke til. Får prøve å ta det i en pause i morgen eller fredag.

Triste greier - har selv opplevd skade på bil og gjerningsmannen ble tatt og ble fengslet. Men jeg måtte ut med egenandel men ikke bonustap. Det blir tatt ut regress fra forsikringsselskaper mot vedkommende - men i mange tilfeller er disse ubemidlet og der står vanligvis saken. Men politianmeld saken og se hva forsikringsselskapet sier. Uansett en svært beklagelig sak - uten mål og mening.

Tuxedo

Sitat fra: kos på onsdag 07. oktober 2015, klokken 23:19
Sitat fra: ihlhaug på onsdag 07. oktober 2015, klokken 23:14

Triste greier - har selv opplevd skade på bil og gjerningsmannen ble tatt og ble fengslet. Men jeg måtte ut med egenandel men ikke bonustap. Det blir tatt ut regress fra forsikringsselskaper mot vedkommende - men i mange tilfeller er disse ubemidlet og der står vanligvis saken. Men politianmeld saken og se hva forsikringsselskapet sier. Uansett en svært beklagelig sak - uten mål og mening.
Vel, nå har da ihlhaug både politianmeldt saken og fått oppgjør fra forsikringsselskapet (ingen egenandel eller bonustap).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

kos

Hva mer kan man da gjøre - skaden har ikke kostet noe og kjeltringen går fri - enda tristere sak.

RaBalder

Sitat fra: kos på torsdag 08. oktober 2015, klokken 00:20
Hva mer kan man da gjøre - skaden har ikke kostet noe og kjeltringen går fri - enda tristere sak.
Kanskje få tak i noen med balltre, slåsshanske eller slikt.

Også får de gjøre jobben som samfunnet og politiet ikke klarer.

Går personen fri, så er det ingenting som hindrer han i å utføre skadeverk igjen og igjen.
Får han seg en skikkelig omgang for det han har gjort, så tenker jeg det kommer opp noen "sperrer" også hos slike personer før dem gjør skadeverk.

Men da skal du se at politiet står klar til å bure inn de som bryter loven...

cairnz

Sitat fra: RaBalder på torsdag 08. oktober 2015, klokken 07:19
Sitat fra: kos på torsdag 08. oktober 2015, klokken 00:20
Kanskje få tak i noen med balltre, slåsshanske eller slikt.

Også får de gjøre jobben som samfunnet og politiet ikke klarer.

Går personen fri, så er det ingenting som hindrer han i å utføre skadeverk igjen og igjen.
Får han seg en skikkelig omgang for det han har gjort, så tenker jeg det kommer opp noen "sperrer" også hos slike personer før dem gjør skadeverk.

Men da skal du se at politiet står klar til å bure inn de som bryter loven...
Og kommer det ut at noen har banket han fordi han nøklet en Tesla, så skal du få se på kjedereaksjon (tipper titalls biler i uka vil bli nøklet eller tilsvarende). Folk er rare.
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA